تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/08/30 - 19:30
کد خبر: 291380

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

به جای گشتن دنبال کتاب، کتابخانه دانشجویان ایران را ببینید

به جای گشتن دنبال کتاب، کتابخانه دانشجویان ایران را ببینید

کتابخانه دانشجویان ایران سعی می‌کند تا صرفا کتاب‌هایی مناسب حال دانشجویان و قشر جوان، متناسب با روحیات و خلقیات جوانان و البته سلایق مختلفی که بعد از معرفی مختصری از شرح و اطلاعات مربوط به کتاب بدست می‌آید، این خلاء را برای قشر دانشجو برطرف کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته کتاب و کتابخوانی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود اما چه فایده که امسال نیز مانند سال‌های دیگر می‌گذرد و در حاشیه‌ی اقدامات کلیشه‌ای که از نظر جوانان و نوجوانان شاید مضحک یا حداقل شعاری و خسته کننده باشد، اقدام موثری برای افزایش میل به کتابخوانی در کشور صورت نمی‌گیرد.

واقعا هدف از ترویج به کتابخوانی در کشور ما چیست؟ آیا در کشوری که ذاتا میل به مطالعه و کتابخوانی باید بسیار بیشتر از کشورهایی باشد که اوج اعتراضات و مطالباتشان از دولت‌ها با ارزان شدن قیمت کاباره و مشروبات الکلی به راحتی در هم می‌شکند، می‌توان سرانه‌ی پایین ساعات مطالعه را با رفتارهای کلیشه‌ای و تکراری تغییر داد؟

بدون تعارف شاید اگر بخواهیم آمار دقیقی از مقایسه‌ی میزان مطالعه‌ی جوانان و نوجوانان و حتی قشر میانسال در کشور را به کشورهای برجسته‌ی علمی و صنعتی جهان را بررسی کنیم، نمره‌‌ی قابل قبولی حاصل کار کشورمان نباشد. این اما نیاز به آسیب‌شناسی و بررسی و ارائه راهکار توسط کارشناسان زبده و صاحب نظر در این حوزه دارد.

اجالتا اما همین بس که اگر در اولین گام، تقسیم‌بندی موضوعی، سنی و قشری مناسبی روی توزیع و تبلیغ کتاب بین نسل نوجوان و جوان صورت گیرد، قطعا مبحث کتاب و کتابخوانی در کشومان، شرایط متفاوتی را پیش روی خود خواهد داشت. چه بسیار جوانان و نوجوانانی که برای مطالعات غیر درسی خود، غالبا با کتاب‌هایی ثقیل و سنگین و غیرجذاب و نامتناسب با علاقه و روحیاتشان مواجه می‌شوند که قطعا نظر آن‌ها را حداقل تا متها نسبت به این یار مهربان کاملا متفاوت از آن چیزی که باید باشد می‌کند.

هیچ سنی برای آغاز یک دوستی نزدیک با یار مهربان دیر نیست. حتی دوران دانشجویی!

به همبن منظور خبرنامه دانشجویان ایران چند سال است با راه اندازی سرویس ویژه‌ی «کتابخانه دانشجویان ایران» سعی کرده است تا صرفا کتاب‌هایی مناسب حال دانشجویان و قشر جوان، متناسب با روحیات و خلقیات جوانان و البته سلایق مختلفی که بعد از معرفی مختصری از شرح و اطلاعات مربوط به کتاب بدست می‌آید، این خلاء را برای قشر دانشجو برطرف کند.

تاکنون در کتابخانه دانشجویان ایران دویست و بیست و هفت کتاب ویژه جوانان و دانشجویان به صورت موردی و تک به تک معرفی شده و بیش از صد جلد دیگر نیز به صورت سری و کلی در اختیار دانشجویان و جوانان قرار گرفته است.

اگر می‌خواهید کتاب مناسبی برای مطالعه پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به کتابخانه‌ی دانشجویان ایران بزنید؛ حتما پشیمان نخواهید شد!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top