تاریخ انتشار: شنبه 1399/09/15 - 15:22
کد خبر: 378185

رئیس مرکز جذب وزارت علوم:

احکام صادره دیوان عدالت اداری برای جذب بورسیه‌ها فصل الخطاب است

رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: احکام صادره دیوان عدالت اداری برای جذب بورسیه‌ها فصل الخطاب است و در وزارت علوم، هیچ دانشگاهی اجازه ندارد که حتی برای اجرای این احکام تأخیر داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جلسه ۲۵۸ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی نژاد رییس هیئت عالی جذب اعضای هیأت علمی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

کی نژاد در این جلسه با تأکید بر اجرایی شدن احکام صادره دیوان عدالت اداری اظهار داشت: مراجع نظارتی و ضابط قضایی باید بر اجرایی شدن این احکام نظارت و رسیدگی داشته باشند.

وی با اشاره به معرفی بورسیه‌های مورد تأیید هیأت عالی جذب به دانشگاه‌ها افزود: طبق قانون دانشگاه بورسیه‌ خود را به دلایل مختلف جذب نکند، به مدت ۵ سال نمی تواند در آن رشته اعلام نیاز برای فراخوان کند.

رئیس هیأت عالی جذب در ادامه سخنان خود، بر اساس مصوبه هیأت عالی جذب، بر لزوم اجرایی شدن بند «ز» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و بند «پ» ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه برای مشمولین این بندها در مجلس ازجمله کارمندان ایثارگر و خانواده معظم شهدا و آزادگان تأکید کرد.

همچنین  محمدرضا رضوان طلب تصریح کرد: احکام صادره دیوان عدالت اداری برای جذب بورسیه‌ها فصل الخطاب است و در وزارت علوم، هیچ دانشگاهی اجازه ندارد که حتی برای اجرای این احکام تأخیر داشته باشد. بنابراین اجرای این احکام لازم الاجراست.

وی ادامه داد: ۱۵۲ بورسیه بلاتکلیف به این صورت است که یا حکم دیوان عدالت اداری دارند یا جایابی نشدند و یا اینکه جایابی شدند اما دانشگاه ظرفیت ندارد که بر این اساس مقرر شد هر کدام به پنج دانشگاه تعیین شده، معرفی و در یک دانشگاه جذب شوند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم با تأکید بر اینکه سازوکارهای مربوط به جذب تعریف شده و مشخص است، خاطرنشان کرد: پرونده متقاضی جذب ابتدا به هیأت اجرایی برای اعلام نظر ارسال می‌شود بعد از آن اگر نظر هیأت اجرایی مخالف بود متقاضی بر اساس ماده ٢٠ قانون رسیدگی به شکایات هیأت عالی می‌تواند درخواست تجدید نظر کند و اگر مجدداً نظر هیأت اجرایی مخالف بود، می‌تواند درخواست تجدید نظر از هیأت مرکزی کند و درصورت رد شدن هم در آخر می‌تواند از هیأت عالی جذب پیگیری کند که برای هر کدام از این مراحل درخواست تجدید نظر ۲ هفته و در مجموع ۸ هفته فرصت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top