تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/06/06 - 17:41
کد خبر: 368557

ویژگی‌های یک میز ناهارخوری خوب

وقتی میز ناهار خوری را در محل مورد نظر قرار می دهید باید بین میز و دیوار به اندازه کافی فاصله باشد تا افراد هنگام نشستن و برخاستن از روی آن با مشکل برخورد نکنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ میز ناهار خوری یکی از وسیله های مهم در دکوراسیون غذاخوری است که قبل از خرید آن باید با ویژگی ها و استاندارد های آن آشنایی داشته باشیم . ممکن است افراد مختلف خصوصیات متفاوتی مدنظرشان باشد ولی یک سری اصول کلی وجود دارد که افراد قبل از خرید باید حتما از آنها آگاهی داشته باشند تا بتوانند یک میز ناهار خوری مناسب انتخاب کنید . در ادامه مجوعه ای از نکات مهم را که به شما کمک می کند بتوانید یک میز ناهار خوری ایده آل را انتخاب کنید برای شما بیان می کنیم .

میز ناهار خوری

اندازه میز ناهار خوری

اندازه میز ناهار خوری باید متناسب با اندازه فضای ناهار خوری باشد . وقتی میز ناهار خوری را در محل مورد نظر قرار می دهید باید بین میز و دیوار به اندازه کافی فاصله باشد تا افراد هنگام نشستن و برخاستن از روی آن با مشکل برخورد نکنند . صندلی هایی که دور میز قرار می گیرند باید به اندازه ای از هم فاصله داشته باشند که هنگام صرف غذا آرنج افراد با هم برخورد نکند . با توجه با این موضوع قبل از رفتن به خرید میز ناهار خوری حتما فضای ناهار خوریتان را اندازه گیری کنید .

متریال بکار رفته در تولید میز ناهار خوری

جنس میز ناهار خوری باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و در برابر ضربه و رطوبت مقاومت کافی داشته باشد . میز های ناهار خوری که از جنس چوب هستند کیفیت بالایی دارند و میز های ساخته شده از ام دی اف در رتبه بعدی قرار دارند . اگر به اندازه کافی بودجه برای خرید میز ناهار خوری دارید حتما یک دست میز ناهار خوری چوبی خریداری کنید . میز های چوبی هم کیفیت بالایی دارند و هم از لحاظ ظاهر و زیبایی بسیار زیبا و چشمگیر هستند .

پایه های میز و صندلی ناهار خوری

هنگام خرید میز ناهار خوری حتما به پایه های میز و صندلی ناهار خوری توجه کنید و نحوه اتصال پایه ها به بدنه را بررسی کنید که استحکام کافی داشته باشند . پایه های میز را بررسی کنید که هنگام نشستن بتوانید پاهایتان را راحت زیر میز قرار دهید و پایه ها مزاحمتی ایجاد نکنند .

جنس پارچه صندلی ها

بعضی مدل های صندلی ناهار خوری دارای روکش پارچه ای هستند . جنس پارچه بکار رفته در صندلی ها از اهمیت زیادی برخوردار است . اگر فرزند خردسال دارید و احتمال می دهید که پارچه صندلی زود کثیف شود دقت کنید پارچه بکار رفته در تولید آن قابل شست و شو باشد . پارچه پورشه و مازراتی از پارچه های باکیفیت و مناسب می باشند .

جنس میز ناهار خوری

راحتی میز ناهار خوری

میز ناها خوری باید از لحاظ راحتی بررسی شود ، بعضی از میز های ناهار خوری دارای جای پا هستند که باید جای پا راحت باشد و هنگام نشستن و گذاشتن پاهایتان روی جای پا احساس راحتی داشته باشید . برای اطمینان از راحت بودن صندلی ها می توانید روی آنها بنشینید و آنها را تست کنید . میز و صندلی ناهار خوری باید به خوبی کنار هم قرار گیرند اندازه صندلی ها باید طوری باشد که زیر میز جا شوند . صندلی استاندارد به این صورت است که زاویه بین تشک صندلی تا تکیه گاه آن 90 درجه باشد عرض کفی صندلی نباید کمتر از 45 سانتیمتر باشد تا هنگام نشستن روی آن اذیت نشوید و احساس راحتی داشته باشید . استاندارد بودن میز ناهارخوری به این صورت است که وقتی روی صندلی میز ناهارخوری می نشینید ، فاصله آرنجتان تا بدن 40 سانتیمتر باشد و همچنین ارتفاع میز تا قسمت پایین قفسه سینه باشد .

ارتفاع و سایز میز ناهار خوری

ارتفاع استاندارد و مناسب میزهای ناهارخوری ۷۵ سانتیمتر است و بین دو صندلی باید فاصله ای به اندازه ۷۴ سانتیمتر باشد و برای هر نفر حدودا ۷۰ سانتیمتر فضا اختصاص داده شود . حتما ارتفاع را به درستی انتخاب کنید که هنگام غذا خوردن مجبور نباشید خم شوید و احساس لذت غذا خوردن را از دست بدهید . میز های ناهار خوری با توجه به اینکه تعداد نشیمن آنها چند نفره است اندازه های مختلفی دارند که در جدول زیر آنها را برایتان آورده ایم .

تعداد نشیمن

قطر میز ناهار خوری گرد

میز ناهار خوری مستطیلی

2 نفره

90 سانتیمتر

75*110 سانتیمتر

4 نفره

100 سانتیمتر

75*150 سانتیمتر

6 نفره

120 سانتیمتر

90*150 سانتیمتر

8 نفره

142 سانتیمتر

90*180 سانتیمتر

10 نفره

متداول نیست

120*243 سانتیمتر

12 نفره

متداول نیست

120*335 سانتیمتر

 

انتخاب نوع میز ناهار خوری

برای اینکه مدل میز ناهار خوری را انتخاب کنید باید به فضای ناهار خوری نگاه کنید اگر فضای کوچک و مستطیل شکلی دارید یک دست میز ناهار خوری دایره ای برای این فضا مناسب است میز های دایره ای احساس صمیمیت بیشتری ایجاد می کنند ولی میز های مستطیل شکل رواج بیشتری دارند و برای تعداد نشیمن 4 نفر به بالا مناسب هستند .

قیمت و خرید میز ناهار خوری

چند نکته مهم

– اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید و فضای کمی برای ناهار خوریتان دارید اصلا نگران نباشید می توانید یک میز ناهار خوری کمجا و یا تاشو خریداری کنید که جای کمی اشغال کند .

  • در انتخاب رنگ میز ناهار خوری علاوه بر سلیقه شخصیتان به رنگ دیگر وسایل دکوراسیون منزلتان دقت کنید . رنگ میز ناهار خوری را معمولا با رنگ دیوار اطراف آن و رنگ مبلمان ست می کنند .
  • میز ناهار خوری را با توجه به هزینه ای که در نظر گرفته اید انتخاب کنید اگر محدودیتی در هزینه ندارید از میز های ناهار خوری چوبی انتخاب کنید که هم زیبایی دارند و هم کیفیت عالی دارند .

خرید میز ناهار خوری

یک راه ساده برای خرید میز ناهار خوری مراجعه به فروشگاه های اینترنتی است که برای شما این امکان را ایجاد می کند که میز دلخواه خود را با رنگ مدنظرتان سفارش دهید . فروشگاه اینترنتی دی ایران یکی از فروشگاه های معتبر و با سابقه درخشان است که مدل های جدید میز ناهار خوری را در رنگ های متفاوت تولید می کند و به سراسر کشور ارسال می کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top