به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی از دانشگاههای سراسر کشور مانند هر سال اقدام به برگزاری ترم تابستانی میکنند و اطلاعیههای مربوط به آن را در پایگاههای اطلاعرسانی خود منتشر میکنند.
دانشگاه خلیج فارس بوشهر اخیرا در اطلاعیهای جزئیات برگزاری ترم تابستان 97 را تشریح کرده است که در ادامه متن این اطلاعیه آمده است:
بدین وسیله به اطلاع دانشجویان محترم می رساند: ترم تابستانی سال تحصیلی 96-1397در دانشگاه خلیج فارس برگزار خواهد شد. کلیه دانشجویان دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در صورت تمایل مجاز به ثبت نام هستند. ضروری است که کلیه ضوابط و مقررات ترم تابستان به شرح ذیل مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت ضوابط و مقررات مذکور به عهده متقاضی است.
* زمانبندی ترم تابستان ۹۷ دانشگاه خلیج فارس
* دروس ارائهشده در ترم تابستان
جهت اطلاع از لیست دروس ارائه شده به وب سایت دانشگاه اینجــــــا آموزش ترم تابستان مراجعه شود.
- جهت ثبتنام و اخذ شماره دانشجویی به وب سایت pgu.ac.ir (آموزش) مراجعه نمایید.
- دانشجویان جهت دریافت شماره دانشجویی، پس از ثبت نام و تایید دانشگاه خلیج فارس به سامانه مهمان از سایر دانشگاه وارد و شماره دانشجویی دریافت نمایند.
- دانشجویان دانشگاه خلیج فارس پس از تائید مدیر گروه مجاز به اخذ درس می باشند و باید از سامانه جهت تایید دروس اقدام نمایند.
- ثبت نام ترم تابستان صرفاً به صورت اینترنتی است و ثبت نام حضوری امکان پذیر نخواهد بود.
- حداکثر واحد قابل اخذ در ترم تابستان 6 واحد است.(برای دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانشجویان فارغ التحصیل 8 واحد است)
- حذف و اضافه در ترم تابستان امکان پذیر نیست.
- در صورت عدم مراجعه، انصراف و یا حذف دروس انتخاب شده به هر دلیلی توسط دانشجو، شهریه واریز شده به هیج وجه قابل استرداد نیست.
- اخذ دروس با تداخل زمانی کلاس یا تداخل امتحان پایان ترم به هیج وجه امکان پذیر نخواهد بود.
- کلیه کلاس ها به صورت حضوری است.
- طول دوره ترم تابستان 6 هفته بدون در نظر گرفتن زمان امتحانات است.
- دروس 2 واحدی 5 ساعت در هفته، دروس 3 واحدی 8 ساعت در هفته تشکیل خواهد شد.
- حضـــور دانشـــجو در تمـــام جلســـات مربـــوط بـــه هـــر درس الزامـــی اســـت و چنانچـــه غیبـــت دانشـــجو در هـــر درس از 3 جلسه مجمـــوع ســـاعات آن درس تجـــاوز نمایـــد، مطـــابق ضـــوابط ایـــن غیبـــت هـــا بـــه منزلـــه نمـــره صـــفر در آن درس منظــور خواهــد شــد. در صــورت ارائــه دلیــل و تشــخیص موجــه بــودن غیبــت تــا قبــل از شــروع زمــان امتحانـــات درس مـــورد نظـــر حـــذف و در غیر این صـــورت طبـــق ضـــوابط نمـــره صـــفر در درس یـــا دروس مورد نظر منظور خواهدشد.
- شهریه ترم تابستان (شهریه ثابت و متغیر) در وب سایت دانشگاه به آدرس pgu.ac.ir در قسمت اطلاعیه (اخبار) می باشد.
- شهریه ترم تابستان پس از انتخاب واحد از دانشجو اخذ می گردد.
- در ترم تابستان جهت دانشجویان امکانات خوابگاهی مهیا می باشد.
- در صورتی که درس یا دروسی از سوی آموزش دانشگاه به علت نرسیدن به حد نصاب لازم حذف شود ، شهریه پرداختی با تایید مدیریت آموزش و پس از طی مراحل اداری توسط مدیریت امور مالی دانشگاه قابل عودت خواهد بود.
- ضروری است دانشجویان سایر دانشگاه ها قبل از ورود به سیستم سادا نسبت به دریافت فرم مهمانی که در آن عنوان درس، تعداد واحد درسی، شماره نامه ثبتی و تاریخ نامه که به تایید مدیریت آموزش دانشگاه مبدا رسیده است و در فرم های مذکور قید می شود، اقدام نمایند .الصاق نمودن فرم معرفی نامه تایید شده در سیستم مهمان از سایر دانشگاه ها دانشگاه خلیج فارس الزامی است. عواقب هرگونه مغایرت در واحدهای اخذ شده، توسط دانشجو با معرفی نامه الصاقی به عهده دانشجو است و دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی در خصوص تغییر، جابجایی، حذف و مکاتبه با دانشگاه مبدا در خصوص این مغایرت و یا عودت شهریه ندارد.
- ترم تابستان دانشگاه خلیج فارس در شهر بوشهر برگزار می گردد.