تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/10 - 09:03
کد خبر: 284567

درباره توهین بی‌سابقه‌ی وزیر بهداشت به دانشجویان؛

پایان قاضی‌زاده با توهم فرقانیسم؟

پایان قاضی‌زاده با توهم فرقانیسم؟

مشخصا میان دانشجویانی که امروز در متن فضای تاثیرگذاری مثل دانشگاه به مثابه خط مقدم جنگ با دشمن، مسلح به منطق و استدلال، ایستادگی و مقاومت می‌کنند فاصله‌ی بسیاری است تا گروهک‌های چریک سلاح به دست که در کف خیابان‌ها جان مردم بی گناه، کودک و پیر و جوان را می‌گرفتند و قرائت خودخوانده از تفاسیر قرآن کریم را برهان اصلی روش شیطانی خود قرار می‌دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در میان هیاهوی مشکلات معیشتی و برهم ریختگی اقتصادی کشور، اظهارات کوبنده‌ی قاضی زاده هاشمی که چهره‌ی امروزش با اولین روزهای دولت یازدهم تغییر 180 درجه‌ای پیدا کرده، غالب اقشار فرهیخته به ویژه دانشجویان و فعالین دانشجویی را میخکوب کرد.

حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت کابینه روحانی که تصدی‌اش بر مسند وزارت بهداشت 5 ساله شده است، این روزها چهره‌ای کاملا متفاوت از دکتر مهربان و مرد جهادی سال‌های ابتدایی فعالیتش در دولت یازدهم پیدا کرده. وزیری که بعد از روی کار آمدن دولت روحانی  به مرور به یکی از چهره‌های جذاب برای نیروهای انقلابی و مسئولین دلسوز در گوشه و کنار کشور تبدیل شد تا جایی که به عنوان یکی از گزینه‌های کاندیداتوری برای دولت دوازدهم به عنوان رقیب روحانی نیز مطرح شد.

فعالیت‌های بسزای روزهای اول وزارت قاضی‌زاده، پرکاری، آرامش، سعه‌ی صدر و انجام کارهای سطحی برخی بیماران مثل معاینه و عمل‌های سرپایی و ...، در دولتی که با این سبک مدیریت و فعالیت، سنخیتی نداشت بسیار برای عموم مردم امیدوارکننده و جذاب بود. قاضی‌زاده در آن روزهای محبوبیتش حتی پا ار از دایره‌ی مسئولیتش فراتر می‌گذاشت؛ مثلا در اوج آلودگی ریزگردهای اهواز و در حالی که معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، پایش را به خوزستان نگذاشت اما قاضی زاده به اهواز رفت و در این باره پیگیری‌هایی را صورت داد که این مسئله البته با واکنش‌هایی منفی از سوی برخی مدیران این سازمان مواجه شد.

به مرور اما با ظاهر شدن برخی مشکلات زیرساختی در وزارت بهداشت که مهمترینش، کف‌هایی بود که از ماجرای طرح تحول سلامت به روی آب می‌آمد و تعریف و تمجیدهای جریانات مختلف در سال‌های ابتدایی اجرایی شدن آن را محو می‌کرد، تاب نقدپذیری وزیر کم‌حاشیه‌ی دولت را به انتها رساند و وی را به مرور به عنوان یکی از حاشیه‌های مهم دولت روحانی تبدیل کرد.

توهین عجیب قاضی زاده به فرماندار ایلام که با جمله‌ی معروف «اگر گذاشتم یه روز اینجا بمونی! بیشعور» یا ظرفیت نازل وی در مواجهه با انتقاد مجری برنامه زنده ثریا که در مورد فیش حقوقی نجومی پزشکان و موارد دیگری از این دست که کم نیستند، حاشیه‌های وزیر بهداشت روحانی را بیش از پیش در اذهان عمومی مطرح کرد.

این در حالی بود که انتقادات قابل توجهی از سوی شخص رهبر معظم انقلاب نیز در دیدارهای دانشجویی مبنی بر سیاست‌های غلط در مواجهه با تشکل‌های انقلابی و همچنین پر و بال دادن به تشکل‌های معلوم‌الحال دولت‌ساخته و یکبار مصرف در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی نیز اشتباهات کارنامه‌ی قاضی‌زاده را سنگین‌تر می‌کرد. سیاستی که در دولت دوم روحانی برای وزارت علوم تا حدود قابل توجهی اصلاح شد اما با همان رویه‌ی نادرست در وزارت بهداشت باقی ماند و ادامه پیدا کرد.

مجال بررسی سیاست‌های فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی نیست اما مرور حرف‌های عجیب قاضی‌زاده در جمع دانشجویان خوزستانی، بدون توجه به سیاست‌های این وزارتخانه در دانشگاه‌ها و مواجهه با دانشجویان و فعالین دانشجویی لطف چندانی هم ندارد.(بیشتر بخوانید)

شاه بیت سخنان قاضی‌زاده‌ی هاشمی آن جایی بود که بچه‌های انجمن اسلامی را در کنار گروهک تروریست فرقان و پیروان منافقین خونخوار قرار داد و مدعی شد که هیچ تفاوتی میان این‌ها و پیروان رجوی و کاخ سفید نمی‌بینم. عصبانیت  وزیر بهداشت کم‌حوصله‌ی دولت به دلیل انتقاداتی بود که از سوی دانشجویان مطرح شد و احتمالا وی پاسخ مشخصی برای آن‌ها نداشت. و اگر نه که همین دانشجویان هر سال در مقابل رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و اخیرا در مقابل رئیس قوه قضائیه نیز از این دست انقادات و جلسات دو طرفه دارند و آب  از آب تکان نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید// نماینده دانشجویان در نشست با وزیر بهداشت چه گفت؟

قاضی‌زاده اما حرف‌های دیگری هم زد. وی از سهمیه نداشتن فرزندانش گفت، از پرونده‌ای که برای جانبازی‌اش تشکیل نداده و از محرومیت‌هایی که فرزندان و اعضای خانواده‌اش به خاطر وی پیدا کردند. وزیر بهداشت اما یادش رفت مثل گذشته با افتخار بگوید که ماشین چند میلیاردی سوار می‌شود و از اینکه مردم خبردار شوند ابایی ندارد. یادش رفت بگوید که این ثروت و مکنتی که پیدا کرده، برای فرزندانش محرومیت داشته یا رفاه. یادش رفت بگوید آیا انقلاب در راستای رسیدنش به این ثروت نقشی داشته یا همه را مدیون دست و پنجه‌های خودش است! از این‌ها سخن نگفت.

قاضی‌زاده در ادامه‌، حادثه‌ی تروریستی اهواز و اتفاقات مشابه آن را حاصل رفتارهای تشکل‌های دانشجویی انقلابی دانست و در عین ناباوری مدعی شد: «با این رفتارهایی که می کنید به کجا می خواهید برسید؟ کدام ریشه ها را دارید می زنید؟ یک ذره فکر کنید هفته گذشته این بچه‌هایی که مزدور عربستان شدند و به روی هم استانی های خود اسلحه گرفتند، چقدر شما در این مسئله سهم داشتید؟! چقدر تهمت زدید و سیاه نمایی کردید؟»

بیشتر بخوانید// ادبیات توهین‌آمیز شما باعث حیرت همگان شد

در تمام طول این مدت، خطاب قاضی‌زاده به سمت دانشجویان انجمن اسلامی زیر مجموعه‌ی اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بود که ظاهرا پاسخی برای سوالات و انتقادات آنان نداشت. اما این دانشجویان عضو انجمن اسلامی که در حال حاضر بیشترین تعداد دفاتر انجمن‌های اسلامی دانشجویان را در کنار یکدیگر جمع کرده‌اند و در طراز یک تشکل دانشجویی انقلابی و اسلامی در دانشگاه‌ها فعال هستند، بارها در حضور رهبر معظم انقلاب، انقتادات دلسوزانه‌ی خود را مطرح کرده و مورد تائید قرار گرفته‌اند.

تاکنون اما در دیدار با سایر مسئولین از جمله رئیس جمهور نیز بعد از طرح مطالبات انقلابی و دلسوزانه‌ی این دانشجویان، واکنش‌هایی از این دست دامن دانشجویان را نگرفته بود. واکنشی که بیش از هر چیز شاید نوک پیکان ابهامات و سوالات را به سمت قاضی زاده هاشمی بچرخاند. مشخصا میان دانشجویانی که امروز در متن فضای تاثیرگذاری مثل دانشگاه به مثابه خط مقدم جنگ با دشمن، مسلح به منطق و استدلال، ایستادگی و مقاومت می‌کنند فاصله‌ی بسیاری است تا گروهک‌های چریک سلاح به دست که در کف خیابان‌ها جان مردم بی گناه، کودک و پیر و جوان را می‌گرفتند و قرائت خودخوانده از تفاسیر قرآن کریم را برهان اصلی روش شیطانی خود قرار می‌دادند.

منطق دانشگاهی وزارت بهداشت که بیشتر از زبان معاون دانشجویی و فرهنگی قاضی زاده بارها ابراز شده است، فراهم کردن فرصت برای تمام اقشار دانشجو اعم از مارکسیست و برانداز، دولت‌ساخته یا کاریکاتوری و یا هر توده‌ای از دانشجویان که قصد فعالیت‌های جمعی در دانشگاه دارند است. بالطبع نتیجه‌ی چنین نگاهی می‌شود آنچه که جناب قاضی‌زاده به بچه‌های انجمن اسلامی تهمت زد؛ حال‌آنکه با تلاش دانشجویان انقلابی و فعال در انجمن‌های اسلامی حقیقی، فضایی برای فعالیت تشکل‌های بی اصالت و قارچی در دانشگاه‌ها باقی نمانده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top