تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/04 - 17:06
کد خبر: 368303

تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه جذب محققان پسادکتری در پژوهشگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بر استفاده حداکثری از ظرفیت پژوهشگاه‌ها و جذب محققان پسادکتری تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، غلامحسین رحیمی امروز (سه‌شنبه) در دهمین نشست سال جاری مجمع پژوهشگاه‌های ملی که به میزبانی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در خصوص تدوین آئین‌نامه پسادکتری، وجود این آئین‌نامه را جهت ساماندهی امور در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها ضروری دانست.

وی با تاکید بر ضرورت اختصاص اعتباری ویژه جهت جذب محققان پسادکتری در بودجه پژوهشگاه‌ها تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که بتوان از بودجه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی خاص پژوهشگاه‌ها بر ضرورت ساماندهی فرایند جذب دانشجو در پژوهشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: ساماندهی این حوزه نیازمند بحث جدی و مبسوطی است که در اولین فرصت صورت خواهد گرفت و منطقاً پژوهشگاه‌ها نباید در پذیرفتن دانشجوی دکتری همانند دانشگاه‌ها عمل کنند و باید بر حسب ضرورت و به صورت هدفمند نسبت به راه‌اندازی رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها وجود ندارد اقدام کنند.

دبیر شورای عالی عتف در پایان با اشاره به ظرفیت‌های نهفته این شورا در جذب اعتبارات لازم برای پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و ضرورت بهره‌گیری از این امکان، نکاتی را مطرح کرد و مقرر شد سازوکار دقیق این اقدام در جلسات آتی مجمع ملی پژوهشگاه‌ها بررسی شود.

همچنین در این جلسه که با حضور رؤسای مجمع برگزار شد، پس از خیرمقدم نکومنش، رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، حسین میرزائی، دبیر مجمع گزارشی از اقدامات مجمع در قالب چهار کارگروه پسادکتری و دستیاری پژوهشی (با مسئولیت زهرا رنجبر، رئیس پژوهشگاه رنگ)، کارگروه بودجه و منابع انسانی (با مسئولیت نسرین نورشاهی، رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی)، کارگروه ماموریت‌گرایی و تشکیلات (با مسئولیت نکومنش، رئیس پژوهشگاه پلیمر و جعفری، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله) و کارگروه تجاری‌سازی (با مسئولیت عشوری، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران) و مشارکت کلیه رؤسای پژوهشگاه‌ها که طی یک ماه گذشته جلسات متعددی داشته‌اند ارائه کرد.

در ادامه، رنجبر، مسئول کارگروه پسادکتری و دستیاری پژوهشی، پیش‌نویس آئین‌نامه پسادکتری را مطرح و پس از ارائه نقطه نظرات اعضا مقرر شد این آئین‌نامه حداکثر تا پایان شهریورماه با همکاری شریفی، مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم نهایی شده و توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top