تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/12/18 - 17:31
کد خبر: 388332

استادان دانشگاه‌ها به کارآموزی در صنعت ملزم شدند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: برای ارتباط صنعت دانشگاه استادان جدیدی که می‌خواهند به صورت پیمانی استخدام شوند ملزم به انجام حداقل 6 ماه کار عملی در صنعت می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز در حاشیه بازدید از اولین رویداد تا ثریا در مورد سوال ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: اولاً برای ارتباط صنعت و دانشگاه چند برنامه در سال‌های اخیر پیش گرفته‌ایم در حوزه استادان جوان که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند در 5 سال اول که به صورت پیمانی خدمت می‌کنند آنها را ملزم کردیم حداقل 6 ماه در صنعت مربوطه بروند و یا در کار علمی و مشاوره و پژوهشی به صورت عملی با دستگاه‌های مربوطه انجام دهند که این باعث ارتباط و برقرار کردن رابطه کاری و تخصصی و پژوهشی با صنعت می‌شود.

وی گفت: برنامه دوم کارآموزی دانشجویان در صنعت است که قبلا طرح کارورزی در محیط واقعی کار انجام می‌شد اما زیاد مورد رضایت نبود در توافق اخیری که با وزارت صنعت و سامانه مجموعه دانشجویی طراحی شده است که دانشجویان در آن سامانه ثبت‌نام می‌کنند و در یک واحد صنعتی کارورزی می‌کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین گفت: انجام قراردادهای پژوهشی و فناوری با بخش‌های صنعتی که کلید آن قراردادها در هفته پژوهش زده می‌شود و از سال گذشته در کنار میز عرضه توانمندی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی همچنین میز اعلام نیاز دستگاه‌ها و صنایع مختلف به پژوهش‌های دانشگاه نیز برقرار شده و در سال 99 که هفته پژوهش به صورت مجازی برگزار شد، این میز به صورت مؤثرتر برگزار شد.

غلامی همچنین گفت: قراردادهای مستقیم صنایع مختلف با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی منعقد می‌شود که در این زمینه با وزارت نفت قراردادهای متعدد برای کشف میادین جدید و منابع انرژی تا ساخت دستگاه‌های مختلف صنعت نفت یا در وزارت نیرو و سازمان محیط زیست تعداد زیادی از دانشگاه‌ها قرارداد کاری منعقد کرده‌اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: وزارت علوم به صورت روزانه دستاوردهای فناورانه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را در سایتی معرفی می‌کند و دستگاه‌های مختلف می‌توانند از این دستاوردها استفاده کنند. همچنین در بخش دانشگاه‌ها در حال حاضر دانشگاه‌های کشور به نسل سه و چهار تقسیم شده‌اند و در دانشگاه‌های بزرگ و متوسط و حتی دانشگاه‌های جوان کشور قراردادهای پژوهشی به خوبی انجام می‌شود و هر چه مشوق و حمایت دولت و بخش‌های غیردولتی از پژوهش دانشگاه‌ها بیشتر شود باعث توانمندی بیشتر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از دستاوردها فناورانه در اولین رویداد تا ثریا گفت: در این نمایشگاه بخش کوچکی از توانمندی جوانان نخبه کشور به نمایش گذاشته شده است و چنین رویدادهایی می‌تواند به عرصه توانمندی‌های نسل جوان در علم و فناوری کمک کند.

به گفته وی، به جای اینکه نخبگان علمی را در ساختار اداری قرار دهیم باید از آنها در حل مسائل کشور در حوزه‌های علوم انسانی و فناوری استفاده کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین با اشاره به تحریم‌های ناعادلانه استکبار و دشمنان علیه ایران گفت: جوانان با استعداد کشور در حل مسائل روش‌های فناورانه و نوآورانه استفاده کرده‌اند و آنچه در رویکرد بسیج دانشجویی وجود دارد حمایت از این جوانان است و این جوانان معمولا از کف دانشگاه‌ها برخاسته‌اند و باید آنها را به سمت خودباوری و اعتماد به نفس برای حل مسائل سوق دهیم.

وی همچنین گفت: آنچه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کردند بخشی از آن مربوط به پژوهش و فناوری است که مجریان آن جوانان کشور هستند و اینگونه جوانان در حال تحصیل در زمینه حل مسائل کشور به خوبی انجام دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top