تاریخ انتشار: شنبه 1399/12/30 - 03:46
کد خبر: 389489

موافقت‌نامه فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با ۷۰ دانشگاه معتبر دنیا

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب با ۷۰دانشگاه موافقت‌نامه فرهنگی دارد و جزو ۵دانشگاه مطرح کشور به شمار می‌رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام ‌سید ابوالحسن نواب  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه افق‌ها و چشم‌اندازهای این دانشگاه برای آینده اظهار داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب جزو 5 دانشگاه معتبر کشور است و با 70 دانشگاه معتبر دنیا موافقت‌نامه فرهنگی دارد و در زمینه گفت‌وگوی بین ادیان با کشورهای اروپایی هم تعامل دارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر این‌که دانشگاه ادیان و مذاهب تا چه اندازه توانسته برای تقریب بین مذاهب و ادیان الهی ورود کند و با دانشگاه الازهر و مطرح دنیا چه ارتباطی دارد افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب با 70 دانشگاه معتبر جهان موافقت‌نامه فرهنگی داریم با دانشگاه الازهر هم باهدف ارتباط و تقویت ارتباط با اهل سنت ارتباط و رابطه خوبی داریم هرچند ارتباط سیاسی بین کشور ما و مصر خوب نیست.

نواب عنوان کرد: از چند سال پیش این خلأ وجود داشت که باید پیروان ادیان و مذاهب در این دانشگاه تحصیل کنند که این امر محقق شده و اکنون مجوز رشته‌های حضوری فقه شافعی و فقه حنفی در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند این دانشگاه با دیگر ادیان ازجمله مسیحی با ارتباط با دانشگاه کشور اتریش و ترکیه و مابقی کشورهای اروپایی مراودات تنگاتنگی داریم هرچند بحران کرونا جلوی فعالیت حضور ما را گرفت ولی مدرسه زمستانه با آمریکای جنوبی داشتیم.

وی گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه غیرانتفاعی است که 7 هزار دانشجو دارد و در برنامه 5 ساله در نظر دارد 20 هزار دانشجو جذب کند، در آیند قرار است در جذب دانشجویان خارجی بیشتر تلاش کند، تاکنون 400 کتاب تألیفی داریم که در افق دیده‌شده قرار است تا بیش از 2 هزار اثر تألیفی اضافه شود.

 دانشجویان خارجی منشا مهم تبلیغ انقلاب اسلامی هستند 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دیگری از گفت‌وگو خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سؤال که قم خواستگاه و مادر انقلاب اسلامی است برای تبلیغ اهداف انقلاب اسلامی چه اقداماتی داشتید بیان کرد: شکل تبلیغ برای انقلاب اسلامی تغییر کرده است ما کرسی‌های خالی در دانشگاه‌های کشور داریم وباید تا 1 میلیون دانشجوی خارجی داشته باشیم می‌توان از طریق دانشجوی خارجی اهداف انقلاب اسلامی را تبلیغ و صادر کرد.

به گفته وی؛ دانشگاه ادیان و مذاهب برای 5 سال اول و دوم چشم‌اندازی تا سال 1410 داریم و ازنظر وزارت علوم جزو 5 دانشگاه برتر کشور به لحاظ علمی هستیم، درحالی‌که شهریه در کشور ارزان‌تر از دیگر کشورها است فرهنگ مهمان‌نوازی می‌تواند در جذب دانشجوی خارجی اهمیت داشته باشد اما ما در زمینهٔ جذب دانشجویان خارجی غفلت کردیم.

کاهش قدرت تاب‌آوری و تحمل در کشور  

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به وجود گرانی،مشکلات اقتصادی و چالش‌های پیش روی مردم و این‌که ممکن درصد مشارکت در انتخابات این دوره را کاهش دهد گفت: در دوره‌های قبلی که انتخابات برگزار شد هم همین گفته‌ها بود این‌که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و یا مشارکت کاهش خواهد یافت مردم ما فهمیده هستند.

نواب می‌افزاید: این گرانی‌ها و نابسامانی‌ها و مشکلات اقتصادی ریشه آن از تحریم دشمن نیست بلکه از خود تحریمی است 90 درصد گرانی‌های امروز ریشه در منازعات سیاسی است چراکه سطح تاب‌آوری مسئولان ما کم شده و برای اهداف سیاسی و جناح‌بندی‌های خود به دنبال حذف یکدیگر هستیم طاقت تحمل دیگر را نداریم لذا قادر نیستیم همدیگر را تحمل‌کنیم تا مسائل اقتصادی را حل کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون در حال کشمکش سیاسی هستیم ریشه مشکلات تحریم‌های دشمن نیست بلکه تحریم‌های داخلی است به فکر ملت نیستیم بلکه به فکر جناح‌بندی‌های سیاسی خود هستیم

 برخی دوست ندارند شهر قم توسعه یابد

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به این‌که برخی جلوی سرمایه‌گذاری چند میلیارد تومانی در شهر قم و توسعه آن را گرفته‌اند اظهار داشت: برخی با جناح‌بندی و بی‌ادبی و بداخلاقی‌های سیاسی خود جلوی پیشرفت شهر قم را گرفته‌اند و حتی بر سر سرمایه‌گذاری چند هزارمیلیاردی سرمایه‌گذاران خارجی قد علم کرده‌اند این شهر 70 هزار طلبه که به 70 هزار منطقه وصل است در این شهر 110 کشور حضور دارند برخی قسم‌خورده‌اند جلوی توسعه شهر قم را بگیرند.

نواب در ادامه با بیان اینکه آیا می‌دانید چرا مسیحیان لبنان از شیعیان بیشتر درزمینهٔ مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام کتاب و تألیف دارند؟ عنوان کرد: به خاطر این‌که سطح تاب‌آوری آن‌ها بیشتر است؛ ادب بچه‌های شیعه را دیده‌اند تحمل وتاب آوری آن‌ها را درک کردند اما در کشور ما در طی سالهای اخیر اختلافات سیاسی و بی‌ادبی منشا همه چالش‌ها است چرا دست به خود تحریمی می‌زنیم؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top