تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/16 - 19:17
کد خبر: 242783

بدافزاری به دنبال اطلاعات کارت‌های اعتباری

بدافزار مرد نامریی به دنبال سرقت گواهی‌نامه‌های مالی کاربران است. پژوهشگران شرکت سوفوس هشدار داده‌اند که این بدافزار در قالب نمایش یک به‌روزرسانی حیاتی فلش که باید در سریع‌ترین زمان نصب شود کاربران را به هراس می‌اندازد تا وصله جعلی را نصب کنند. غافل از آن‌که کاربر بدافزار را روی دستگاه خود نصب خواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: بدافزار مرد نامریی به دنبال سرقت گواهی‌نامه‌های مالی کاربران است. پژوهشگران شرکت سوفوس هشدار داده‌اند که این بدافزار در قالب نمایش یک به‌روزرسانی حیاتی فلش که باید در سریع‌ترین زمان نصب شود کاربران را به هراس می‌اندازد تا وصله جعلی را نصب کنند. غافل از آن‌که کاربر بدافزار را روی دستگاه خود نصب خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ آزمایشگاه سوفوس هشدار می‌دهد که این به‌روزرسانی جعلی در نهایت بدافزار مرد نامریی که به نام Andr/Banker-GUA شناخته شده است را نصب می‌کند. این آزمایشگاه گفته شده است که بدافزار فوق نسخه ارتقا یافته بدافزار sypeng است که در سال 2015 از سوی کارشناسان امنیتی شناسایی شد. نکته جالب توجهی که در این بین وجود دارد این است که بدافزار فوق به سراغ کاربران ساکن در کشور روسیه نمی‌رود. در نتیجه قبل از آلوده‌سازی دستگاه‌ها ابتدا زبان نصب شده روی دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر زبان دستگاه روسی باشد فرآیند آلوده‌سازی را متوقف می‌کند. در صورت به‌کارگیری زبان‌های دیگر بدافزار درخواست مجوزی برای دسترسی به یک سری سرویس‌ها را به کاربر نشان می‌دهد. این مجوز برای اجرای کدهای مخرب روی گوشی‌های هوشمند کاربران درخواست می‌شود.

اگر کاربر چنین مجوزی را به بدافزار تخصیص دهد، در ادامه خود را در قالب یک برنامه پیام کوتاه تنظیم کرده تا بتواند صفحه‌نمایش گوشی را کنترل کند. در این حالت هر زمان کاربر اطلاعات متعلق به کارت اعتباری خود را در برنامه‌های مختلفی همچون گوگل پلی وارد کند، این اطلاعات به سرقت خواهند رفت. سوفوس در این ارتباط گفته است: «بدافزار مرد نامریی تلاش می‌کند از سرویس‌های دسترسی برای ارائه نکاتی در قسمت بالای صفحه‌نمایش گوشی و همچنین نصب خود در قالب یک پیام کوتاه پیش‌فرض استفاده کند. بدافزار فوق از این تکنیک به منظور پوششی برای پنهان‌سازی خود از دید برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه‌های بانکی استفاده می‌کند. بهترین راهکاری که در اختیار کاربران قرار دارد این است که به‌روزرسانی‌های غیر معتبر مربوط به فلش را از هر مکانی دانلود نکرده و همچنین به برنامه‌های ناشناس اجازه ندهند به بخش‌های مهم سیستم‌عامل آن‌ها دسترسی داشته باشند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top