تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/12/10 - 00:17
کد خبر: 387293

عدم پرداخت حقوق معلمان حق التدریسی تخلف است

مسئولین این مدارس در جواب خبرنگار یکتاپرس بیان کردند: عدم پرداخت یک سال حق التدریس به معلمان از اسفند ۹۸ تا کنون موجب بروز این نابسامانی شده و وزارت آموزش و پروش بهتر است نسبت به حل این معضل اقدام کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» جبار کوچکی نژاد در گفتگو با یکتاپرس، با اشاره به با اشاره به پرداخت نشدن حقوق معلمان حق التدریسی اظهار کرد: حق التدریسی ها هم باید مانند معلم های دائمی حقوق خود را از سیستم آموزش و پرورش دریافت کنند.

وی افزود: در قانون بودجه هم تأکید کردیم که دولت باید حقوق حق التدریس ها راه هم همراه با معلمان استخدامی آموزش و پرورش پرداخت کند، در غیر این صورت تخلف کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم پرداخت حقوق حق التدریسی ها باعث شده معلم ها سر کلاس های شاد حاضر نشوند تا به حقوقشان برسند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تخلف در رابطه با تعطیلی برخی کلاس های شاد و عدم پرداخت حقوق معلمان را پیگیری خواهیم کرد.

گروهی از معلم های حق التدریس در مناطق تهران شامل منطقه 9 و 10 و شهرستان ها به دلیل عدم پرداخت مطالبات و حقوق حق التدریس خود کلاس های شاد را تعطیل کرده اند که این مسئله باعث سر در گمی و بلاتکلیفی تعدادی زیادی از دانش آموزان شده است.

به گفته اعضا انجمن اولیا و مربیان این مدارس، عده ای از اولیا برای پایان دادن به این بلاتکلیفی بارها به مدارس و اداره رفته و تماس های مکرر داشته انداما هنوز آنلاین نشدن معلمان و سردرگمی دانش آموزان ادامه دارد.

مسئولین این مدارس در جواب خبرنگار یکتاپرس بیان کردند: عدم پرداخت یک سال حق التدریس به معلمان از اسفند ۹۸ تا کنون موجب بروز این نابسامانی شده و وزارت آموزش و پروش بهتر است نسبت به حل این معضل اقدام کند.

پیش از این نیز حمیدرضا حاجی بابایی درباره مشکلات معلمان حق التدریسی به یکتاپرس گفته بود: وزارت آموزش و پرورش متعهد است میزان حق الزحمه معلمان را مطابق ساعت هایی که به آنان ابلاغ کرده به طور کامل پرداخت کند؛ حال این ساعت ها به صورت قانونی باشد یا به صورت حق التدریسی، چرا که معلم زحمت خود را کشیده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کار معلمان در شرایط کرونا بسیار سخت تر روزهای سلامت کشور شده است، گفت: پیگیری کلاس ها از طریق برنامه شاد بسیار سخت تر از حضور معلم ها سر کلاس است و رسیدگی به حقوق معلم هایی که با برنامه شاد کار می کنند یک تکلیف و وظیفه است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تأکید براینکه پرداخت حقوق معلم ها را در مجلس پیگیری می کنیم تا به حقوقشان برسند، خاطرنشان کرد: متأسفانه نگاه های تنگ و تاریک به معلم، دانش آموز و مدرسه سبب شده بسیاری از حقوق این قشر زحمت کش نادیده گرفته شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید به حوزه آموزش اینگونه نگاه کنیم؛ چرا چنین مشکلاتی برای اساتید دانشگاه ها به وجود نمی آید و فقط برای معلم هاست؟ رفتار اینچنینی با عزیزانی که در شرایط سخت کرونا بار آموزش کشور را با زحمت فراوان و کمترین امکانات به دوش کشیدند  درست و مناسب نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top