تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/04 - 23:51
کد خبر: 368447

حجت‌الاسلام هدایت در شب ششم محرم هیئت الزهرا دانشگاه صنعتی شریف:

ساختارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی منحرف شده و تا اصلاح نشود، مهدی فاطمه برنمی‌گردد

ساختارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی منحرف شده و تا اصلاح نشود، مهدی فاطمه برنمی‌گردد

امام حسین (ع) گفتند تمدن اهل بیتی با تمدن استکباری یزید ارتباطی برقرار نمی‌کند. برجامی بین ما امضا نمی‌شود. نگفتند من این کار را نمی‌کنم، گفتند مثل من با مثل او، یعنی با این جریان مبارزه می‌کنم. اگر یزید شراب‌خوار بود، خلفای بعد از یزید در استخر شراب شنا می‌کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هیئت دانشجویی الزهرا دانشگاه صنعتی شریف به مانند سال‌های گذشته با شروع ماه محرم به مدت ده شب از روز پنجشنبه سی مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز خواهد کرد.

مسئولان این هیئت برای رعایت حال عزاداران حسینی تونل ضدعفونی ایجاد کرده‌اند و از طرفی تمام تمهیدات مربوطه از جمله اجبار ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و وجود مواد ضدعفونی کننده در مراسم در نظر گرفته شده است.

این مراسم به مدت 10 شب در مسجد و حیاط با سخنرانی حجت الاسلام رستمی و حجت الاسلام هدایت و مداحی محمد رستمی برگزار می‌شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام هدایت در شب ششم محرم به شرح زیر است:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

سوالی که در منبرهای حسینی بسیار بیان می‌شود این است که چرا امام حسین (ع) بر خلاف ده امام دیگر عمل کردند؟ همه‌ی آنها در برابر پیشنهادی که خلیفه‌ی ظالم وقت به ایشان می‌دادند، بین در برابر خلیفه ایستادن و تقیه کردن، حفظ جان خود و تقیه کردن را برمی‌گزیدند. یک امام است که خلاف سیره‌ی پدر و برادر و فرزندان خودش انجام داد، و گفت بیعت نمی‌کنم، حفظ جان را قبول ندارم. اصلاً می‌خواهم فرزندانم اسیر شوند. بالاتر از سیاهی که رنگی نیست. چرا از ابتدا امیرالمؤمنین یا امام حسن مجتبی (ع) این ادبیات را نداشتند؟

جواب را خود امام حسین (ع) داده‌است؛ یزید فسق علنی داشت، قاتل بود، شارب‌الخمر بود، چون یزید گناه را علنی کرد، امام حسینی می‌خواهد که مقابل او بایستد. بقیه‌ی خلفا در زمان ائمه‌ی دیگر فسق علنی نداشتند. امام صادق (ع) در پاسخ خلیفه‌ی سوم عباسی می‌گوید اگر تو روزه بگیری، ما هم می‌گیریم. اگر بخوری، ما هم روزه را می‌خوریم. چون تو امام هستی. آن نامرد برای اینکه امام صادق (ع) روزه‌ی واجبش را بخورد، گفت سفره را پهن کن و امام صادق (ع) روز اول ماه رمضان روزه‌شان را علنی خوردند. رفاعه گفت چرا چنین کردید؟ ما با هم روزه داشتیم. امام (ع) فرمود: دوست داشتی سرم وسط سفره برود؟ من برای حفظ جانم چنین کردم.

حال چرا امام حسین (ع) این کار را نکردند؟

امام حسین (ع) گفتند تمدن اهل بیتی با تمدن استکباری یزید ارتباطی برقرار نمی‌کند. برجامی بین ما امضا نمی‌شود. نگفتند من این کار را نمی‌کنم، گفتند مثل من با مثل او، یعنی با این جریان مبارزه می‌کنم. اگر یزید شراب‌خوار بود، خلفای بعد از یزید در استخر شراب شنا می‌کردند. اگر یزید میمون‌باز بود، یزید هم‌جنس‌باز بود، بعدی‌ها کم فسق داشتند؟ پس امام حسین (ع) به خاطر فسق علنی یزید مبارزه نکرد.

پاسخ: ساختاری بعد از پیامبر اکرم در جامعه‌ی اسلامی به اسم اسلام پدید آمد، که نتیجه‌ی این ساختار این شد که یزید وقتی به سلطنت رسید، راحت گفت تمام دین بازی بود که برای به دست آوردن ملک سر ملت درآوردند. پیامبر اکرم 6700 سال فرهنگ بت‌پرستی و طاغوت را در 23 سال نابود کرد. معجزه‌ی او این است. هیچ کدام از انبیاء قبل از پیغمبر به این درجه نرسیدند.

پیامبر اکرم در این 23 سال چه کردند؟

اینقدر عاشق درست کرد، حکومتی با عشاق درست کرد. اصحاب صفه به مدینه آمدند در حالی که هیچ چیز حتی لباس هم نداشتند. چون پوشش نداشتند در مسجد می‌نشستند. با یک دستمال خود را یکی یکی می‌پوشاندند و نماز می‌خواندند. و بعد پیامبر آنقدر اخوت ایجاد کردند که انصار اموالشان را تقسیم کردند. تک تک نوآوری‌های فرهنگی پیامبر اکرم برای نجات جامعه‌ی اسلامی توسط حاکمان به انحراف کشیده‌شد. خیلی هم صریح در رسانه بیان می‌کردند. ساختار اقتصادی کاملاً ناعادلانه شد،

چه ساختاری باعث شد امام حسین (ع) 10 سال امام باشد و هیچ سوال فقهی از او نشد؟ ما رهبری داریم که 10 سال است می‌گوید اقتصاد، اقتصاد و بعضی می‌گویند چرا یک حرف دینی نمی‌زند؟ اصل دین چه زمانی زده می‌شود؟ ساختارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه منحرف شود و هر گناهی که در جامعه اتفاق بیفتد به آن انحراف ساختاری برمی‌گردد. و تا آن انحراف ساختاری اصلاح نشود، مهدی فاطمه برنمی‌گردد.

عزاداری برای امام حسین (ع) می‌تواند سه حالت داشته‌باشد:

مجلس خنثی؛ هنوز امام حسین (ع) کشته نشده‌است، برای چه گریه می‌کنید؟ امام صادق (ع) فرمودند: وقتی هلال محرم می‌آید، پیراهن خونین حضرت از بالای عرش آویزان می‌شود، شیعیان ما به چشم دل می‌بینند و اندوهگین می‌شوند.

مبارزاتی؛ امروز دیگر سکوت جایز نیست. امام می‌خواست مقابل حکومت یزید بایستد. ما از این هم عبور کرده‌ایم. امروز عزاداری ما، عزاداری مدل‌سازی و ساختاری است. باید مدل ساختاری پایه داشته‌باشیم، تا بنیان مرصوص شویم. چه ساختاری ساختار بنیان مرصوص است؟ ما الان حکومت اسلامی، جامعه‌ی اسلامی را باید بررسی کنیم. که در آن جامعه با اسم اسلام ساختارهای غربی را حاکم کردند که یک دفعه معاویه می‌گوید من پادشاه هستم، پسرم خلیفه. یزید هم زیرآبش را می‌زند. آن جا دیگر سکوت جایز نیست.

ما از آن مرحله گذشتیم. الان باید ساختار اقتصادی‌مان را بررسی کنیم. آیا ساختار اقتصادی‌مان امام‌کش است یا نه؟ تعارف که نداریم. این موضوع بحث‌های ما در این ایام است.

 

*

اگر خدا بخواهد به بنده‌ای خیر دهد و او را رشد دهد، در دلش محبت امام حسین(ع) را می‌نشاند

تصاویری از مراسم پنجم شب از محرم‌الحرام 1442 در هیئت‌الزهراء

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top