تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/01/24 - 19:03
کد خبر: 351932

پیشنهادی برای روزهای کرونایی؛

معرفی بهترین نرم‌افزارهای برقراری وب‌کنفرانس +دانلود

معرفی بهترین نرم‌افزارهای برقراری وب‌کنفرانس +دانلود

اکنون که ویروس کرونا فراگیر شده و کارمندان برخی از شرکت‌ها مجبور هستند از راه دور فعالیت‌های کاری خود را انجام دهند، دسترسی به نرم‌افزارهایی که اجازه می‌دهند کارمندان از راه دور و به شکل ایمن به یکدیگر ارتباط برقرار کنند به یکی از نیازهای اصلی کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند. وب‌کنفرانس‌ یکی از بهترین روش‌های برای انجام کارهای تیمی است. وب‌کنفرانس‌ها به افراد اجازه می‌دهند از راه دور با یکدیگر در تعامل بوده و روی پروژه‌های مشترک به بهترین شکل متمرکز شوند.

به گزارش سرویس فناوری اطلااعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نرم‌افزارهای وب‌کنفرانس قابلیت‌های متنوعی در اختیار افراد قرار می‌دهند، اما در مقابل دسترسی به آن‌ها گران تمام می‌شود و بیشتر آن‌ها برای انجام کارهای عادی مقرون به صرفه‌ نیستند. با این‌حال، اگر کمی جست‌وجو کنید نرم‌افزارهای رایگان قدرتمندی در بازار وجود دارد که اجازه می‌دهند از ویژگی‌های وب‌کنفرانس استفاده کنید. نکته‌ای که لازم است به آن دقت کنید این است که برخی از این نرم‌افزارها ممکن است قابلیت‌هایی که نرم‌افزار تجاری ارائه می‌کنند را در اختیار نداشته باشند یا برخی دیگر تنها به شکل آزمایشی قابل استفاده باشند، با این‌حال، با توجه به شرایط این روزها هنوز هم نرم‌افزارهای رایگان وب‌کنفرانس یکی از راه‌کارهای ارزشمند برای برقراری ارتباط هستند. بر همین اساس در این مقاله تصمیم گرفتیم پنج مورد از این نرم‌افزارهای رایگان را به شما معرفی کنیم.

UberConference

برنامه UberConference یکی از برنامه‌های رایگان وب‌کنفرانس و برقراری کنفرانس‌های ویدویی است. این برنامه ویژگی‌های کاربردی که بیشتر کاربران به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار می‌دهد که از آن جمله باید به ضبط تماس، ضبط صدا، متوقف کردن موسیقی، اشتراک‌گذاری صفحه و ارائه تعداد نامحدود کنفرانس‌های تلفنی اشاره کرد در زمان شروع یا محلق شدن به یک تماس تلفنی نیازی به شماره پین نیست. از مزایای شاخص این نرم‌افزار می‌توان به شماره‌های در دسترس برای مکان‌های مختلف، ضبط ساده جلسات، اشتراک‌گذاری صفحه و وجود برنامه‌های در دسترس برای تلفن همراه  اشاره کرد. با این حال، نرم‌افزار فوق خالی از عیب نیست که از مهم‌ترین معایب آن می‌توان به اجبار استفاده از پین برای حساب‌های کاربری رایگان، ‌غیر رایگان بودن تماس‌های بین‌المللی برای حساب‌های کاربری رایگان و محدود بودن حساب‌های کاربری رایگان به 10 مورد اشاره کرد. یکی از معایب موجود در نسخه رایگان محدود بودن تماس‌ها به 45 دقیقه است. البته تولیدکننده نرم‌افزار اعلام کرده به دلیل شیوع ویروس کرونا این مدت زمان را افزایش داده است.

Intermedia AnyMeeting

دومین نرم‌افزار قدرتمند در این زمینه که نسخه رایگان آن نیز در دسترس کاربران قرار دارد و پیش‌تر به‌نام Freebinar از آن نام برده می‌شد، Intermedia AnyMeeting نام دارد. این نرم‌افزار وب‌کنفرانس قدرتمند در یک دوره 14 روزه به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار دارد که البته به دلیل شیوع ویروس کرونا این بازه به مدت یک سال افزایش پیدا کرده است. افرادی که به دنبال نسخه تجاری آن هستند باید بدانند که دو نسخه Pro و Lite توسط تولیدکننده ارائه شده است. هر دو برنامه قابلیت برقراری جلساتی به تعداد 200 نفر را امکان‌پذیر می‌کنند. همچنین توانایی برقراری جلسات نامحدود، اشتراک‌گذاری صفحه، برقراری تماس‌های صوتی VoIP/PSTN و گفت‌وگوهای درون جلسه‌ای را ارائه می‌کنند. البته در نسخه حرفه‌ای (Pro) قابلیت‌های بیشتری ارائه شده که ضبط جلسات، بارگذاری سخن‌رانی‌ها و یادداشت‌برداری از جمله این موارد است. شرکت‌کنندگان برای محلق شدن به جلسات نیازی به دانلود برنامه یا افزونه‌های مختلف ندارند، زیرا میزبان جلسه حضور آن‌ها را توسط نرم‌افزار کنترل می‌کند.  از مزایای شاخص این نرم‌افزار می‌توان به برنامه همراه و دسکتاپی، اشتراک‌گذاری صفحه و حاشیه‌نویسی، آدرس‌های اینترنتی سفارشی برای همه رده‌ها و یک سال کاربری رایگان به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد. از معایب این نرم‌افزار نیز می‌توان به محدودیت برنامه شروع به چهار کاربر و قابلیت ضبط جلسات در نسخه پولی اشاره کرد.

Mikogo

یکی دیگر از برنامه‌های رایگان برقراری وب‌کنفرانس، نرم‌افزار Mikogo است. البته دقت کنید که بدون پرداخت هزینه تنها به مدت 14 روز به نرم‌افزار فوق به شکل آزمایشی دسترسی خواهید داشت. پشتیبانی از 25 نفر در نسخه‌های حرفه‌ای و تیمی و تعداد نامحدود شرکت‌کننده در نسخه پولی از مزایای این نرم‌افزار است. البته نسخه پولی نرم‌افزار فوق مجموعه کاملی از قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و قادر است جلسات آنلاین کاملا قدرتمندی را ارائه کند. میزبان جلسات نیز می‌تواند جلسات را ضبط کرده، با افراد حاضر در جلسات به شکل مجزا صحبت کرده و ویژگی به‌اشتراک‌گذاری صفحات را متوقف کند. به‌طور مثال زمانی که فردی قصد دارد سندی را از یک پوشه خصوصی به‌اشتراک قرار دهد از جمله این موارد است. سفارشی‌سازی کیفیت رنگ صفحات از جمله قابلیت‌هایی است که برای صرفه‌جویی در مصرف پهنای باند در اختیار کاربران قرار گرفته است. از مزایای این نرم‌افزار می‌توان به دوره آزمایشی 14 روزه بدون نیاز به پرداخت هزینه، دسترسی دوباره به حساب کاربری رایگان پس از خاتمه دوره آزمایشی و پشتیبانی از ویژگی تصویر در تصویر اشاره کرد. از معایب نرم‌افزار فوق نیز به پشتیبانی از حداکثر 25 نفر در لایه‌های حرفه‌ای و تیمی و پشتیبانی از 1 نفر در نسخه رایگان باید اشاره کرد.

Skype

یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای برقراری وب‌کنفرانس، ویدیو کنفرانس و تماس‌های ویدویی حال‌حاضر، اسکایپ است. نرم‌افزار فوق به مالکان حساب‌های کاربری در این نرم‌افزار اجازه می‌دهد به قابلیت‌ها کاربردی و مهمی دسترسی داشته باشند. از ویژگی‌های شاخص این نرم‌افزار می‌توان به برقراری تماس‌های مبتنی بر وب، بدون نیاز به دانلود نرم‌افزارهای واسط، عدم نیاز به کارت اعتباری و امکان محو کردن پس‌زمینه اشاره کرد. از معایب نرم‌افزار فوق نیز باید به افت کیفیت تماس‌ها، محدودیت حضور 10 شرکت‌کننده در یک زمان و هزینه ماهانه برقراری مکالمات صوتی اشاره کرد.  ترجمه همزمان، ارسال پیام کوتاه و تماس تلفنی، بارگذاری اسناد، فایل‌ها، به‌کارگیری صوت و تصویر و در نهایت به‌اشتراک‌گذاری صفحات از مهم‌ترین قابلیت‌هایی هستند که شرکت‌ها این روزها به آن نیاز دارند.

Zoom

آخرین نرم‌افزار رایگان قدرتمندی که قصد معرفی آن‌را داریم نرم‌افزار zoom است. نرم‌افزاری که ویژگی‌های کاربردی خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و حتا توسط برخی از دانشگاه‌های مهم ایالات متحده به منظور ارائه آموزش‌های از راه دور نیز به کار گرفته می‌شود. حساب کاربری رایگان برنامه Zoom ویژگی‌های کاملا کاربردی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که پشتیبانی از حداکثر 100 نفر در هر جلسه، کنفرانس‌های نامحدود یک به یک، برقراری کنفرانس‌های صوتی و تصویری از جمله این موارد است. از ویژگی‌های شاخص این نرم‌افزار می‌توان به پشتیبانی از 100 شرکت‌کننده در هر جلسه حتا در نسخه رایگان، وایت‌بردی به منظور به‌اشتراک‌گذاری صفحات و امکان ضبط جلسات اشاره کرد. از معایب نرم‌افزار فوق نیز به محدودیت 40 دقیقه‌ در ارتباط با ارائه خدمات رایگان و غیر رایگان بودن برخی از ویژگی‌های کاربردی مهم اشاره کرد. در نسخه پولی کاربران قادر به ارسال ایمیل‌های شخصی هستند، برند شرکت در صفحه جلسات افزوده می‌شود، مدیران داشبورد اختصاصی مدیریتی در اختیار خواهند داشت و تماس‌ها در فضای ابری ذخیره‌سازی می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top