تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/01/15 - 12:38
کد خبر: 196452

برای خرید منابع امتحانی گران قیمت، دچار مشکل نشوید!

شرایط دریافت و زمان ثبت نام بن کارت دانشجویی سال 95 اعلام شد +جزئیات و لینک ثبت نام

شرایط دریافت و زمان ثبت نام بن کارت دانشجویی سال 95 اعلام شد +جزئیات و لینک ثبت نام

برخی در این میان روش کپی گرفتن از برگ‌های کتاب را از کسی که آن را قبلا خریده است انتخاب می‌کنند اما بعضی وقتها هیچ رقمه نمی‌شود با کپی گرفتن و کارهایی از این قبیل مشکل را حل کرد و بنابراین چاره‌ای جز خریدن کتاب وجود ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: بعضی دانشجویان از همان ابتدا و برخی دیگر از ترم‌های دوم و سوم به بعد یا حتی بعدتر از آن، با مشکل تهیه کتاب‌های گران قیمتی مواجه می‌شوند که احتمالا منبع امتحانی‌شان است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی در این میان روش کپی گرفتن از برگ‌های کتاب را از کسی که آن را قبلا خریده است انتخاب می‌کنند اما بعضی وقتها هیچ رقمه نمی‌شود با کپی گرفتن و کارهایی از این قبیل مشکل را حل کرد و بنابراین چاره‌ای جز خریدن کتاب وجود ندارد.

در این میان کتابهای زبان اصلی همیشه بیشترین دردسر را برای دانشجویان به همراه دارند؛ دانشجویانی که مجبورند هزینه های هنگفتی را برای خرید کتابهایی که حالا دیگر بهای آنها را کتابفروشی‌های میدان انقلاب با تلورانس متغیر قیمت دلار تنظیم می‌کنند؛ این وسط فقط بدا به حال دانشجو!

اما این پایان ماجرا نیست و معمولا دانشجویان منتظر تسهیلاتی که دولت برای آنها قرار خواهد داد، می‌مانند. یکی از تسهیلات مهم برای بالا بردن قدرت خرید کتاب دانشجویان، بن کارت دانشجویی است. هرچند که میزان مبلغی که به عنوان تسهیلات در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد به علاوه پولی که خودش روی آن می‌گذارد تا بن کارت را تحویل بگیرد روی هم رفته پول یک کتاب هم نشود اما بز هم بهتر از هیچ است.

بر همین اساس با توجه به نزدیک شدن به نمایشگاه کتاب و آغاز ثبت نام برای دریافت بن کارت دانشجویی، بهانه‌ای شد تا درباره بن کارت و نحوه تخصیص، راهنمای استفاده و ... به دانشجویان بگوییم.

* شرایط دریافت و زمان ثبت نام بن کارت دانشجویی برای سال 1395 اعلام شد و دانشجویان باید هرچه سریعتر در زمان مشحص شده نسبت به ثبت نام و بهره‌مندی از مزایای آن اقدام کنند.

* طبق اعلام معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بن کارت دانشجویی فقط ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.

* بر همین اساس زمان ثبت نام از 29 فروردین ساعت 17:30 تا قبل از برگزاری نمایشگاه و از طریق سامانه ثبت‌نام بن کارت دانشجویی به آدرس bon.tibf.ir است.

* همچنین زمان توزیع کارت از تاریخ 13 اردیبهشت 1394 تا پایان نمایشگاه کتاب، یعنی 26 اردیبهشت خواهد بود.

محل تحویل بن کارت
متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو (به صورت اینترنتی) برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصا و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب نموده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری نمایند. تاکید می شود کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می شود و لا غیر.

مدارک لازم
مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه. مدارک دیگر مانند شناسنامه یا گواهینامه مورد قبول نیست.

هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

اعتبار کارت
اعتبار موجود در کارت‌ها 80 هزار تومان است که 40 هزار تومان آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معادل آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود.

یارانه پرداختی برای خرید کتاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. کارتهای ویژه خرید فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.

اسامی دانشگاهها
چنانچه نام واحد دانشگاهی شما در لیست وجود ندارد، بویژه دانشگاههای جدید التاسیس، عنوان دقیق را به آدرس bon@tibf.ir ایمیل کنید.

دانشگاه پیام نور
دانشجویان واحدهای پیام نور در شهرستانها نام واحد مرکز استان خود را به عنوان دانشگاه محل تحصیل انتخاب کنند. مثلا دانشجویان واحد ایرانشهر باید دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان را انتخاب نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
شریف گرگیج
1395/02/02 - 00:13

بسیار عالی
حفاظی
1395/02/21 - 12:11

سلام. من دانشجو هستم ثبت نام کردم ولی کد خرید کتاب برام نیومده چرا کسی پاسخگو نیس؟؟؟؟؟؟؟؟
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top