تاریخ انتشار: شنبه 1394/09/28 - 15:54
کد خبر: 187856

عدم پوشش جوابیه اتحادیه مستقل توسط روزنامه آفتاب یزد‬

روزنامه آفتاب یرد پس از دیدار رئیس جمهور با تشکل های دانشجویی در مورد متن نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور؛ متنی مملو از خلاف گویی را با عنوان «اتهام "احمدی‌نژادی‌ترین بودن" روحانی! » در صفحه دوم خود منتشر کرد؛ که بلافاصله از سوی این اتحادیه جوابیه ای در این خصوص به این روزنامه ارسال شد اما روزنامه آفتاب یزد با امتناع از انتشار جوابیه و در رفتاری خلاف ماده 23 قانون مطبوعات به انتشار چند جمله بسنده کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: روزنامه آفتاب یرد پس از دیدار رئیس جمهور با تشکل های دانشجویی در مورد متن نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور؛ متنی مملو از خلاف گویی را با عنوان «اتهام "احمدی‌نژادی‌ترین بودن" روحانی! » در صفحه دوم خود منتشر کرد؛ که بلافاصله از سوی این اتحادیه جوابیه ای در این خصوص به این روزنامه ارسال شد اما روزنامه آفتاب یزد با امتناع از انتشار جوابیه و در رفتاری خلاف ماده 23 قانون مطبوعات به انتشار چند جمله بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزنامه در اینباره نوشت: «چندی پیش در یادداشت «اتهام "احمدی‌نژادی‌ترین بودن" روحانی! » نام «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور "به اشتباه" انجمن دانشجویان مستقل» درج شده بود که به موجب تذکر کتبی دبیر آن تشکیلات بدینوسیله اصلاح شده پوزش می‌طلبیم در مورد اصولگرا بودن یا نبودن هم چون جنبه استنباطی دارد لزومی به درج پاسخ یا تصحیح عنوان نمی بینم مگر آنکه آن تشکل صراحتاً اصولگرا بودن خود را انکار نماید.» اما متن کامل جوابیه این اتحادیه به روزنامه آفتاب یزد به شرح ذیل است:

«نویسنده مطلب مزبور در چند نقطه دچار خطا و اشتباه عمدی و سهوی شده است که از همین جا به اصلاح آنچه به غلط از ایشان رفته است اشاره شده و توضیحی مجمل به قدر بضاعت بیان می نماییم. نخست آنکه شخصی که در جلوی رئیس جمهور محترم دولت یازدهم ایراد سخنرانی نمود؛ "نماینده انجمن دانشجویان مستقل" نبود؛ بلکه"نماینده اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور" بوده است و همچنین این تشکل در دسته بندی های مرسوم سیاسی نمی گنجد که آن را "تشکلی اصولگرا" بنامیم. این نوع دسته بندی همواره از سوی رسانه ها حامی دولت صورت میگیرد که استراتژی ای برای تنزل دادن شأن جریان دانشجویی و تبدیل کردن آن به پیاده نظام احزاب و گروه های سیاسی است.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور؛ "نه اصلاح طلب است، نه اصولگرا و البته هم اصولگرا و هم اصلاح طلب است. اگر رسانه مذکور ذره ای نسبت به جریان های دانشجویی و مانیفست فکری آنها و هم چنین به "سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان" که توسط این اتحادیه نگاشته شده و به تایید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است؛ اشراف داشته باشد؛ به بند نهم این سند برخورد میکرد که ذیل آن آمده است: " در گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان، ضمن اعتقاد راسخ به اصولگرایی و اصلاح طلبی و با قرار گرفتن در موضع منتقدانه نسبت به اصولگرایان و اصلاح طلبان تفکیک مفهومی این دو را نادرست دانسته و آن را محصول استراتژی استحاله نرم افزاری جمهوری اسلامی و در راستای دو قطبی ساختن جامعه به جمهوری خواه و اسلام خواه چپ و راست، آزادی‌خواه و اقتدار گرا می‌داند و معتقد است اصلاح طلبی بدون اصولگرایی نتیجه‌ای به غیر از هرج و مرج و آنارشیسم و بستر سازی برای فرصت طلبان نخواهد داشت و اصولگرایی بدون اصلاح‌گرایی به جمود و تحجر منجر خواهد شد و در حقیقت اصولگرایی و اصلاح‌طلبی همزاد همدیگر و غیر قابل تفکیک می‌باشند."

جریان ها و رسانه هایی که تلاش دارند جریان دانشجویی را محدود به احزاب و گروه های سیاسی و جریانی کنند از همان آبشخوری حیات یافته اند که روزگاری تلاششان بر سیاسی نبودن جریان دانشجویی بود که رهبر معظم انقلاب در خصوص آنها فرمودند: «خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند. کشوری که جوانانش سیاسی نباشند، اصلاً توی باغ مسائل سیاسی نیستند، مسائل سیاسی دنیا را نمی‌فهمند، جریان‌های سیاسی دنیا را نمی‌فهمند و تحلیل درست ندارند. مگر چنین کشوری می‌تواند بر دوش مردم، حکومت و حرکت و مبارزه و جهاد کند؟!»(12 آبان 1372) و یا در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در تاریخ 24/9/87 در خصوص تفاوت کار دانشجویی با کار حزبی چنین می‌گویند: «تشکل دانشجویی با حزب فرق دارد. احزاب و سازمان‌های سیاسی در وضع رایج و متعارف عالم، تشکیلاتی هستند که برای رسیدن به قدرت به وجود آمده‌اند. احزاب در دنیا اینجورند. یعنی مجموعه‌هایی تشکیل می‌شوند برای اینکه قدرت سیاسی را در جامعه در دست بگیرند. این خاصیت حزب است. تشکل‌های دانشجویی مطلقاً برای این به وجود نمی‌آیند و نمی‌خواهند قدرت را در دست بگیرند. تشکل‌های دانشجویی برای رسیدن آرمان‌ها به وجود می‌آیند که فراتر از مسئله به قدرت سیاسی رسیدن و حکومت را به دست گرفتن است. این قدرت سیاسی برایشان مطرح نیست.»

اما نکته سوم در مطلب فوق الذکر نسبت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با اصلاح طلبان، اصولگرایان، احمدی نژاد ، روحانی یا هر فرد و گروه سیاسی دیگری نیز بایستی بگوییم؛ کلان گفتمان ما "نقد حکومت آری و نفی حاکمیت هرگز" است و در این مجال از نقد و بررسی هیچ گروه و شخص سیاسی دریغ نداشته و نخواهیم داشت؛ چنانچه این اتحادیه اولین گروهی بود که در سال 87 و در دور اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد موضوع مدرک تحصیلی مرحوم کردان را مطرح کرد و تا پای استیضاح وی نیز از هیچ اقدامی کوتاهی نکرد؛ همین اتحادیه بود که در سال 89 پیش از آنکه هر جریان و گروهی دغدغه آن را داشته باشد؛ موضوع مفاسد اقتصادی معاون اول آقای رئیس جمهور وقت را مطرح کرد و همین اتحادیه بود که در نطق خود در برابر رهبر انقلاب زبان به گلایه از رئیس دولت دهم در آورد و گفت "دلمان از دست چپ و راست رئیس جمهور خون است"

همین اتحادیه در مقام نقد دولت فعلی نیز در آمده است و وعده های انتخاباتی آقای رئیس جمهور را به رخ ایشان کشیده است و با صحبت های آقای رئیس جمهور او را در سنجه آزمایش قرار داده است. رئیس جمهور محترم یکی از انتقادات اساسی خود را در ایام انتخابات؛ به دولت سابق رفتارهای غیرکارشناسی، غیرعقلانی و به دور از واقعیت خوانده بود و مبتنی بر آن هر کسی مرتکب همین رفتارها شود پس خود نیز همان است و بر همین اساس جناب آقای روحانی رفتارهایی را که مبتنی بر آنها به آقای احمدی نژاد خرده می گرفت را انجام می دهد پس او نیز احمدی نژادی در درون دارد.

آنچه ما در مقام منتقد نسبت به دولت یازدهم روا داشته ایم؛ نقدی دلسوزانه و مبتنی بر ادعاهای دولت بوده است چنانچه دولت محترم وعده حل مشکلات اقتصادی، بالا بردن عزت ملی و حفظ دستاوردهای ایرانیان را داده بود اما نتایج تعامل و همگرایی با غرب برای دولت در حوزه اقتصادی خود را در نامه چهار وزیر اقتصادی دولت مبنی بر عدم خروج از رکود و رفتن در مرز بحران اقتصادی، افزایش واردات در حوزه های مختلف به ویژه محصولات مصرفی، کم شدن درآمد ملی از حوزه نفتی تا حد نصف؛ در اثر توطئه نفتی دو کشور آمریکا و عربستان- که تلاش دولت طی دو سال اخیر همگرایی با آنها بوده است-؛ افزایش شکاف طبقاتی و بالا رفتن ضریب جینی جامعه و در حوزه سیاست خارجی: اخراج دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در اروپا؛ عدم صدور روادید برای سفیر ایران در سازمان ملل؛ تهدید کشور 800 هزار نفری جیبوتی به جنگ علیه ایران؛ تجاوز به نوجوانان در فرودگاه جده؛ جلوگیری از شکایت شهرزاد میرقلی خان که سالها بی دلیل توسط آمریکایی ها زندانی بود؛ توهین عربستان و ویزا ندادن به نمایندگان ایران؛ زانو زدن وزیر امور خارجه جلوی پای امیر کویت و اتفاقات دیپلماتیک پیرامون فاجعه منا و مثالهای بسیار دیگر بوده است.

جریان دانشجویی اصیل هیچ گاه با هیچ گروه و جریانی عقد اخوت نبسته است که برای احدی سینه چاک کند و یا مجیزگوی شخصی و گروهی خاص شود و این جریان را باید از تشکل های یکبار مصرف و دولت ساخته که کارکردشان جز تملق گویی و تایید درست و اشتباه رفتار سیاسیون حامی آنها است جدا کرد.

روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور»

لازم به ذکر است عدم انتشار جوابیه و تکذیبیه که رفتار تکراری در رسانه های اصلاح طلب است؛ چندی پیش نیز در مورد یکی از افراد خود این جریان رخ داده بود و روزنامه آرمان که مصاحبه ای جعلی با عباس عبدی را منتشر کرده بود حاضر به انتشار تکذیبیه وی نیز نشد تا آنکه عباس عبدی این موضوع را علنا در رسانه ها عنوان نمود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top