تاریخ انتشار: 21 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3297

مشروح گفت و گوی ضرغامی با خبرنگاران

رئیس سازمان صداوسیما در نشست مطبوعاتی که با اهالی رسانه داشت، درباره مشکلات و موانع این سازمان در سال‌های گذشته، برنامه‌های آتی آن و حتی برخی از شخصیت‌های سیاسی و رویکرد این سازمان در اتفاقات پس از انتخابات سخن گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، اولین نشست مطبوعاتی رئیس سازمان صدا و سیما در دوره دوم مدیریت او امروز با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم که با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، ضرغامی در ابتدای سخنانش گزارشی از عملکرد سازمان صدا و سیما در 5 سال اول مدیریتش ارائه و گفت: 5سال گذشته کشور ما فراز و نشیب‌های بسیاری را گذراند و حوادث بسیاری پیش آمد که از آن به عنوان دوره تاریخی حساسی از آن یاد می‌شود.رسانه ملی با نقش بی‌بدیلش مقوم نظام جمهوری اسلامی و بازوی کارآمد نظام است و تلاش می‌کند علی‌رغم نقاط ضعفش نقش خود را به نحو مطلوبی انجام دهد.

**ما هیچ خط قرمزی برای پخش مستندها نداشتیم
وی با بیان این که صدها اقدام ریز و درشت اما مهم و تاثیرگذار در سازمان انجام شده است، اظهار داشت: احیای شخصیت و اندیشه حضرت امام (ره) و بازخوانی انقلاب و استفاده از مستندهای آرشیوی برای آشنایی نسل جوان انجام شد و ما هیچ خط قرمزی برای پخش نداشتیم و بدون هیچ گونه گزینش خاصی همه آنها روانه آنتن شد و همان سال اول نتیجه‌اش مشخص شد و رهبر معظم انقلاب و دسته‌جات مختلف سیاسی آن را بارها تحسین کردند. در سال‌های بعد این کار هدفمند شد و در حال حاضر چند صد مستند تولید شده و در برخی از مستندهایی که به روی آنتن رفت تصاویری از برخی از شخصیت‌های اوایل انقلاب و خانواده شاه معدوم به روی آنتن رفت.

وی تصریح کرد: ما در سال‌های اول مدیریت این سازمان تمام فرصت‌ها و تهدیدهای خارج از سازمان را استخراج و نقاط قوت و ضعف آن را مطالعه کردیم و تمام مدیران ارشاد سازمان در این بخش حضور داشتند و با نگاه به فضای رقابتی برای 5 سال مدیریت طراحی شده و چکیده همه بخش‌های استخراج شد و کلیه معاونت‌ها برنامه‌ خود را مطابق آن تنظیم کردند و هر2 ماه یک بار جلسه عمومی با حضور بیش از هزار نفر از مدیران برگزار شد و در هر جلسه یک معاونت برنامه‌های خود را تشریح کرد. این جلسات نوآوری خوبی در ایجاد همگرایی رسانه‌ای بود که برای خیلی از رسانه‌ها می تواند تجربه خوبی باشد.

رئیس رسانه ملی عنوان داشت: افزایش قدرت بسیج‌کنندگی سازمان هم از نکات مورد توجه دیگر بود. هزاران شبکه و فضای مجازی و تولیداتی که از طریق CD توزیع می‌شد به عنوان یک تهدید برای عدم حضور مردم در مقاطع حساس انقلاب بود که رسانه توانست با ایجاد اعتماد این ارتباط را حفظ کند.

**افتتاح شبکه پرس‌تی وی پایان امپراطوری شبکه‌های غرب بود
وی ادامه داد:‌تحول در برنامه‌های معارفی و استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن از جمله اقدامات دیگر رسانه بوده است. تقویت و نظارت در همه ابعاد محتوایی نظام و تحول نگاه نظارتی سازمان به نظارت بر فرآیند تولید قبل از پخش، تغییر فرهنگ نظارت، نظارت برنامه‌محور و تطبیقی و نظارت بر مدیریت پیام قبل از این وجود نداشت و چالاک‌سازی سازمان نگاه دیگری بود که انعطاف‌پذیری سازمان را در شبکه‌های داخلی و خارجی به وجود آورد.

ضرغامی در ادامه سخنانش بیان داشت: افزایش توانمندی مراکز استان‌ها، راه‌اندازی شبکه‌های استانی و تکمیل شبکه‌های استانی جز خراسان شمال و جنوبی و آپلینگ همه آنها روی ماهواره، تغییر ساختاری با هدف کوچک‌سازی ، حذف دو معاونت و ادغام معاونت‌های اجرایی و بین‌المللی از جمله اقداماتی بود که توانست بسیاری از اختلافات معاونت‌ها را از بین ببرد. همچنین همگرایی عمومی مردم در جهت اهداف نظام یکی دیگر از اقدامات ما بود. رسانه مخاطبان بسیاری زیادی با سلایق مختلف دارد و یکی از گرفتاری های ما که در برنامه‌سازی وجود دارد ایجاد رضایتمندی بین همه قشرها است. همچنین نگاه نو به دفاع مقدس، ارتقاء جذابیت و نوآوری در تولید آثار دفاع مقدس، مصون سازی اجتماع با تولید انواع مستندها و برنامه های گفتگو محور در مقابل انواع معضلات اجتماعی از دیگر اقدامات مهم ما است.

وی ادامه داد: تحول در شبکه‌های برون‌مرزی و افتتاح شبکه پرس‌تی وی پایان امپراطوری شبکه‌های غرب بود. افزایش ضریب نفوذ سایر شبکه‌های برون‌مرزی نیز یکی دیگر از موفقیت‌های ماست ، امروز که شبکه العالم بدون هیچگونه توضیحی حذف شده نشان دهنده تاثیرگذاری این شبکه‌ها و استقبال عرب‌زبانان از آنها بوده است . همچنین افزایش ضریب سیگنال‌رسانی و گسترش فیبر نوری برای کل کشور صورت گرفت. امروز تمامی مراکز سازمان و مراکز استان به مرکز کشور متصل شده‌اند و در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور داشتیم قول همکاری داده است و دستور مستقیم به مخابرات داده شده که مراکز فیبرنوری به فرستنده‌های پرقدرت وصل شود که حدود 200 میلیارد تومان هزینه دارد. همچنین گرفتن اعتبارات ماهواه‌ای مستقل و همکاری خوب مجلس هفتم، صداوسیما را از بحران‌های جدی پیش رو نجات داد.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه با بیان اینکه تخصصی کردن رادیوها ، ساماندهی موسیقی ، شفافیت در امور مالی و سازماندهی منابع مالی از جمله اقدامات موثر رسانه‌ای بوده است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دوست داشتند که شورای سیاستگذاری با ریاست سازمان صدا و سیما تشکیل شود که بلافاصله شورای 16 نفره‌ای با نظر موافق ایشان تشکیل شد و یک هفته در میان جلساتی دارند که به بخش‌های مختلف ابلاغ می‌شود.

در کنار این موارد از روز اول ارتباط مناسبی با گروه‌ها و اقشار مختلف برگزار کردم. البته توهماتی برای برخی دوستان پیش آمد و این ارتباط کمرنگ شد. ولی ما 18 جلسه با هنرمندان، اساتید، روانشناسان و بسیاری از اقشار دیگر داشتیم، جلسات مشترک با وزارتخانه‌ها در بیش از30 مورد در محیطی صمیمی برگزار شد. ارتباط تنگاتنگ را روحانیون و مراجع تقلید و اساتید حوزه انجام شد که این ارتباط مفید و بسیار کارساز بوده است.

وی اظهار داشت: در حوزه سیما در طول 6 ماه اول ضوابط نظارتی آنگونه که مد نظر رهبر معظم انقلاب بود انجام گرفت و بسیاری از نکاتی که مورد نظر ما نیز بود مورد توجه قرار گرفت و حل شد. توجه به حجاب و رعایت اصول اولیه حجاب اسلامی از جمله موضوعاتی بود که کارشناسان باتجربه روی آن کار کردند و ما در مورد پوشش حجاب اسلامی هیچ مشکل نداریم و اگر برخی موارد دیده شد تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است. ضمن این که استفاده از روسری‌های رنگین و معرفی انواع حجاب‌های زیبا جزو مصوبات ماست و تنها یک رنگ و مدل نباید استفاده شود.

وی گفت: برای مهندسی پیام در برنامه‌های پربیننده، تأکید ما بر تولید برنامه‌های نمایشی بوده است و امروزه پربیننده‌ترین برنامه ها فیلم و سریال است. امروز در همه ابعاد شامل کیفی و کمی مانند کارهای مناسبتی و نیازهای مستمر سازمان ، تولید سریال، تله‌فیلم و تک قسمتی از ضرورت‌های سازمان است و ما سالانه به حدود هزار فیلم نیاز داریم.

من در هر فرصتی که فراهم می‌شود سعی می‌کنم نگاه مثبتی به پخش فیلم‌ها داشته باشم اما سالانه حدود 20 تا 30 فیلم می‌توانیم پخش کنیم که جوابگوی نیاز ما نیست تا امروز حدود 500 فیلم داستانی تولید شده که سال گذشته 180 تای آنها پخش شده است.

ما در روز میلاد آقا امام رضا (ع)، پنج فیلم با موضوع ایشان از تلویزیون پخش کردیم، در حالی که شاید در کل، ما پنج فیلم سینمایی با این موضوع نداشته باشیم و من به عنوان مشاور، از آقای جعفری جلوه خواسته‌ام جهت ارتقای کیفی تله‌فیلم‌ها اقداماتی را شروع کند.

همچنین شورای فیلم در سیما نیز تشکیل شد و اگر حدود 5 هزار فیلم پخش شد فیلم‌های حاوی مشکلات جدی از تعداد انگشتان دست هم کمتر بوده و ما از آسیب‌های کلی مصون بوده‌ایم.

سریال‌های بسیاری نیز همراه با نوآوری تولید شد.5 سریال و فیلم با موضوعات معارفی ساخته شد و رهبر معظم انقلاب از سریال به عنوان سریال‌های خوب و تاثیرگذار یاد می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به تهدیدهایی که از سوی قشر خاصی به دلیل عدم آگاهی انجام شد ما همچنان چنین سریال‌هایی را ساختیم و 4 سریال موفق طنز نیز داشتیم که به عنوان رویکرد جدی ادامه دارد.

**تولید انیمیشن در 5 سال اخیر دو برابر کل سال‌های قبل بوده است
ضرغامی گفت: 18 سریال با موضوع انقلاب اسلامی تولید شد که تعداد آنها در این 5 سال دو برابر کل سال‌های قبل بوده است. تولید انیمیشن نیز از سال 83 فقط 64 ساعت بود که این رقم در سال 86 به 331 ساعت افزایش پیدا کرد. البته در سال 87 افت 50 ساعتی داشته‌ایم و روند چند برابر شدنش و افزایش از 10 درصد به بیش از 30 درصد گام جدی محسوب می‌شود که در جهت تربیت کودکان به سمت تفکر ایرانی و اسلامی است و ما مسیر حرکت را پیدا کردیم. حوزه انیمیشن به اعتبارات فراوانی احتیاج دارد و اگر دولت کمک کند شاهد رشد بسیار خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی با بیان این که ما مجموع پیام‌ها را احصاء کرده‌ایم اظهار داشت: در کارهای نمایشی پیام‌دهی خیلی نباید مستقیم باشد البته در برخی موارد این شیوه هم جواب داده مثلا سریال «کلید اسرار»  توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند که برخی از قسمت‌های آن به دلیل ترویج خرافات قابل پخش نبود به همین دلیل ما 3 سریال ایرانی با این مضمون ساخته‌ایم. همچنین 50سریال فاخر و پرمخاطب نظیر مدار صفردرجه ، در چشم باد، نردبام آسمان، یوسف پیامبر و ... داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی شبکه قرآنی سیما ، همکاری میلیونی مردم در طرح‌های قرآنی این شبکه ، افزایش فرستنده‌ها و تولید برنامه‌های گفت‌و‌گو محور از جمله اقداماتمان بوده است و مراجع تقلید با همکاری صمیمانه و تولید برنامه‌های کوتاه 5 تا 10 دقیقه‌ای در مهندسی پیام همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه تغییر گرایش ما به سمت موسیقی تصویر از جمله اقدامات ایجابی است اظهار داشت: امروز در آرشیوهای سازمان 10 هزار موسیقی وجود دارد و امکان استفاده از 20هزار موسیقی وجود دارد. استفاده صحیح از موسیقی مد نظر ما است و به همین دلیل در تمام شبکه‌ها مشاور موسیقی گذاشته‌ایم برخی از سریال‌ها هم که بدون تیتراژ پخش می شود به دلیل این است که موسیقی خوبی نداشته‌اند. استفاده از متن ، ادبیات و محتوای خوب و دوری از مضامین بیهوده و لغو از جمله کارهای ما است. ما سعی کردیم با توجه به منع شرعی نمایش آلات موسیقی از گروه‌ها همخوان و جلوه‌های بصری مناسب این محدودیت‌ها را برطرف کنیم. در حوزه فنی نیز بیش از 60 استودیو دیجیتال راه‌اندازی شده و با ایجاد پدافند غیرعاملی که ایجاد کرده‌ایم می‌توانیم در مواجه با خطرات و تهدیدات طبیعی و نظامی مقابله کنیم. در مورد دیجیتال شدن شبکه‌ها نیز در حال حاضر بیش از 15 شبکه در تهران قابل دریافت است که در آینده‌ای نزدیک سازمان دستگاه‌های آن را که خریداری کرده از طریق فروشگاه‌ها عرضه خواهد کرد. نوسازی سیگنال‌ها نیز از جمله اقدامات ما بوده است.

وی با بیان اینکه عملکرد ما همواره روی آنتن است درباره برنامه‌های 5 سال دوم خود نیز اظهار داشت: برنامه 5 سال دوم از ماه‌ها قبل آغاز شده و از 4 ماه پیش سیاست‌های راهبردی به معاونت‌ها ابلاغ شد و طی دو ماه گذشته همه برنامه‌ها به معاونت برنامه‌ریزی تقدیم شده است و منتظر بودیم که فرمایشات مقام معظم رهبری روشن‌تر شود و در دیداری که با ایشان داشتم تمام نقاط قوت و ضعف روشن شد و الان طراحی جدید و منطبق با همین رهنمودها با توجه به 3 سند بالادستی تنظیم شده است.

وی گفت: نکته اول پیروی از همان 5 سال اول است، نکته دوم برنامه 5 ساله توسعه است و سند سوم مهم ما مصوبه بسیار مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی است که محتوای این مصوبه مبارزه موثر با جنگ رسانه‌ای و ماهواره‌ای دشمنان کشور است.

تمام مسئولیت‌های جدی بر عهده صدا و سیما است و پیش نویس آن طرح هم صدا و سیما تهیه کرد که یکی از بندهای مهم آن افزایش شبکه‌های تلویزیونی است.

**راه اندازی شبکه اسپانیایی زبان به 40 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد
رئیس رسانه ملی با بیان اینکه اولین مسئله ما تامین اعتبار شبکه‌ها است تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه اسپانیولی زبان که بیش از 30 سفیر از کشورهای مختلف پیگیر آن هستند در شروع کار به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. و تا اعتبار نیاید شبکه‌ای راه‌اندازی نمی‌شود در بقیه حوزه‌ها نیز ما به تامین اعتبار نیاز داریم. در 2 هزار نقطه کشور هیچ شبکه‌ای قابل دریافت نیست و با توجه به حضور امواج بیگانه در مناطق مرزی برای ما خوب نیست که این نقاط کور وجود داشته باشد الان 300 میلیارد تومان هزینه برای رفع این مشکل احتیاج داریم در حالی که این رقم سال گذشته 20میلیارد تومان بود. ما در این زمینه به کمک دولت احتیاج داریم و نشانه‌های تحول در همکاری با دولت مشاهده شده و نگاه رئیس جمهور نیز مثبت و همکاری به وجود آمده که اگر این اتفاق بیفتد ما شاهد اقدامات گسترده‌ای در این عرصه خواهیم بود.

ضرغامی در این مراسم در پاسخ به سئوالی مبنی بر مقدار دستمزد بازیگران و چگونگی تعیین حدود آن گفت: دستمزد عوامل تولید به ویژه بازیگران اگر خوب کنترل نشود، در روند تولید سالم می‌تواند اشکال ایجاد کند. من با توجه به فضای جدید دستور بررسی همه دستمزدها را ارائه کرده‌ام. در سیما چون زمان تولید طولانی است، مسائل خاصی به وجود می‌آید که ارزیابی دستمزد با توجه به زمانی که در خدمت پروژه هستند، صورت می‌گیرد ما باید مسائل مختلفی را بررسی کنیم تا بتوانیم میزان دستمزدها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری با این مضمون که در طول 5 سال گذشته انتقادات بسیاری از صدا و سیما انجام شده و برخی معتقدند که این رسانه تک جناحی شده، آیا شما نمی‌خواهید در این رسانه تغییری ایجاد کنید و فکر نمی‌کنید مردم برای دستیابی به اخبار، راه‌های دیگری هم در دسترس دارند، اظهار داشت: در مورد حجم انتقاداتی که به صدا و سیما وارد است، باید بگویم اگر رسانه‌ای بخواهد متعادل حرکت کند خود به خود از دو طیف انتقاداتی به آن وارد می‌شود. مردم روزانه 4.5 ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند. با توجه به این نکته، حوزه نقد گسترده می‌شود، اما اگر از حوزه سیاسی بخواهیم صحبت کنیم ما تابه حال از افرادی نظیر آقای کواکبیان برای حضور در رسانه ملی بسیار دعوت کرده‌ایم تا جایی که خودشان می‌گویند چقدر از من دعوت می‌کنید؟

ضرغامی اضافه کرد: ما در مجلس شورای اسلامی از فراکسیون اقلیت که حدود 40 نفر هستند نیز مدام دعوت می‌کنیم و رسانه ملی علی‌رغم برخی محدودیت‌هایی که دارد، زمینه را برای حضور افراد و جریان‌های مختلف و فضای سالم و عقلانی فراهم کرده است. البته من معتقد نیستم که ما به همه وظایف خود عمل کرده‌ایم، اما آمادگی رسانه ملی نسبت به پذیرش نقد حداقل نسبت به خود بسیار است و ما از همکاران رسانه‌ای خود می‌خواهیم که بی‌رحمانه ما را مورد نقد قرار دهند. حتی طی سال‌های اخیر برخی از شبکه‌های ما به محافظه‌کاری افتاده‌اند که من به آنها ابلاغ کرده‌ام که اگر وارد حوزه نقد جدی نشوند، حوزه‌ای از بیرون سازمان خواهیم آورد تا این نقدها را برعهده بگیرد، چرا که سینه‌مان برای پذیرش انتقاد باز است.

به گزارش خبرنگار فارس در ادامه این مراسم خبرنگاری پرسید که برنامه رادیوها به ویژه رادیو جوان و رادیو گفت‌وگو طی سال‌های اخیر پسرفت داشته و بسیاری از مخاطبان خود را از دست داده است که ضرغامی در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: تخصصی شدن رادیو‌ها امروز در همه دنیا مرسوم است. آنها با برنامه‌ریزی‌های دقیق سعی می‌کنند از این ابزار تخصصی استفاده کنند. البته کیفیت برنامه و محتوای خوبش به تکثر اولویت دارد. هم رویکردی که رادیو جوان داشت و هم راه‌اندازی رادیو گفت‌وگو حرکت جدیدی مبتنی بر نیازهای مخاطبان بود.

وی افزود: رادیو گفت‌وگو حرکت جدیدی بود و شیوه‌های رادیو جوان هم نو و ابتکاری بودند، اما معاون صدا معتقد است که وقتی حرکت جدید و با ریسک‌پذیری آغاز می‌شود، پس از مدتی باید مورد بازبینی قرار گیرد و با جهت‌گیری علمی به کار خود ادامه بدهد.

** به رهبر معظم انقلاب قول تحول داده‌ایم
رئیس رسانه ملی در ادامه در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برخی از منتقدان پس از اعلام حکم ریاست شما توسط مقام معظم رهبری، از بخشی از آن چنین استنباط کردند که این حکم اولتیماتومی به شماست و در صورت عدم تحول در برنامه‌های این سازمان تا یک سال آینده از این سمت برکنار خواهید شد، تصریح کرد:ماموریتی که از طرف رهبر انقلاب به من محول شده پنج‌ ساله است که این مساله هم به صورت شفاهی و هم کتبی تاکید شده است. شاید دوستی که این شبهه برایش ایجاد شده با آیین نگارش آشنایی ندارد که زیبایی یک متن را وقتی پنج سال اول تبدیل می‌شود به پنج سال دوم و به زمان اشاره می‌شود درک نمی‌کند یعنی چه؟

ما به رهبر معظم انقلاب قول دادیم که یک تحول واقعی را در همه‌ بخش‌ها فراهم کنیم و بدون تردید انتظار ایشان این است که نشانه‌های این تحول در سال اول قابل مشاهده باشد، در دوره پنج سال قبل نیز در همان سال اول اقدامات زیادی انجام دادیم که به عنوان تحولات بزرگ از آن یاد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر سخنان اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در استفاده از نخبگان و برنامه رسانه ملی برای استفاده از این قشر در سال‌های آتی اظهار داشت: رسانه بدون استفاده از نخبگان اداره نمی‌شود. ما در تمام این بخش‌ها از صاحبنظران استفاده می‌کنیم که بخشی از آن روی آنتن دیده می‌شود و بخش دیگر نیز در ساختار مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اخیرا نیز کار کارشناسی انجام داده‌ایم که نشان می‌دهد بیش از هزار کارشناس متعهد و صاحب‌نظر در رسانه ملی حضور داشته‌اند و سال‌هاست که همکاری خوبی با سازمان داشته‌اند. ما همکاری خود را محدود به لیست‌هایی که در اختیار داریم، نمی‌دانیم و از نهادها و سازمان‌های مختلف می‌خواهیم تا کارشناسان خود را به ما معرفی کنند.

ضرغامی ادامه داد: اگر در حوزه نمایشی نیز مثلا روزنامه یا خبرگزاری‌هایی نقطه‌نظرات خوبی دارند، ما از آنها هم استفاده می‌کنیم و من معتقدم باید فضای کارشناسی ایجاد شود.

**موسوی و کروبی می‌خواستند در رسانه ملی مستقیم به مردم پیام بدهند ‌که این انتخابات باطل است
وی در پاسخ به سئوال دیگری با این موضوع که آیا رسانه ملی آماده است که سخنان میرحسین موسوی و کروبی را پخش کند و آیا اینکه ما در تلویزیون ممنوع‌التصویر داریم یا خیر، اظهار داشت: ما ممنوع‌التصویر نداریم. برخی از نهادها درباره برخی از افراد توصیه‌هایی را به ما می‌کنند، اما من خیلی این توصیه‌ها را مورد توجه قرار نمی‌دهم. بعد از انتخابات توصیه‌هایی شد که از بعضی از افراد که به دلایلی عدم صلاحیت آنها محرز شده بود، استفاده نکنیم، اما من به توصیه‌ها گوش نکردم و در برخی از موارد از آنها استفاده شد.ضمن اینکه سازمان صدا‌وسیما ماه‌ها قبل از انتخابات ظرفیت‌ها و امکانات گسترده‌ای را در اختیار نامزدها گذاشت و دو الی سه روز پس از انتخابات در گفت‌وگویی که با مهندس میرحسین موسوی داشتم، به او گفتم که با استفاده از برنامه‌های صدا و سیما جوانان به خوبی شما را شناختند و جایگاه خوبی در بین مردم پیدا کرده‌اید و این 13میلیون رای، رقم بسیار بالایی است. قدر آن را بدانید و با پذیرش قواعد بازی و دموکراسی در صحنه‌ رقابت سیاسی حضور داشته باشید ما هم آمادگی داریم با شما همکاری کنیم. ضمن اینکه قبل از انتخابات نیز بارها از میرحسین موسوی دعوت کرده بودیم که در میزگرد‌هایی حضور پیدا کند که نپذیرفته بود.

وی تصریح کرد: پس از انتخابات و در همان روزهای اول پس از انتخابات با توجه به این‌که رسانه‌ ملی وظیفه‌اش حفظ مصالح ملی، ایجاد و تقویت ثبات در منطقه است، در آن فضای ناپایدار نمی‌توانستیم آنها را بپذیریم چون این شخصیت‌ها‌ می‌خواستند در رسانه ملی مستقیم به مردم پیام بدهند ‌که این انتخابات باطل است و تا مشخص‌نشدن نتیجه‌ انتخابات به خانه‌هایشان برنگردند.این حرف‌ها باطل و غیرواقعی است و طبیعی است که رسانه‌ ملی به خاطر مسؤولیت سنگینی که دارد نمی‌تواند این پیشنهاد را بپذیرد. مگر در انتخابات سال 86 آقای ناطق نوری گفت که من می‌خواهم به تلویزیون بیایم و بگویم رییس‌جمهور حقیقی من هستم و مردم تا روشن‌شدن نتیجه‌ حقیقی در خیابان‌ها بمانند؟

ضرغامی افزود: با این حال من چند روز بعد پیغام دادم که ما حاضریم به‌صورت مناظره با افراد دیگر گفت‌وگو کنیم، اما آنها نپذیرفتند و فقط خواستند که مستقیم به مردم پیام بدهند که به نظر من این امر ثبات کشور را دچار تزلزل می‌کرد. چرا که ایشان توانایی کنترل اغتشاشاتی را که در تهران به خاطر بیانیه‌هایشان رخ داد نداشتند و در همان شب اول تعداد بسیاری کشته شدند، ما اگر این مساله را به صورت عمومی مطرح می‌کردیم، باعث توزیع این ناپایداری و بی‌ثباتی در همه‌جای کشور می‌شد آن هم در حالیکه مردم با شادمانی و اشتیاق در انتخابات شرکت کردند و درست نبود که ما با ارائه اخباری که تنها در چند خیابان تهران اتفاق افتاده این شادمانی عمومی را مخدوش کنیم.نه تنها درباره‌ شخص ایشان بلکه درمورد همه‌ شخصیت‌های دیگر این چنین است که ما باید چارچوب دموکراسی و قواعد حاکم بر کل کشور را پذیرفته و رعایت کنیم و رسانه‌ ملی متعلق به همه‌ است و به جناح خاصی تعلق ندارد. با این تعریف هر کسی که در رسانه‌ ملی صحبت می‌کند اگر این قواعد را بپذیرد و بحث‌هایی را مطرح کند که موجب رشد و شکوفایی جامعه شود حضور او در رسانه اشکالی ندارد.

ضرغامی در ادامه سخنانش درباره کروبی نیز تصریح کرد: به خاطر دوستی و علاقه‌ای که به آقای کروبی دارم او را زیاد در رسانه نشان می‌دادیم که خود ایشان و بستگانشان می‌گفتند این کار را نکنید چون شاید باعث ایجاد برخی شبهه‌ها شود. الان هم اگر آنها با توجه به بحث‌هایی که منطقی است و با رعایت ایجاد ثبات و پایداری از این مرحله عبور کنند ما با آنها مشکل خاصی نداریم. ضمن اینکه فیلم‌های آقای کروبی بدون هیچ حذف و سانسوری به روی آنتن رفت، اما ما فیلم یکی از اصولگراها را به دلیل حذفیات بسیار اصلاً پخش نکردیم، در حالیکه فیلم کروبی با حضور بسیاری از افراد و فضای عاطفی سنگینی که داشت، پخش شد و فردای همان شب روزنامه متعلق ایشان با تیتر درشتی خبر زد که رسانه ملی فیلم ایشان را سانسور کرده است که در ادامه خود آقای کروبی این خبر را تکذیب کرد.
وی ادامه داد: در مجلس ششم نیز که مجلس نامرادی‌های زیادی می‌دید یکی از کسانی که بسیار به ما کمک می‌کرد کروبی بود به او گفتم که دلیل این‌که شما رای‌تان کم شد این بود که خودتان نبودید، اگر کروبی با سوابق انقلابی که داشت می‌آمد و حرف می‌زد مسلما رایش چیز دیگری بود، چرا که جایگاه کروبی خیلی بیشتر از این بود.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه سخنان خود گفت:انصافاً در مجلس ششم که من معاون پارلمانی صداوسیما بودم، این سازمان نامرادی‌های بسیاری دید، یکی از افرادی که همیشه با ما همکاری می‌کرد، آقای کروبی بود و فکر می‌کنم که یکی از دلایلی که رای او در این دوره کم شد، این بود که کروبی در این دوره خودش نبود و اگر همان کروبی پیرو امام(ره) با همان سوابق انقلابی‌اش باقی می‌ماند، رای بیشتری می‌آورد و امیدوارم این فضای خاصی که به خاطر تخلفاتی که صورت گرفته زودتر برطرف شود تا دست ما برای انجام حرکت‌های تحولی و تاثیرگذار باز شود.

وی در ادامه درباره تخصص‌گرایی در رسانه ملی نیز اظهار داشت: یکی از مواردی که مورد توجه ماست، بحث جریان است. ما در 5 ساله دوم سعی می‌کنیم که نوآوری داشته باشیم و از متخصصین با عنوان کارشناسان برنامه استفاده کنیم.میزان تخصص و کارشناسی مجری باید از کارشناسان بیشتر باشد و در این میزان برخی از شخصیت‌های خوب و علمی از ما خواسته‌اند که مجری شوند. این بخش، یکی از قسم کارهای مهم ما خواهد بود که به سرعت تحول آن را خواهیم دید.

**رسانه ملی همواره تلاش می‌کند استقلال خود را حفظ کند
در ادامه این مراسم ضرغامی درباره میزان استقلال صداوسیما گفت: رسانه ملی همواره تلاش می‌کند تا استقلال خود را حفظ کند. من در هفته‌های منتهی به انتخابات که هنوز قانونی نبود، دستور دادم پوشش برخی از سفرهای استانی رئیس جمهور محدود شود. اعتراض دولت در این زمینه درست بود اما من در جهت اعتمادسازی باید این وظیفه را انجام بدهم مثل آقای نوذری که قرار بود در یکی از افتتاحیه‌های بزرگ شرکت کند اما من اعلام کردم که ما این برنامه را به خوبی پوشش نخواهیم داد و ایشان هم از خیر این افتتاحیه گذشت.

وی افزود: گله آقای احمدی‌نژاد در این زمینه از نظر قانونی درست است و دولت همیشه تعامل خوبی با ما داشته است. با توجه به تحرک آقای احمدی‌نژاد و لمس کردن مشکلاتی که مردم در گوشه‌وکنار ایران دارند حق دارد که بگوید چرا برخی مناطق امکانات ندارند ضمن اینکه امیدوارم سازمان بتواند علی‌رغم نیازش به دستگاهها استقلال خود را حفظ کند. تحملی که دولت در مقابل انتقادات سنگین رسانه‌‌ای دارد بسیاری ندارند تلویزیون و رادیو مکرر برنامه‌هایی در نقد دولت دارد. هیچ رادیو و تلویزیونی در دنیا به اندازه رسانه ملی دولت خود را نقد نمی‌کند ما به لحاظ کمی و کیفی از تمام شبکه‌های خارجی بیشتر نقد می‌کنیم اما آن شبکه‌های نقدهایشان با توهین و استفاده از الفاظ زشت همراه است به همین دلیل فکر می‌کنند که این کار نقد است در حالی که نقدهایی ما بسیار کارشناسی و عمیق است.

در ادامه این مراسم ضرغامی در پاسخ به سؤالی با این مضمون که بودجه کلی اعتبارات صداوسیما چقدر است و فکر می‌کنید چقدر این اعتبار در اختیار رسانه ملی باشد، اظهار داشت: بودجه امسال صداوسیما حدود 480 میلیارد تومان بودجه دولتی و 300 میلیارد تومان بودجه ناشی از پیام‌های بازرگانی است که این رقم به نسبت هزار و 600 میلیارد بودجه بالفعل جاری سازمان رقم اندکی است ما برای محقق کردن مصوبات قانونی، وظایفی که برعهده‌مان است و هزینه‌های و خرج‌هایی که داریم کمتر از نصف بودجه در اختیار سازمان است و بخشی هم ناشی از درآمد تبلیغات است که ما آن را به عنوان بخشی از درآمدمان حفظ می‌کنم هرچند حاضر به پخش بسیاری از آگهی‌ها نمی‌شویم. کسانی که ماهواره نگاه می‌کنند می‌دانند که شبکه‌های ما تبلیغاتشان نسبت به آنها بسیار کمتر است و آنها بعضی از سریال‌هایی پخش می‌کنند به همان نسبت هم تبلیغات پخش می‌کنند. امیدوارم در آینده نزدیک هزار و 600 میلیارد تومان تأمین شود تا ما شاهد عدم پخش بسیاری از تولیدات خوبی که می‌توانیم داشته باشیم، نباشیم.

وی افزود: خوشبختانه در طول 2 سال گذشته سیستم بودجه‌ریزی ما تغییر کرد و این تحول در سازمان در جاهای بسیار دیگری مورد توجه قرار گرفت. این بودجه‌ریزی عملیاتی نمونه است و بودجه‌ریزی صداوسیما به عنوان دستگاه اول در دقت بودجه‌ریزی معرفی شد البته در جاهایی مثل صداوسیما شما نمی‌توانید بین بودجه جاری و تولیدی تفکیک قائل شوید.

**همه کارت‌ زردهایی که می‌گیریم به خاطر عدم شناخت خطوط قرمز است
ضرغامی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درباره رعایت حقوق شهروندی و ایجاد حق دفاع برای برخی از افراد که خبر آنها یک‌طرفه از رسانه پخش می‌شود تصریح کرد: رسانه ملی مصون از این خطاها نیست و افراد نکته‌بین و ظریف باید آن را به ما ابلاغ کنند. مثلاً بخش خبری مربوط به انتقال خون یزد یکی از این مباحث است که به شدت در حال بررسی است و نتیجه آن به‌زودی اعلام خواهد شد. یا مثلاً برنامه 20:30 همه آسیب‌دیدگان پس از انتخابات را معرفی کرد و ما به همه توجه داشتیم ولی برخی به دلیل ناراحتی زیاد با ما همکاری نکردند. در برخی هم ما خیلی مشروح به مسئله نمی‌پردازیم و سعی می‌کنیم تا از خشونت بپرهیزم.

وی در ادامه سخنان خود درباره پخش تصاویر مربوط به تجمعات غیرقانونی پس از انتخابات نیز تصریح کرد: پذیرش هرچیزی باید از مجرای قانونی آن باشد وقتی تجمع غیرقانونی است نباید توقع داشته باشیم که ما آن را مثل یک حرکت قانونی جلوه بدهیم. طرح برخی از مسائل از رسانه ملی باید دقیق باشد یا مثلاً در درگیری پس از انتخابات، بمبی در حرم مطهر امام خمینی(ره) منفجر شد. ما برای پوشش این خبر باید با دستگاه‌های امنیتی هماهنگ کنیم که زمان می‌برد. در همین فاصله و نیم ساعت پس از رویداد الجزیره این خبر را منتشر کرد اما شاید مردم این خبر را قبول نکنند و به آن اعتماد نکنند، زیرا اعتمادشان به رسانه ملی بیشتر است.

رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از سخنانش درباره بحث احقاق حقوق حق در برنامه‌های صداوسیما که به تازگی به تصویب رسیده گفت: این قانون اصولاً قابل اجرا نیست من قبلاً مفصلاً درباره اشکالات این طرح صحبت کردم. در دوران مجلس ششم آقای بهروز افخمی در رد این طرح گفت اگر این طرح تصویب شود باید در صداوسیما را ببندیم کافی است. در جمله‌ای در یک سریال، آبروی کسی ریخته شود چطور می‌توان همزمان با آن سریال به آن فرد زمان دفاع از خود بدهیم؟

وی ادامه داد: اصل این طرح خوب است و مقدمات فراوانی دارد و ما این کار را روزانه انجام می‌دهیم. مثلاً وزیری که با ما تماس می‌گیرد که در برنامه‌ایی به من توهین شده ما این مطلب را جار نمی‌زنیم و سعی می‌کنیم به طور غیرمستقیم جوابیه آن فرد را به کار گیریم. به طور مثال در زمان انتخابات و پخش مناظره‌ها از تلویزیون حدود 30 نفر اعتراض داشتند و برای حضور در تلویزیون درخواست داده بودند اما نمی‌توان تا شش ماه بعد از انتخابات هر شب به این مسائل پرداخت البته اگر کسی مورد ظلم واقع شود و ما پاسخ و توضیحی مناسب نداشته باشیم عقوبت اعتقادی آن پای همه ما را می‌گیرد.

ضرغامی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر خطوط قرمز صداوسیما گفت: خودم هم نمی‌دانم که خط قرمزها چیست و همه کارت‌ زردهایی که می‌گیریم به خاطر همین عدم شناخت خطوط قرمز است.
وی درباره برنامه‌سازی ویژه جوانان نیز گفت: بدون تردید گروه‌های برنامه‌ساز در شبکه‌های مختلف مبنی بر سیاست‌های سازمان و اولویت‌های ویژه آن برای مقاطع سنی و اقشار خاص برنامه‌ریزی می‌کنند در این زمینه برنامه‌های کودک از توجه مضاعفی برخوردارند و نیازهای کودکان و نوجوانان و وضعیت مطلوب آنها به طور بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صداوسیما درباره برنامه‌های این سازمان مبنی بر ساخت فیلم سینمایی نیز عنوان داشت: کماکان سیاست سازمان عدم سرمایه‌گذاری در تولید فیلم‌های سینمایی است که یکی از ویژگی‌هایش نیاز به اعتبار بیشتر است و بخش‌های مختلف سیما اجازه تولید فیلم سینمایی ندارند. اگر از دل یک سریال فیلم‌ سینمایی درآمد ما فیلم را می‌سازیم. در این زمینه سیمافیلم نیز برنامه‌‌ای برای تولید فیلم سینمایی ندارد اما اگر فیلم سینمایی با فرمت HD تولید شود و بعداً به 35 تبدیل شود ایرادی ندارد.

ضرغامی درباره تصمیم‌گیری برای بازتعریف شبکه‌ها تصریح کرد: تغییرات ساختاری و مأموریتی در شبکه‌ها تداوم دارد و مثلاً شبکه ورزش که راه بیفتد نگاهش حتماً به جوانان خواهد بود البته ما نباید امکان استفاده گروه‌ها و اقشار مختلف مردم از یک شبکه تخصصی را از بین ببریم مثلاً وقتی شبکه‌ای مثل قرآن تأسیس می ‌شود نباید بقیه شبکه‌ها فکر کنند که دیگر نباید در این زمینه تولید داشته باشیم.

به گزارش فارس در بخش دیگری از این مراسم که بیش از 4 ساعت به طول انجامید خبرنگار دیگری درباره انتقاد رهبر از تبلیغات زودهنگام ویژه انتخابات در رسانه ملی از ضرغامی سؤال کرد که وی در پاسخ گفت: مدت قانونی تبلیغات رسمی رسانه‌ها و حجم بسیار بالای برنامه‌های زنده می‌توانست کفایت کند اگر در همان 20 روز کارها انجام می‌شد به صواب نزدیکتر بود.

وی درباره مطلب دیگری پیرامون اینکه چقدر رسانه ملی در ناپایداری‌های پس از انتخابات نقش داشته است تصریح کرد: ما درباره این موضوع نظرسنجی کردیم که اصولاً محرمانه است اما فکر می‌کنم نقش مناظره‌ها علی‌رغم احساس عمومی چون مناظره و به طور زنده بود باعث به وجد آمدن مردم شد و در آن نظرسنجی نقش پخش مناظرات از رسانه ملی در ایجاد ناپایداری‌های پس از انتخابات کمتر از یک درصد بود.

وی همچنین درباره عدم زمان‌بندی صحیح صداوسیما در تولید آثار نمایشی ویژه نوروز، ماه رمضان، ماه محرم و... اظهار داشت: ما ماه رمضان سال گذشته هم این مشکل را داشتیم یکی از مشکلات و مهمترین چالش‌ها در این زمینه تبدیل ایده به اثر جذاب هنری است سروکار ما در تلویزیون هم با هنرمندانی است که در حوزه سینما نیز فعالیت می‌کنند و ما کاملاً آنها را درک می‌کنیم ولی خیلی وقت‌ها علی‌رغم برنامه‌ریزی‌ها کارها درست از آب درنمی‌آید.

**ساماندهی موسیقی از جمله اولویت‌های ماست
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، در ادامه نشست خبری سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما پس از انتصاب مجدد که امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، ضرغامی در پاسخ به سوالی مبنی بر راه‌اندازی شبکه‌های خصوصی گفت: با توجه به نص صریح قانون اساسی، اجازه بدهید من چیزی را به عنوان نظر شخصی‌ام تبیین نکنم.

وی در ادامه درباره برنامه‌هایی که به طور زنده به روی آنتن می‌روند و در آنها عملکرد مدیران به نظرسنجی گذاشته می‌شود، اظهار داشت:‌ چنین نظرسنجی‌هایی ملاک واقعی نیست. ما در برخی برنامه‌ها، نظیر برنامه نود، به خاطر فضای بازی که وجود دارد در بیان برخی مسائل را شفاف عمل می‌کنیم اما فضایی که در آن عملکرد مدیران به نظرسنجی گذاشته شود، مناسب نیست.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوال دیگری درباره دیجیتال شدن شبکه‌های تلویزیونی، گفت: تبدیل سیستم‌های تولید، ارسال و پخش از آنالوگ به دیجیتال برنامه 5 ساله بوده و بر اساس آن پیش می‌رویم.

ضمن اینکه 5 سال از این پروژه گذشته و برنامه‌ریزی هنوز صورت نگرفته و ما باید ظرف 3 الی 4 سال آینده این کار را بکنیم چون تا سال 2014 فرصت داریم که کل سیستم‌ها را دیجیتال کنیم و اگر نشود کل فعالیت جهانی ما تحت تاثیر قرار می‌‌گیرد و ما باید اعتبارات این بخش را دریافت کنیم. همچنین ما اگر بخواهیم تعداد شبکه‌های داخلی را افزایش بدهیم باید شبکه‌ها دیجیتال بشوند چون اصلا امکان افزایش شبکه‌ها نیست و این 5 شبکه هم با زحمت کنار هم جا داده شده و اگر بخواهیم به شبکه‌ها اضافه کنیم باید کل سیستم‌ها دیجیتال شود.

سید عزت‌الله ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت موسیقی در رسانه ملی اظهار داشت: ساماندهی موسیقی از جمله اولویت‌های ما است و توجه به محتوای فاخر و آبرومند و مبتنی بر شعر و ادبیات تراز بالای ملی در دستور کار ما قرار دارد.

مهمترین اشکال ما در این بخش اشکال محتوا و مضمون است. در وهله اول توجه به شعر و ادبیات و مضمون از اهمیت بالایی برایمان برخوردار است. اگر شعر و ترانه‌ای بدون تاثیرگذاری پخش شود ممکن است تعابیری از آن استخراج شود که صحیح نباشد به همین منظور ما اداره کل نماهنگ را ایجاد کرده‌ایم که وظیفه‌اش تولید نماهنگ است.

وی افزود: استفاده از ترانه‌ها محدودیت نیست، نوع مخاطب ، نوع برنامه و زمان مهم است. اگر موسیقی پاپ برای برنامه جوانان باشد در حد 15 ثانیه و به منظور ایجاد فاصله ایراد ندارد اما اگر 2 دقیقه بشود ایراد شرعی دارد و با نگاه مثبت باید استفاده از موسیقی فاخر به شیوه مطلوبی فراهم شود.

رئیس سازمان صدا و سیما درباره پاسخگویی مدیران و یا عوامل سازنده برنامه‌های مختلف به خبرنگاران نیز گفت: اطلاع‌رسانی مناسب باید انجام شود، ولی یک پروژه نباید به دلیل اهمیت زیادش دچار حواشی شود. حتما یکی از وظایف صدا و سیما الگوسازی برای جوانان است به خصوص برنامه‌های نمایشی که باید بیشترین اثربخشی را داشته باشند. اصلا سریال‌ها و فیلم‌های تین‌ایجری که خود یک ژانر است باید با محتوای غنی در ایران ساخته شود چون این ژانر در کشورهای غربی با فروش بالایی برخوردار هستند و بدترین الگوهای غربی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: ما در ساخت برنامه برای جوانان دو مسئله را مورد توجه قرار دادیم یک باورپذیری در شخصیت که باید درست باشد چون کلا فضای جوانان و نوجوانان به لحاظ فرهنگی خاص است و حتی ادبیات حاکم بر آنها نیز متفاوت است. مثلا اولین فیلم طنز درباره دفاع مقدس با نام «لیلی با من است» در دوره من ساخته شد و بسیاری انتقاد کردند که با موضوع دفاع مقدس شوخی نکنید، ولی من گوش نکردم و این فیلم در حال حاضر یکی از فیلم‌های بسیار خوب است. باید فضایی ایجاد کرد که مخاطب آن را بپذیرد. البته من وجود بعضی از آسیب‌ها و اشکالات را در برنامه‌ها منکر نمی‌شوم و با برنامه‌ریزی‌های صحیح موارد منفی باید به حداقل برسد.

**تغییر در مدیران سازمان صداوسیما حتما انجام می‌شود
ضرغامی توضیح داد: در راستای تحولات سازمان تحولات ساختاری و تغییر در حوزه مدیران حتما انجام می‌شود. درباره بخش تأمین برنامه‌های خارجی سیما نیز باید بگویم گرایش ما بیشتر به سمت فرهنگ و تولیدات شرقی است، هر چند که بعضا از ما سوال می‌شود چرا سریالی شبیه «جومونگ» نداریم... این موارد اتفاقا باعث می‌شود ما از برخی نکات مثبت آن استفاده کنیم. برای ساخت چنین آثاری سال‌ها تحقیق، ممارست و برنامه‌ریزی می‌شود و ما با دوبله سطح بالا و حرفه‌ای این سریال‌ها را پخش می‌کنیم و دوبله فاخر ما سهم عمده‌ای در جذب مخاطبان دارد ضمن این که فیلم‌ها و سریال‌های شرقی، ماهیت عدالت‌خواهانه‌ای دارند و با برخی از اهداف ما مطابقت می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از محورهای برنامه‌های ما استفاده از حوزه سیما در معاونت سیاسی است، ما تلاش می‌کنیم که از ظرفیت‌های متنوع صدا و سیما برپایه آگاهی امیدبخشی استفاده کنیم. حوزه سیما نیز پیشنهادات خوبی ارائه کرده که تحول خوبی خواهد داشت. همچنین مهندسی کنداکتور و جدول پخش یکی از نکات مهم است. جدول پخش ما یکی از بهترین جداول پخش است و یکی از دقیق‌ترین جدول‌های ما جدول مربوط به دوره انتخابات است که همه اذعان کردند این جدول از قابلیت‌های بهتری برخوردار بود. در مورد کارهای نمایشی نیز موضوع‌بندی آنها را خودم انجام دادم و در حال حاضر می‌بینید که بهترین شیوه برنامه‌ریزی است.

وی درباره ساماندهی نیروهای انسانی سازمان صدا و سیما نیز گفت: ما کلا در باب نیروی انسانی به دلیل پیچیدگی آموزش و تامین آنها دچار اشکال هستیم، صدا و سیما در طول چند سال گذشته تعدادی از خبرنگاران قابل خود را به دلیل پرداخت‌های چند برابر در خارج از کشور، از دست داده است. جنگ رسانه‌ای است و مدیران رسانه به عنوان افراد حاضر در خط مقدم محسوب می‌شوند و باید اعتبارات این بخش به خوبی تأمین شود.

وی گفت: نیمی از نیروهای سازمان امروز رسمی نیستند و مشکل بیمه دارند و بخش عظیمی از کار ما مانده است. حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم ساماندهی بقیه همکاران است، ضمن این که همه شبکه‌ها لزوما نیروی گسترده انسانی نیاز ندارند. مثلا برای شبکه فیلم و سریال به زبان عربی، ما تمام مواد آن را داریم و با بودجه اندکی در بخش دوبله، می‌توانیم آنها را پخش کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبعیت اشغالگران از دستورات دیوان لاهه و خروج از غزه شرط مذاکرات است
۱۷۸۶ زندانی در خوزستان از ارفاقت قانونی بهره‌مند شدند
ماجرای مزاحم‌ تلفنی اورژانس با ۱۷۰ تماس در ۲۴ ساعت
خبر مهم عبدالنبی سلمان درباره رابطه ایران و بحرین؛ اتفاقی که با میانجی گری روسیه رخ می دهد
شهید آیت الله رئیسی بالاترین درجات ایثار را کسب کرد
ترویج سنت تیراندازی نکردن در مراسم تشییع و تدفین شیخ «حیدر حلفی»
ابتکار جالب قاضی جنایی برای انتقال جسدی که دفن شده بود
تردد ۲۴ ساعته زوار از مرز خسروی در اربعین یک ضرورت است
ضرورت شکل‌گیری خانه احزاب در لرستان
تصادف موتورسیکلت و پژو یک کشته بر جای گذاشت
پیام حضور مقامات عالی رتبه ۶۸کشور در تهران
تملک۱۱۰ پلاک زمین در محله آقاجان کرمانشاه
قالیباف درگذشت مادر سید حسن نصرالله را تسلیت گفت
فیلم/ بخشی از صحبت‌های منتشر نشده از شهید رئیسی در دهه ۷۰
اذعان خانواده‌های اسرای صهیونیستی به شکست نتانیاهو در برابر حماس
شرایط و ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری
تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات نگرفته‌ام
تاکید سران قوا بر ایجاد فضای‌ انتخاباتی
امکان حضور اصلاح طلبان در انتخابات فراهم می‌شود
اعضای شورای برگزاری انتخابات منعی برای کاندیداتوری ندارند
چه کسانی سابقه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top