تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/11/30 - 11:01
کد خبر: 386307

به بهانه استفاده عمومی از فناوری 5G در ایران؛

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟/ وقتی هزینه‌ها به جیب دانشجو نمی‌خورد!

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟/ وقتی هزینه‌ها به جیب دانشجو نمی‌خورد!

این مدل بیشتر بخش حساس به قیمت بازار را هدف قرار داده و قیمت به نسبت کمتری نسبت به مدل‌های دیگر دارد. درحالی که این مدل نام mi 10 را یدک می‌کشد، کمتر شباهتی به این دو مدل در آن دیده می‌شود. در ادامه به بررسی اولیه گوشی می 10 لایت 5G خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دو روز پیش بود که محمدجواد آذری جهرمی در یک نمایشگاهی از استفاده عمومی اینترنت 5G خبر داد. او گفته بود سایت ایرانسل در بوستان آب و آتش، اولین سایت عملیاتی است که برای دسترسی عمومی فعال شده و اینترنت 5G متناسب با برنامه‌ی اپراتورها، به‌تدریج به‌صورت هات اسپات برای مشترکان خانگی توسعه پیدا می‌کند.

افزایش نرخ انتقال اطلاعات و سرعت، در کنار کاهش تأخیر در ارسال اطلاعات، مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه نسل پنجم موبایل است که می‌تواند به کارآمدی اپلیکیشن‌های مرتبط با اینترنت اشیا نیز کمک کند و در نهایت پیش‌بینی‌شده که با ۵G شاهد رشد ۲۵۰ برابری اتصال اشیا و دریافت موجی از اطلاعات باشیم. به این ترتیب هدایت ماشین‌های خودکار، ایجاد شبکه هوشمند حمل‌ونقل و رسیدن به زندگی هوشمند به معنای واقعی، تا کمتر از ۵ سال آینده دور از ذهن نخواهد بود.

اما استفاده از این فناوری با چه قیمیتی میسر است. بررسی های خبرنامه دانشجویان ایران نشان میدهد که حداقل سرمایه برای خرید یک گوشی تلفن همراه با فناوری 5G حدود 9 میلیون تومان خواهد بود. در ادامه 5 گوشی موبایل با قابلیت 5G آمده است:

1- Samsung Galaxy A42 5G
گوشی سامسونگ گلکسی ای 42 نسخه بعدی گوشی گلکسی A41 محسوب می‌شود که این شرکت در تاریخ 18 مارس 2020 روانه بازار کرده است. 2020 برای سامسونگ سال 5G بوده و این شرکت تاکنون توانسته با موفقیت این تکنولوژی را در گوشی‌های میان‌رده خود نیز گسترش دهد. تا قبل از عرضه این گوشی عنوان ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ متعلق به گوشی گلکسی ای 51 بود، اما با عرضه گوشی گلکسی A42 بدون شک این عنوان از این گوشی گرفته خواهد شد و فراموش نکنید که گوشی سامسونگ گلکسی  ای 42 اولین مدل 5G سری ای است که به صورت جهانی عرضه شده است.

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

قیمت: حدود 8.500.000 تومان

2- mi 10 lite
mi 10 lite با امکان اتصال به نسل جدید شبکه 5G بمب خبری را در حوزه موبایل به راه انداخت، بدین جهت که تنها 350 یورو قیمت‎گذاری شده است. این مدل بیشتر بخش حساس به قیمت بازار را هدف قرار داده و قیمت به نسبت کمتری نسبت به مدل‌های دیگر دارد. درحالی که این مدل نام mi 10 را یدک می‌کشد،  کمتر شباهتی به این دو مدل  در آن دیده می‌شود. در ادامه به بررسی اولیه گوشی می 10 لایت 5G خواهیم پرداخت.

این گوشی را می‌توان ارزان‌ترین گوشی 5G قلمداد کرد. گرچه گوشی می 10 لایت تشابهی به گوشی‌های رده بالای می 10 و می 10 پرو ندارد؛ اما بازم زیباست و طراحی چشم‌نوازی دارد. پنل پشت این گوشی منحنی بوده و علاوه بر زیبایی، ارگونومی بودن این محصول را بالا برده و به راحتی در دست جای می‌گیرد. نکته دومی که باید در نظر داشته باشید، این است ماژول دوربین آن طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به گوشی‌های سری می 10 داشته و بیشتر طراحی گوشی‌های میان‌رده؛ ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 پرو مکس را در ذهن تداعی می‌کند. طراحی ماژول آن مستطیلی شکل بوده و چهار دوربین را در خود جای داده است.

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

قیمت: حدود 10 میلیون تومان

3- Moto G 5G Plus XT2075-3
 گوشی «Moto G 5G Plus» از سری محصولات شرکت مطرح موتورولا است که با پنل LTPS IPS و پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G روانه بازار شده است. نمایشگر Moto G 5G Plus از رزولوشن بالایی برخوردار است ؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی 6.7 اینچی آن، حدود 409 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. در گوشیMoto G 5G Plus موتورولا نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار قاب پلاستیکی و فریم تهیه شده از پلاستیک قرار گرفته است. ویژگی دیگر Moto G 5G Plus مجهز شدن به حسگر اثرانگشت در قسمت لبه قاب صفحه‌نمایش که نشان از بالارده بودن محصول دارد. اما این پایان کار نیست؛ چهار دوربین که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است در قسمت پشتی این گوشی جا خوش کرده‌اند. این دوربین‌ها قادرند ویدئوی 4K را ثبت و ضبط کنند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به دو حسگر 16 و 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه 5.1، نسخه 10 سیستم عامل اندروید، شارژ بی‌سیم سریع و باتری 5000 میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌‌های این گوشی جدید هستند.

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

قیمت: حدود 10 میلیون تومان

4- OnePlus Nord N10 5G
محصول جدید خانواده گوشی‌های اقتصادی سری نورد وان پلاس است. وان پلاس نورد N10 یک گوشی ۶٫۵ اینچی با نمایشگر LCD و نرخ ۹۰ هرتز است که رزولوشن +۱۰۸۰p را ارائه می‌کند.
این گوشی از مشخصات جالبی بهره‌مند است که چیپ اسنپ دراگون ۶۹۰ با پشتیبانی از ۵G، حافظه رم ۶ گیگابایت، دوربین اصلی چهارگانه، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی از مهم‌ترین آن‌ها هستند. وان پلاس نورد N10 با قیمت ۳۳۰ یورو راهی بازار خواهد شد.

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

قیمت: حدود 9 میلیون تومان

5- Mate 30 Pro
در سال 2018 ، هواوی با P20 Pro خارق العاده خود منتقدان را غافلگیر کرد. سپس، میت 20 پرو که تقریباً از هر لحاظ بهتر عمل کرد را به بازار وارد کرد، حالا گوشی هواوی mate 30 pro 5g با عملکرد فوق العاده دوربین بخصوص در شب، دری جدید به روی عکاسی با گوشی‌های هوشمند گشوده است. گوشی میت 30 پرو 5g بی شک یکی از لوکس‌ترین گوشی‌هایست که تاکنون دیده‌اید. استفاده از گوریلا گلس هم در پنل پشتی و هم جلویی و همچنین بکار بردن فریم آلومینیومی باعث شده کیفیت ساخت این مدل فوق‌العاده بنظر برسد. پنل پشتی گوشی موبایل هواوی mate 30 pro 5g جلوه آینه مانندی دارد و آن‌قدر براق و صیقلی است که به راحتی رد انگشت شما روی آن میماند. هواوی دوربین مربعی سری Mate 20 را در این مدل با یک ماژول دایره‌ای شکل جایگزین کرده است. یک هاله‌ی براق هم دور تا دور دوربین را فراگرفته که یادآور برخی از دوربین های عکاسی است.

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

حداقل قیمت خرید یک گوشی 5G چقدر است؟ + جدول

قیمت: حدود 17 میلیون تومان

* گزارش از محیا ضرابیان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top