تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/30 - 11:25
کد خبر: 356579

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

ابهامات و سوالات داوطلبین درپی حذف المپیاد غیرمتمرکز سال ۹۹

ابهامات و سوالات داوطلبین درپی حذف المپیاد غیرمتمرکز سال ۹۹

بر اساس آمار از سوی خود سازمان سنجش، تعداد شرکت کنندگان در آزمون کنکور کارشناسی ارشد در سال 98 در رشته حقوق، 60 هزار نفر بوده است در حالی که در آزمون المپیاد غیر متمرکز تعداد این نفرات به 200 نفر هم نخواهد رسید. بنابراین ما از مسئولان می خواهیم که هرچه سریع تر در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ویروس منحوس کرونا به یکباره همه برنامه ریز ها را بهم ریخت، همه جا را تعطیل کرد و همه را در یک ابهام عجیب و بی سابقه قرار داد، ابهام از اینکه چه می شود و تا کی شرایط غیر قابل پیش بینی خواهد بود؟

مراکز آموزشی و دانشگاهیان اما بیش تر از دیگران تحت تاثیر قرار گرفتند، تاثیری که تا همین امروز ادامه دارد و هنوز ابهامات بزرگ دانشجویان و جامعه دانشگاهی رفع نشده است، بالاخره تصمیم گیر کیست؟ دانشگاه، وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا حتی رئیس جمهور؟هر چند شرایط رو به عادی شدن می رود، تا حدودی تکلیف آزمون های سراسری مشخص شد و دانشگاه ها در حال تصمیم گیری برای پایان ترم هستند و یا تصمیم نهایی هم گرفته شده اما یک تصمیم عجیب قشر نخبه دانشجویی را به یکباره متعجب و متاثر کرد:

المپیاد 99 برگزار نمی شود!!

در حالیکه دانشجویان در حال آمادگی برای بیست وپنجمین دوره المپیاد علمی بودند، اطلاعیه ای از سوی دانشگاه ها همه را متوقف کرد:« بدینوسیله به اطلاع داوطلبان شرکت در بیست وپنجمین دوره المپیاد علمی می رساند با توجه به شیوع بیماری کرونا و پاره ای مشکلات، المپیاد غیرمتمرکز در مراکز دهگانه برگزار نخواهد شد و داوطلبان المپیاد مذکور می توانند برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 1399 حداکثر تا مورخه 27/02/1399 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند. » معلوم شد این بخشنامه ایست که از سوی مراجع تصمیم گیر ابلاغ شده و دانشگاه ها صرفا حامل پیام بودند.

کمپین «المپیاد نباید حذف شود»

همین موضوع کافی بود تا صدای اعتراض دانشجویان بلند شود، دانشجویان نخبه ای که دلیلی بر حذف المپیاد نمی بییند و مدت ها برای این آزمون هزینه زمانی، مالی و انرژی خرج کردند و به یکباره باید قید این آزمون مهم را بزنند.

نیما جهانگیری دانشجوی رشته حقوق شهید چمران اهواز و سازنده کمپین «المپیاد نباید حذف شود» گفت: ما جمعی از دانشجویان کارشناسی، از رشته های مختلف و از دانشگاه های سراسر کشور مدت مدیدی است که برای آمادگی در بیست و پنجمین دوره آزمون المپیاد علمی دانشجویی بسیار تلاش کردیم و حتی از تفریحات خودمان زده ایم تا برای این آزمون آماده شویم اما به یکباره بعد از مدتها سکوت، در اقدامی غیر منتظره واحد المپیاد سازمان سنجش در تاریخ 23 اردیبهشت 99 با ارسال نامه هایی به دانشگاه های قطب دهگانه آزمون المپیاد غیر متمرکز را لغو کرد.

او افزود: اگر دلیل لغو آزمون المپیاد وجود خطر ویروس کرونا است پس چرا کنکور سراسری، ارشد و دکترا هیچ خطری به دنبال ندارد؟ ویروس کرونا که فرقی بین المپیادی و غیر المپیادی نمی داند، اگر خطر وجود دارد برای همه است و باید همه آزمون ها لغو شوند.

جهانگیری در پایان تاکید کرد: بر اساس آمار از سوی خود سازمان سنجش، تعداد شرکت کنندگان در آزمون کنکور کارشناسی ارشد در سال 98 در رشته حقوق، 60 هزار نفر بوده است در حالی که در آزمون المپیاد غیر متمرکز تعداد این نفرات به 200 نفر هم نخواهد رسید.  بنابراین ما از مسئولان می خواهیم که هرچه سریع تر در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

داوطلبین المپیاد چه می گویند

محمد: الان ساده ترین سوال این است که تفاوت آزمون المپیادی با کنکور ارشد چیست؟
ناشناس: برای کنکورا از کدوم ضدویروس استفاده می کنند که برای المپیاد نمیتونن استفاده کنند؟
فریده: کی پاسخگوی وقت هدر رفته ما میشه؟ چرا تصمیم برای المپیاد با با تصمیم برای بقیه آزمون ها اینقدر متناقضه؟ دلیل اصلی هر چی باشه کرونا نیست چون کرونا برای همه هست نه برای یک طیف خاص! چون تعداد ما کمه صدامون به جایی نمیرسه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
h.rzaie
1399/02/30 - 21:27

همونطور ک در کنکور تاخیر افتاده و تا زمان مناسب قرار هست اجرا بشه خب المپیاد هم همینطور باشه این دلیل نمیشه ک کلا لغو بشه
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top