تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/09/18 - 12:20
کد خبر: 218809

حاشیه‌های عجیب مراسم روز دانشجو در دانشگاه شیراز؛

وقتی محکوم امنیتی، قصد زیرگرفتن دانشجویان معترض را می‌کند! +عکس و فیلم

وقتی محکوم امنیتی، قصد زیرگرفتن دانشجویان معترض را می‌کند! +عکس و فیلم

متشنج شدن فضای دانشگاه به واسطه حضور این دو محکوم قضایی در بین دانشجویان که هیچ! اما اعتراض شدید تشکل‌های دانشجویی در این خصوص می‌تواند جالب توجه باشد، دانشجویانی که به حضور این افراد به عنوان میهمانان برنامه 16 آذر دانشگاه شیراز معترضند.

خبرنامه دانشجویان ایران: عصر چهارشنبه برنامه ای بمناسبت روز دانشجو در دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این برنامه که با حضور محمود صادقی برگزار شد، با حواشی زیادی همراه شد، حضور بهاره هدایت، یکی از محکومین امنیتی کشور که محکوم به 9 و نیم سال حبس شده بود و شهریورماه امسال از زندان آزاد شده است در بین دانشجویان این دانشگاه، بسیار عجیب است و دلیل موافقت دانشگاه شیراز برای حضور این محکوم امنیتی در بین دانشجویان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. (اینجــــا)

نکته دیگر، حضور بهاره هدایت با اسکورت ویژه‌ای بود که فضای دانشگاه شیراز را در حضور دانشجویان، بیش از پیش امنیتی کرده بود؛ حتی به گفته دانشجویان، دیگر دانشگاه شیراز نمی‌تواند از حضور این محکوم امنیتی در دانشگاه اظهار بی اطلاعی کند.

این در حالی است که دانشجویان در اعتراض به حضور بهاره هدایت در دانشگاه شیراز در مقابل خودروی وی که وارد دانشگاه شده بود، ایستاده بود که این خودرو قصد زیرگرفتن دانشجویان را داشت!

به حاشیه رفتن و متشنج شدن فضای دانشگاه به واسطه حضور این دو محکوم قضایی در بین دانشجویان که هیچ! اما اعتراض شدید تشکل‌های دانشجویی در این خصوص می‌تواند جالب توجه باشد، دانشجویانی که به حضور این افراد به عنوان میهمانان برنامه 16 آذر دانشگاه شیراز به شدت معترضند و منتظر پاسخ قانع‌کننده مسئولین هستند.

محمد طاهری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در این باره به خبرنگار ما گفت: متاسفانه در بدنه مدیریتی دانشگاه شیراز افرادی حضور دارند که وجه غالب شان سیاست زدگی ست و با جریانات سیاسی بیرون دانشگاه، بده بستان های فراوانی دارند که این خود باعث هزینه های زیادی از جمله قضیه علی مطهری، برای دانشگاه شده است.

وی افزود: حضور آقای محمود صادقی در شرایطی که به خاطر بیان اتهامات واهی به ارکان مهم حکومتی، تیتر یک رسانه های بیگانه است آن هم در روز دانشجو آن هم در دانشگاه پر التهاب شیراز هیچ گونه توجیهی نداشت.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: برنامه 16 آذر آقای صادقی همان طور که پیش بینی می شد یک شوی رسانه ای بود که ایشان از هر ترفندی عرض اندام استفاده کردند تا جایی که با تعابیر زشت و سخیف، رییس قوه قضاییه را خطاب و با تعابیری مثل "میر ما" و " سید ما" حمایت خود را از سران فتنه اعلام کردند.

طاهری ابراز عقیده کرد: از همین جا به همه مسئولین و جریانات سیاسی اعلام می کنیم که اگر بار دیگر خط قرمزهای حاکمیت بخواهد سلب شود و دانشگاه با حضور شخصیت های دست چندم غوسالار نامطمئن ،  تهدید شود دانشجویان انقلابی اقدامات مقتضی را انجام خواهند داد و دود این موضوع در وهله اول حتما در چشم مسئولینی می رود که به دانشگاه چشم طمع منفعتی دارند.

بر همین اساس، بیانیه بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در خصوص برنامه 16 اذر و حاشیه‌های آن را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

16 ام آذر ماه هر سال نماد آگاهی سیاسی دانشجویانی ست که علیه هیمنه جنجالی استبداد قیام کردند و دانشگاه های ایران بر خود می بالند که در تاریخ پر افتخار خود، تربیت کننده نسلی بوده اند که برای دفاع از آرمان های واقعی شان از هر گونه ایثار حتی ریختن خون هایشان مضایقه نکرده اند. در روز دانشجوی امسال شاهد برنامه ای در دانشگاه شیراز بودیم که برای برگزاری اش همه مسئولین دانشگاهی و نمایندگان مجلس و مدیران استانی تمام قد ایستادند تا کسی را به دانشگاه بیاورند که برای دیده شدن، دست به تهمت بی اساس به ارکان مهم حکومتی می زند، کسی که با مظلوم نمایی( این حربه قدیمی و کارساز جریان اصلاحات!) سعی در تحریک احساسات مردم دارد، کسی که این روزها تیتر یک رسانه های معاند و بیگانه است، کسی که عمر شهرت باد آورده اش به بیش از یک ماه نمی رسد!

برنامه ای که دیشب در دانشگاه شیراز برگزار شد نه جنبه علمی و آگاهی بخشی داشت و نه حتی جنبه پرسش گری و انتقادی. بلکه جلسه ای بود که صرفا بنا داشت با اجرای انواع نمایش های عوام فریبانه و سخنان شاذ، موجب دیده شدن و عرض اندام سخنرانش باشد و تحریک احساسات دانشجویان. آقای محمود صادقی این نماینده محترم مجلس، دیشب با بیان برخی اتهامات به رییس قوه قضاییه و برخی نهادهای حکومتی آن هم با یک ادبیات سخیف و توهین آمیز نشان داد که مسئله او پرسش گری نیست چرا که برای پرسیدن سوال، نیازی به بی ادبی و بی احترامی نیست. این جلسه که با حواشی بسیاری از جمله حضور محکومان فتنه و همچنین حمایت از سران فتنه همراه بود، جای چندین و چند سوال مهم و جدی را از مسئولین باز می کند که: چرا مسئولین دانشگاهی و استانی و نمایندگان مجلس، "دانشگاه" را می خواهند جولانگاه چهره های دست چندم جویای شهرت نمایند؟ آیا دانشگاه با آن رسالت های مهم و همچنین دارا بودن این همه انسان فرهیخته، رسالتش این ست که در روز دانشجو میزبان کسی باشد که همه دارایی ش از نام، به سبب تهمت و اشک و بیان سخنان عوام فریب است؟ دعوت از کسی که این روزها خبرش در صدر رسانه های بیگانه و معاند ست و پرونده قضاییش در جریان ست، آن هم در روز دانشجو چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

در دانشگاه شیراز چه خلأهای مدیریتی و چه مقاصد شومی پشت پرده این برنامه های حاشیه ساز است؟  خیل عظیمی از دانشجویان در دانشگاه شیراز این سوالات مهم و جدی را از مسئولین مربوطه دارند و در صورت جواب نگرفتن، یقینا مراتب بعدی از کار خود را در دستور کار قرار می دهند. در پایان اعلام می کنیم که برای پیشرفت دانشگاه، نیازمند فضای پرشور منطقی و عقلانی هستیم و نه یک فضای جنجالی؛ و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که عده ای با سوء نیت و بداندیشی و اغراض جناحی، دانشگاه را جولانگاه افراد نامطمئن و جویای شهرت و حاشیه ساز برای نظام نمایند و در صورت تکرار این مسئله در این سال پرالتهاب انتخابات، دانشجویان انقلابی، اقدامات مقتضی را انجام خواهند داد.

والعاقبه للمتقین
بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

در ادامه، فیلم مربوط به اظهارات اعتراض آمیز یکی از دانشجویان به حضور صادقی را می‌بینید:


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top