تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/11/28 - 12:04
کد خبر: 386052

رضاخواه: اعمال تحریم‌ها ابزاری برای مذاکره نیست

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت که حتی اگر امریکا تحریم ها را لغو نکند ما کشور را اداره خواهیم کرد و اعمال تحریم ها هیچ ابزاری برای مذاکره به دست آن ها نمی دهد. اگر می خواهید مذاکره کنید باید همه تحریم ها را بردارید و اگر تحریم ها را لغو نکنید ما قادر به اداره کشور خواهیم بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجتبی رضاخواه در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی کلیات اصلاحیه لایحه بودجه به عنوان موافق گفت: انتقاداتی به کلیات لایحه مطرح بود، بخشی از آنها رفع شد که از دولت تشکر می کنیم. ما ۷ درخواست داشتیم که ۶ مورد آن مورد توجه قرار گرفت و یک مورد مربوط به کاهش حجم نفت بود که به صورت تلویحی با آن موافقت شد.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه توضیح داد: دولت رقم ریالی درآمد حاصل از فروش نفت را کاهش نداده اما با توجه به اینکه قیمت نفت افزایش پیدا کرده، حجم فروش نفت کاهش پیدا خواهد کرد، در واقع قیمتی که دولت در لایحه ابتدایی پیش بینی کرده بود، ۴۰ دلار بود و در حال حاضر این نرخ در بازار به حدود ۶۰ دلار رسیده.  اگر متوسط قیمت نفت را در سال ۱۴۰۰ ، ۵۰ دلار در نظر گیریم، در عمل حجم فروش نفت در بودجه یک و نیم میلیون بشکه خواهد بود. در کمیسیون تلفیق تلاش خواهیم کرد با افزایش درآمدهای مالیاتی بتوان درآمدهای حاصل از فروش نفت را کاهش دهیم.

رضاخواه با بیان اینکه تدابیر مقام معظم رهبری در اصلاحیه بودجه مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: کاهش هزینه ها به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان و افزایش درآمدهای مالیاتی ۲۵ هزار میلیارد تومان است. همچنین اوراق مالی کاهش پیدا کرده و در هزینه شرکت های دولتی ۴۴۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده، اعتبارات عمرانی ۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی به صورت مطمئنی و ارز ترجیحی کالاهای اساسی و نهاده های دامی تامین خواهد شد. اگرچه دولت تاکید کرده که تلاش خواهد کرد طی ۶ ماه در صورت امکان شرایط را برای حذف ارز ترجیحی فراهم کند.

به گفته وی حمایت از تولید در اصلاحیه افزایش یافته و ملاحظات اجتماعی در مورد کمک به صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری مدنظر قرار گرفته و به شرکت های دانش بنیان توجه شده و تامین منابع برای آنها مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده تهران  با اشاره به افزایش اعتبارات قوه قضائیه در اصلاحیه بودجه گفت: برای حقوق های بالا سقف در نظر گرفته شده و در واقع ۷ درخواست کمیسیون تلفیق در اصلاحیه اعمال شده است.

رضاخواه گفت که موافقت ما با اصلاحیه بودجه ۳ پیام دارد؛ به مردم می گوییم که مجلس بر روی منافع ملی کشور متمرکز است و اگر در اصلاحیه جدید دولت منافع مردم تامین شده، مورد موافقت مجلس قرار خواهد گرفت، همچنین به دولت این پیام را می دهد که اگر به منافع ملت توجه داشته باشد و در این مسیر حرکت کند، مجلس همراهی خواهد کرد. پیام نهایی هم برای کشورهای غربی به ویژه آمریکاست، مبنی بر اینکه بودجه کشور وابستگی کمتری به فروش نفت خواهد داشت و اگر آمریکا تحریم ها را لغو نکند، ما همچنان کشور را می توانیم اداره کنیم.

وی در پایان گفت که آقای بایدن بدانید تحریم ها را باید بردارید و اگر لغو نکنید، ما کشور را اداره خواهیم کرد و اعمال تحریم ها هیچ ابزاری برای مذاکره به دست شما نمی دهد، اگر می خواهید مذاکره کنید، باید همه تحریم ها را بردارید، و اگر تحریم ها را لغو نکنید، ما قادر به اداره کشور خواهیم بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: صحبت‌های نصیری تکرار کمدیک تراژدی دوسال پیش براندازهاست/ رسولی: نصیری مسئول حرف‌های خودش است و ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top