تاریخ انتشار: شنبه 1399/08/03 - 12:15
کد خبر: 374088

نامه بسیج دانشجویی خطاب به رئیس دانشگاه مازندران درپی حواشی جشن فارغ‌التحصیلی

در نامه‌ای که بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران خطاب به رئیس دانشگاه نوشت، آمده است: همان طور که در ویدئوها و تصاویر منتشر شده از این جشن مشخص است، در قسمتی از مراسم، روشنایی سالن توسط متولیان برنامه خاموش گردیده و با پخش آهنگ های زننده و خارج از شان و منزلت دانشگاه و دانشگاهیان و بویژه مغایر رویکرد ارزشی و انقلابی ریاست محترم دانشگاه، عملاً حضار به رقص و پایکوبی تشویق گردیده و فضایی که باید مروج و مشوق تخصص و تعهد و تهذیب باشد، به محفلی برای گناه و لهو و لعب تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران درپی حواشی به وجود آمده در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده علوم ریاضی خطاب به رئیس دانشگاه نامه نوشت.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

رییس محترم دانشگاه مازندران
جناب آقای دکتر نوذری

دانشگاه کارخانه آدمسازی است و محلی برای آموختن علم و فعالیتهای فرهنگی – اجتماعی. در حقیقت دانشگاه باید محل تحصیل باشد و تهذیب. طبیعتا جوان دانشجو در چند سال حضور خود در سطح دانشگاه باید چگونه پژوهش کردن و علمآموزی، چگونه مهذب و متعهد شدن به شرع مقدس را بیاموزد. اما متاسفانه بعضا شاهد اتفاقات و رویدادهای تلخ و تاسف باری هستیم که ضمن پنجه انداختن به چهره غیور و متدین امت اسلامی و دانشگاه بعنوان مرکز و کارخانه تربیت انسان متخصصِ متعهد، موجب شناسایی مدیران بی کفایت و بی تعهد و بی تقیدبه به ارزش های اسلام ونظام منبعث از این مکتب انسان ساز و به تبع آن زیر سوال بردن وظایف و رسالت اصلی دانشگاه بعنوان مهمترین مرکز انسان‎سازی می گردد.

 طبق رسم‌ هرساله، در پایان دوره تحصیلی، جشنی با همین عنوان برگزار می گردد که متاسفانه چند سالی است که در برخی از  دانشکدههای دانشگاه مازندران که بعنوان دانشگاه مادر و الگو برای سایر دانشگاه های استان باید مطرح باشد، شاهد وقایع و اتفاقات ناصواب و خجالت آوری هستیم که تکرار آن ناخودآگاه بی توجهی و بی تفاوتی مسئولین دانشگاهی با این روند ناصواب را در اذهان و افکار عمومی به تصویر می کشد. البته نظر به سوابق و مواضع واظهارات ریاست و معاونت فرهنگی دانشگاه مازندران، بدون شک، می توان دغدغه مندی و ارزشمداری این بزرگواران را تایید کرد و آنان را جزء مدیران ارزشی و انقلابی استان محسوب نمود، اما چنانچه مستحضرید، طبق اصول مدیریت ، هرگونه اعوجاج و کج رفتاری و تخلفی در حوزه مدیریتی، ناخودآگاه  افکار عمومی را به سمت مسئولین بالادستی آن نهاد یا سازمان متوجه می سازد که چه عکس العملی در خصوص بی تقیدی و بی تعهدی مدیر تحت فرمان خود نشان خواهد داد.

 در تاریخ 30/7/1399 در دانشکده علوم ریاضی جشنی با موضوع فارغالتحصیلی دانشجویان آن دانشکده برگزار گردید. نفس عمل و برگزاری جشن و شادی هیچ گونه ایرادی ندارد، اما ذکر 2 نکته لازم، ضروری و قابل پیگیری است:

1.در دورانی که کشور درگیر موج سوم بیماری کرونا میباشد و روزانه شاهد افزایش دردناک درگذشت هم وطنانمان عزیزمان هستیم، برگزاری مراسم با عدم رعایت هرگونه فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعملها چگونه قابل توجیه است ؟! آیا رواست که جوان تحصیل کرده ما بخاطر عدم مدیریت و فقدان کفایت مسئولین دانشکده، دچار بیماری شوند و خدای ناکرده جان عزیز خودشان را از دست بدهند؟

2. همان طور که در ویدئوها و تصاویر منتشر شده از این جشن  مشخص است، در قسمتی از مراسم، روشنایی سالن توسط متولیان برنامه خاموش گردیده و با پخش آهنگهای زننده و خارج از شان و منزلت دانشگاه و دانشگاهیان و بویژه مغایر رویکرد ارزشی و انقلابی ریاست محترم دانشگاه، عملاً حضار به رقص و پایکوبی تشویق گردیده و فضایی که باید مروج و مشوق تخصص و تعهد و تهذیب باشد، به محفلی برای  گناه و لهو و لعب تبدیل می شود. اینکه قسمت قابل توجهی از مراسم فارغ التحصیلی با برنامه ریزی متولیان و مسئولان دانشکده به فضای خجلت آوری که دل هر انسان دلسوزی را بدرد می آورد تبدیل شود را نمی توان جز به عدم تقید و تعهد مسئولین مربوطه به شرع اسلام و هنجارهای قانونی نظام اسلامی و حتی دانشگاه نسبت داد. گویا رئیس دانشکده و متولیان و مسئولین این برنامه کذایی، محیط مقدس دانشگاه را با محل برگزاری پارتی و مراسم رقص اشتباه گرفته اند!

جناب آقای دکتر نوذری

از دیدگاه تشکلها و مجموعههای انقلابی دانشگاه مازندران رعایت نکردن اصول و هنجارهای  اسلامی و همچنین دستورالعمل های بهداشتی در این مراسم به هیچ وجه قابل اغماض و چشمپوشی نیست. به همین منظور قابل ذکر است که متاسفانه این گونه مراسمات  در دانشگاه مازندران مسبوق به سابقه بوده و عموماً در دوران مسئولیت کسانی اتفاق افتاده که همراه و همسو با این جریان فرهنگی و مدیریتی بوده اند.‌که اگر همان زمان برخورد قاطع و جدی با اینگونه اقدامات صورت می گرفت، قطعاً امروز دیگر شاهد همچین رخدادهای زشتی در دانشگاه نمی بودیم.

آقای دکتر نوذری،  برگزاری این مراسم عدم کفایت شخص رییس دانشکده علوم ریاضی را برهمگان مشخص کرده است و به یقین راهی جز عزل ایشان از این مسئولیت خطیر را در اذهان متباتر نمی سازد.

لازم به ذکراست که دوران برگزاری پارتی ها و مراسمات شبانه در فضای دانشگاه مازندران گذشته است و حضور حضرتعالی بعنوان یک مدیر ارزشی در راس این دانشگاه خود گواه بر این موضوع است.  قابل توجه است که اتفاقات اخیر در دانشگاه مازندران بویژه اقدام شنیع و گستاخانه استاد مربوطه و اتفاقات مشابه، این دانشگاه را به اندازه کافی مورد انگشت اشاره افکار عمومی و مطالبات مجموعه های انقلابی ساخته است، لذا با توجه به انتشار محتوای این مجلس گناه، درصورت عدم اقدام قاطعانه و بموقع ریاست دانشگاه در برخورد جدی و عبرت آموز با رئیس دانشکده مذکور، مطالبه مجموعه های انقلابی شهرستانی و استانی ممکن است مواجهه با این موضوع را به  نحو دیگری رقم بزند .

والسلام علی من اتبع الهدی

حوزه بسیج دانشجویی شهیدمفتح دانشگاه مازندران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top