تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/02/30 - 12:54
کد خبر: 200130

دانشجویان خواستار برکناری معاونت دانشجویی؛

جدیدترین جزئیات از اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل +بیانیه پایانی

جدیدترین جزئیات از اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل +بیانیه پایانی

در جلسه جمع کثیر دانشجویان با رئیس دانشگاه که در آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد، علاوه بر اعتراض دانشجویان، مواردی نیز تحت عنوان محور درخواست‌های شورای صنفی در قالب بیانیه عنوان شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، همچنان ادامه دارد و شورای صنفی این دانشگاه در این راستا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در جلسه جمع کثیر دانشجویان با رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که در آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، علاوه بر اعتراض دانشجویان، مواردی نیز تحت عنوان محور درخواست‌های شورای صنفی در قالب بیانیه عنوان شد.

در پی این اعتراضات و تجمع مسالمت آمیز در مقابل سلف برادران، واثقی، ریاست دانشگاه و مسئول امور مالی در محل حاضر شدند و به بررسی ماجرا پرداختند.

با حضور وی در محل و وارد شدن اتهامات کذبی نظیر ساختگی بودن این رویداد جهت بر هم زدن نظم عمومی و نیز توهین های مجدد به نماینده شورای صنفی در سلف، دانشجویان به دفاع از حق خود پرداختند و سرانجام توافق شد تا ساعت 15 همان روز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه با حضور دانشجویان و مسئولان مربوطه به گفت و گو و جست و جوی راه حل بپردازند.

در این فاصله به صورت خودجوش، دانشجویان سینی های غذای خود را از درب سلف برادران تا درب اتاق ریاست دانشگاه در طبقه ششم ساختمان مرکزی به صف کردند تا مراتب اعتراض خود به کیفیت نامناسب این غذا را اعلام دارند.

در ساعت 15 با حضور جمع کثیری از دانشجویان و نیز معاونت دانشجویی، معاونت مالی، ریاست حراست، معاونت فرهنگی و سایر مسئولان جلسه گفت و گویی برگزار شد.

در این جلسه دو نفر از اعضای شورای صنفی به نیابت از دانشجویان پشت تریبون رفته و در ابتدا بیانیه ای را در راستای احقاق حقوق دانشجویان و نیز رد هرگونه وابستگی به نهادهای بیگانه قرائت کردند.

در ادامه با حضور ریاست دانشگاه، معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی در پشت تریبون مذاکره آغاز شد. متاسفانه در طی این مناظره هیچ جواب قانع کننده ای از سوی هیچ یک از مسئولان در مقابل سئوال های به حق و مطالبات حقوقی دانشجویان داده نشد.

مسئله تعلیق موقت اعضای شورا، کیفیت غذای سلف، بی توجهی به بندهای قرارداد با پیمانکار و عدم رسیدگی به شکایات مکرر دانشجویان از جمله مواردی بود که مطرح شد؛ اما پاسخی دریافت نشد کما اینکه نمایندگان دانشجویان به دروغگویی متهم شدند که خشم دانشجویان را برانگیخت.

در ادامه دانشجویان با شعار «مسئول بی کفایت، استعفا استعفا» خواستار استعفای معاون دانشجویی از سمت خود شدند و نیز عذرخواهی مسئولان بابت وقایع پیش آمده که به حق کم لطفی مضاعف در حقشان بوده را از جمله حقوق اولیه خود دانستند.

در پایان جلسه و با مطرح شدن تنها تعدادی از خواسته های نهایی دانشجویان مبنی بر برگزاری جلسات علنی در هر ماه بین شورای صنفی و مسئولین و نیز استعفای معاونت دانشجویی، ریاست دانشگاه اقدام به ترک جلسه کرد و متاسفانه دانشجویانی را که قصد جلوگیری از خروج وی داشتند را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

با باقی ماندن سایر مطالبات و نیز بی جواب ماندن درخواست های مطرح شده، دانشجویان به ساختمان مرکزی رفته و در آنجا تحصن کردند.

در همین راستا شورای صنفی رفاهی دانشگاه صنعتی نوشیروانی و دانشجویان متحصن بیانیه ای منتشر کردند که متن این بیانیه به شرح زیر است:

روز آن فرا رسیده تا در راستای دست یابی به خواسته های صرفا صنفی و نه سیاسی، گامی جدی تر از همیشه برداریم. هرچند درک این موضوع برای مسئولینی که تمام مشکلات صنفی و رفاهی را سیاسی می پندارند کمی سخت است. تا امروز ناسزای مسئولان به دانشجویان را شنیدیم و دم نزدیم؛ ضرب و شتم نماینده دانشجویان توسط نماینده پیمانکار سلف را دیدیم و دم نزدیم؛ در کمال تعجب تعلیق بی دلیل شورای صنفی رفاهی را دیدیم و باز هم دم نزدیم. دم نزدیم چون معتقد به تعامل و همفکری برای حل مسائل بودیم؛ اما کار شکنی های  پی در پی و بی دلیل معاونت دانشجویی کاسه صبر ما را لبریز کرد. امروز برای چندمین بار اشیاء و موجودات عجیبی در غذای سلف دانشگاه دیده شد؛ اما باز هم واکنش مسئولان قابل پیش بینی بود: «صحنه سازی و شوی رسانه ای».

پس از مدت ها سکوت و دندان روی جگر گذاشتن صبرمان به سر آمده و اعتراض خود نسبت به بی کفایتی مسئولان را با تحصن نشان می دهیم؛ بنابراین خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به خواسته های زیر هستیم.

1. برکناری معاونت دانشجویی

2. عذرخواهی کتبی ریاست دانشگاه از دانشجویان بابت اتفاقات اخیر

3. برگزاری جلسات مسئولان دانشگاه با اعضای شورای صنفی به صورت علنی در حضور دانشجویان در بازه هایی مشخص هر دو ماه یک بار.

4. اضافه شدن وعده غذایی صبحانه.

5. نظارت کامل نماینده دانشجویان بر امور سلف و آشپزخانه

6. قرار گرفتن میوه و نوشیدنی همراه غذا

7. نظارت بر چگونگی تنظیم قراردادهای سلف و بوفه

8. باز شدن درب کنار سلف به صورت تمام وقت

9. کاهش قیمت روز فروش

10. دادن غذا وعده ناهار در روز پنجشنبه

گفتنی است این تحصن پنج شنبه 30 اردیبهشت ماه با توافقی که بین مسئولین و دانشجویان این دانشگاه شد، به پایان رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top