تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/11/29 - 10:48
کد خبر: 386183

رتبه جهانی ۱۰ و ۱۱ ایران در رشته‌های مهندسی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه ایران در رشته‌های مهندسی رتبه جهانی ۱۰ و ۱۱ را از آن خود کرده است، گفت: کشور ما در سال ۲۰۲۰ از نظر کمیت تولید مقالات علمی در پایگاه آی اس آی ۱۵و در اسکوپوس ۱۴ شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر غلامحسین رحیمی در نشست روسای پارک های علم و فناوری که با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد، گزارشی از توفیقات حوزه پژوهش و فناوری کشور ارائه داد و اظهار کرد: در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ هزار سند علمی در پایگاه های معتبر علمی جهان به ثبت رسانده‌ایم. همچنین در سال ۲۰۲۰ رتبه ایران از نظر کمیت تولید مقالات علمی در پایگاه آی اس آی  ۱۵و در اسکوپوس ۱۴ است و از نظر کیفیت هم رتبه ۱۴ را در جهان داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران در رشته‌های مهندسی رتبه جهانی ۱۰ و ۱۱ را از آن خود کرده است و در برخی از رشته‌ها و شاخه‌های علمی، رتبه‌های زیر ۱۰ هم داریم.

رحیمی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص به دست آوردن مقام مرجعیت علمی گفت: در این راستا با گذشت هر سال، فاصله‌مان را از نظر کیفیت مقالات و تولیدات علمی با کشورهای پیشرفته علمی کاهش می‌دهیم.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه توسعه فناوری مبتنی بر علم افزود: در دهه اخیر تمام سعی‌مان بر این بوده که در این زمینه هم تاثیرگذار باشیم و در حال حاضر ۴۵ پارک علم و فناوری، ۲۰۰ مرکز رشد و ۱۰۰۰۰ واحد فناور فعال هستند و از مجموع شرکت‌های فعال در این پارک ها، ۱۷۰۰ شرکت، دانش بنیان هستند.

رحیمی با اشاره به بازدید سفرا از امکانات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال‌های گذشته اظهار کرد: هدف از این بازدید این بود که ارتباطات بین المللی و دیپلماسی علم و فناوری تقویت شود و هدف از این دیدار نیز همین است و انتظار داریم بستری فراهم شود تا سفرا و ماموران وزارت امور خارجه از توانمندی‌های علمی و فناوری کشور به صورت مستمر مطلع باشند.

وی در پایان با بیان اینکه در پارک‌های علم و فناوری می توانیم پذیرای سفیران خارجی باشیم، اظهار کرد: این بازدیدها زمینه بیشتری فراهم می‌کند تا از ارتباطات سیاسی برای رشد علم و فناوری در کشور بهره مند شویم.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم؛ در این دیدار که با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور برگزار شد، روسای پارک‌های علم و فناوری به بیان دیدگاه و دغدغه‌هایشان در حوزه دیپلماسی اقتصادی پرداختند. این نشست با هدف همکاری هر چه بیشتر وزارت امور خارجه و پارک‌های علم و فناوری در حوزه دیپلماسی اقتصادی و تسهیل شرایط تجارت برای این شرکت‌ها برگزار شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top