تاریخ انتشار: شنبه 1396/12/26 - 09:26
کد خبر: 261476

از خدمت‌رسانی در مناطق زلزله‌زده تا بازسازی عتبات عالیات؛

جزئیات اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی در ایام نوروز ۹۷ +جدول

همانند نوروز سال‌های گذشته، دانشجویان در نوروز 97 نیز برنامه‌های مفصلی برای خدمت‌رسانی به هموطنان خود دارند. وجه تمایز اردوهای جهادی نوروز 97 با سالیان گذشته در این است که با توجه به زلزله اخیر استان کرمانشاه، گروه‌های جهادی دانشجویی فعالیت‌های خود را در این استان متمرکز کرده‌اند.

 به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیگر چیزی به پایان سال 96 نمانده است و روزهای آن به شماره افتاده‌اند. سالی که گذشت با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش محکی جدی برای دانشگاهیان بود؛ از زلزله‌های غرب کشور و کرمان گرفته تا مراسم اربعین و آسیب‌های اجتماعی همگی از موضوعاتی بودند که در سال 96، پای کار بودن دانشجویان را محک زدند. الحق‌و‌الانصاف دانشجویان نیز مثل همیشه از این آزمون سربلند بیرون آمدند. از سر اختیار، قید دید و بازدیدها و روزهای تعطیل نوروز را زدند و با پرداخت مبلغی به اردوی جهادی رفتند. بعد از روزه گرفتن در روزهای بلند سال، ساک خود را بستند و عازم دورترین روستاهای کشور شدند و عطای نشستن زیر کولر در گرمای تابستان را به لقایش بخشیدند. هنوز خستگی‌های شیرین پیاده‌روی اربعین از تن‌شان در نرفته بود و تاول‌های پاهایشان التیام پیدا نکرده بود که خبر رسید در غرب کشور زلزله آمده است، بی‌درنگ آماده رفتن به مناطق زلزله‌زده شدند و در روزهایی که برخی از مسئولان کشور گویی از سر رودربایستی به کرمانشاه می‌رفتند و از رو‌در‌رو شدن با مردم اکراه داشتند، مسئولانه بین مردم داغ‌دیده حضور پیدا کرده و هرکاری از دست‌شان برمی‌آمد انجام دادند.

شاید بتوان بارزترین ویژگی اردوهای جهادی دانشجویی را، خدمت‌رسانی آنها با توجه به اقتضائات دانست. برای مثال باتوجه به موضوع ریزگردها در استان خوزستان، دانشجویان اردوهای جهادی را متناسب با این مساله برنامه‌ریزی کرده و گروه‌های جهادی با کاشت نهال و سایر اقدامات، سعی بر رفع مشکل کردند. امسال نیز بدون‌شک زلزله غرب کشور مهم‌ترین موضوعی است که موجب شده زندگی مردم آن خطه به دردسر بیفتد، بنابراین دانشجویان هدف و ماموریت خود را حضور در استان کرمانشاه و ساخت و ترمیم محل سکونت مردم زلزله‌زده قرار داده‌اند.

* اعزام 13 هزار دانشجو به مناطق محروم
 همانند نوروز سال‌های گذشته، دانشجویان در نوروز 97 نیز برنامه‌های مفصلی برای خدمت‌رسانی به هموطنان خود دارند. وجه تمایز اردوهای جهادی نوروز 97 با سالیان گذشته در این است که با توجه به زلزله اخیر استان کرمانشاه، گروه‌های جهادی دانشجویی فعالیت‌های خود را در این استان متمرکز کرده‌اند و تصمیم دارند با فعالیت در این مناطق و امدادرسانی و ساخت سرپناه برای مردم مناطق زلزله‌زده، رنج از دست دادن سرپناه را از دوش آنها بردارند.

طبق اعلام مفرد معاون سازندگی سازمان بسیج دانشجویی قرار است 13 هزار دانشجو از 350 دانشگاه در نوروز امسال اردوی جهادی برگزار کنند که نزدیک به 100 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، کوهبنان و رضویه فعالیت می‌کنند. همچنین 50 گروه جهادی در 20 استان فعالیت جهادی خود را در نوروز 97 در مناطق حاشیه شهر تعریف کرده و خانواده‌ها و دانش‌آموزان در معرض آسیب را تحت پوشش قرار خواهند داد. گروه‌های اقتصادی در نوروز به مطالعه اقتصادی مناطق هدف می‌پردازند و در حوزه فرهنگی دوره‌های تخصصی برگزار خواهد شد. علاوه‌بر این، امسال راهیان نور با طعم جهادی برگزار می‌شود و دانشجویان در سه هکتار زمین، درختکاری کرده و خدماتی را در حاشیه شهرهای خوزستان ارائه می‌دهند.

در ادامه جدول اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی در ایام نوروز 97 آمده است:

علاوه بر دانشگاه‌ها و گروه‌های جهادی مذکور، جهادگران دانشگاه‌های فرهنگیان فارس، مازندران، چمران اهواز، مالک اشتر اصفهان، پردیس امام صادق(ع) ایلام، آزاد اسلامی واحد دهدشت و تعداد زیادی دیگر از دانشگاه‌ها اردوهای جهادی خود را در مناطق محروم سراسر کشور آغاز کرده‌اند و در حال خدمت‌رسانی به هموطنانمان هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top