تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/12/13 - 01:54
کد خبر: 387669

مرمت خانه‌های تاریخی در اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های بسیار فعال در صنعت گردشگری کشور اقامتگاه‌های سنتی است، تصریح کرد: خوشبختانه با سرمایه گذاری مطلوبی که در این بخش شده است شاهد افزایش واحد اقامتگاه‌های سنتی در سطح کشور و شهرها و روستاها هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی اصغر مونسان پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: با وجود اینکه بخش گردشگری در اثر شیوع ویروس کرونا بسیار ضربه دید ولی همچنان این بخش سرزنده در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ پروژه فعال گردشگری در سطح کشور وجود دارد، ابراز داشت: این پروژه‌ها با سرمایه گذاری ۱۵۹ هزار میلیارد تومانی برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی در دسترس همگان قرار دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های بسیار فعال در صنعت گردشگری کشور اقامتگاه‌های سنتی است، تصریح کرد: خوشبختانه با سرمایه گذاری مطلوبی که در این بخش شده است شاهد افزایش واحد اقامتگاه‌های سنتی در سطح کشور و شهرها و روستاها هستیم.

مرمت خانه‌های تاریخی در اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های موجود مرمت خانه‌های تاریخی با استفاده از سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی این چنینی خوشبختانه به خوبی در سطح کشور مورد استقبال قرار گرفته است و رو به افزایش است.

مونسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن نوروز و سفرهای نوروزی بیان داشت: جلسات متعددی به این منظور برگزار شده است و مقرر شده است که سفرهای نوروزی به صورت برنامه ریزی شده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های لازم انجام شود.

وی برگزاری تورهای گردشگری را یکی از برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: این تورها وظیفه نظارت و اجرای برنامه‌های گردشگری در تمام حوزه‌های مرتبط با آن را دارند که در این خصوص نگرانی وجود ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه نوع دیگری از سفرها با سیستم حمل و نقل جداگانه ولی اقامت در مراکز مجاز گردشگری است، گفت: بخش سوم سفرها که نگرانی‌های زیادی را ممکن است ایجاد کند سفرهای کنترل نشده‌ای است که احتمالاً توسط برخی افراد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل این سفرها مقرر گردید محدودیت‌های خاصی اعمال شود، ادامه داد: هیچ مدرسه‌ای در کشور در نوروز سال ۱۴۰۰ از گردشگران پذیرایی نخواهد کرد.

مونسان با بیان اینکه برپایی هرگونه کمپ چادری در سراسر کشور در ایام تعطیلات نوروز ممنوع است، تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که شرایط شیوع کرونا حاد نشود و به همین دلیل تصمیمات و تمهیدات لازم به این منظور اتخاذ خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top