تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/11/07 - 08:59
کد خبر: 383831

تداوم اصرار آموزشیاران برای عدم برگزاری آزمون

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها برخی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقابل مجلس تجمع می‌کنند و می‌گویند به دلیل بحران کرونا نتواسته‌اند به درستی درس بخوانند و حدنصاب نمره را کسب نکرده‌اند و می‌خواهند بدون آزمون جذب آموزش و پرورش شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره استخدام مربیان پیش‌دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای حق‌التدریس و نیروهای خرید خدمات در آموزش و پرورش، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، دانشگاه‌‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی پیش بینی شده است. 

وی اضافه کرد: در قانون آمده است اگر آموزش و پرورش کمبود معلم دارد، به صورت استثناء می‌تواند از فارغ‌‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها استفاده کند که البته طبق ماده (28) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، این افراد باید در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مهارت‌های معلمی و صلاحیت‌های حرفه‌ای مورد نیاز یک معلم را طبق قانون فرا بگیرند و بعد سر کلاس بروند. 

یزدیخواه افزود: آموزش و پرورش به دلیل نیاز و خالی‌ بودن کلاس‌های درس، بعضاً نیروهای موقتی حق‌التدریس می‌گیرد و همچنین درخواست مربیان پیش‌دبستانی هم به این دلیل است که دوره پیش‌دبستانی، یک دوره غیررسمی آموزش و پرورش است و مربیان بعد از چندین سال کار کردن با بچه‌های پیش‌دبستانی علاقه‌مند می‌شوند برای آموزش به پایه‌های بالاتر بروند و با اصرار و جمع کردن طومار درخواست استخدام دارند. 

وی گفت: در حال حاضر قانون جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی 10 بار در مجالس مختلف تغییر کرده است و مربیان این دوره به دلیل اینکه با افراد بزرگسال سروکار داشتند و کلاس‌هایشان با 2 تا 5 نفر برگزار می‌شد، مهارت‌‌های مطلوب یک معلم و آ‌موزگار را ندارند اما متأسفانه همچنان اصرار دارند در آموزش و پرورش استخدام شوند. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: آموزش و پرورش چون به این آ‌موزشیاران نیاز داشته است بعضاً آنها را به صورت مشروط به‌کارگیری کرده است و اعلام کرده این مربیان باید آزمون ورودی بدهند و اگر قبول شدند مانند فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه در دانشگاه فرهنگیان، دوره ببینند و البته این موضوع در حالیست که باید سن‌شان اقتضاء ‌کند، توانایی تدریس داشته باشند و در نهایت زمانی که دوره یک ساله را با موفقیت طی کردند جذب آموزش و پرورش می‌شوند. 

یزدیخواه ادامه داد: این روزها برخی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع می‌کنند و می‌گویند به دلیل بحران کرونا نتواسته‌اند به درستی درس بخوانند و حدنصاب نمره را کسب نکرده‌اند و می‌خواهند بدون آزمون جذب شوند که در مجلس این موضوع به صورت مفصل بحث شد و مورد قبول واقع نشد. 

وی با تأکید بر اینکه قبلاً هم اعلام شده جذب آموزشیاران طبق قانون انجام می‌شود، افزود: از سوی دیگر کسانی که در آزمون دانشگاه فرهنگیان قبول شده‌اند، اعتراض می‌کنند و می‌گویند اگر قرار بود آزمون گرفته نشود چرا ما را دچار استرس و تنش کردید؛ بنابراین لازمه استخدام افراد، رعایت قانون است و باید آزمون بدهند و حداقل نمره را کسب کنند و یک دوره یکساله در دانشگاه‌ فرهنگیان بگذرانند. 

این نماینده مجلس اظهار کرد: بخشی از این افراد در سال‌های گذشته صرف اینکه سابقه داشتند، در دانشگاه دوره می‌دیدند و جذب می‌شدند و بعضی‌ها هم در دوره‌های قبل بدون آزمون بودند که این ماجرا به سال‌های 73-72 برمی‌گردد که مربیان نهضت سوادآموزی به شرط فعالیت جذب آموزش و پرورش می‌شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top