تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/01/08 - 01:10
کد خبر: 390043

تشکل‌های دانشجویی در سالی که گذشت// انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

از برگزاری نشست‌های انتخاباتی تا واکنش به پاسخ‌های غیرمنطقی حدادعادل

نکته‌ای که نباید از آن غافل شد پاسخ‌های غیر منطقی برخی افراد از جمله اقای حداد عادل به صحبت‌های اقای فتاح است. پاسخ‌هایی که بیش از آن که اقناع کننده افکار عمومی باشد مهر تائیدی بر ناعادل بودن ایشان است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در سالی که گذشت با وجود ویروس کرونا دانشگاه های کشور را وارد یک عرصه جدیدی کرد و حضور در کف دانشگاه ها را برای تشکل های دانشجویی به چالش کشید.

در این بین باوجود تعطیلی دانشگاه ها می خواهیم گریزی بر برخی عملکردها، موضع گیری‌ها و بیانات اعضای شورای مرکزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل داشته باشیم.

قرارگاه جهادی معین اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور با حضور به موقع خود در عرصه جهادی با تولید ماسک و توزیع الکل ضدعفونی بین اقشار کم درآمد و حاشیه نشین شهرهای مختلف کشور به جنگ ویروس کرونا رفتند. (بیشتر بخوانید)

بیشتر بخوانید

تشکل‌های دانشجویی در سالی که گذشت// جامعه اسلامی دانشجویان
از واکنش به واگذاری دانشگاه فرهنگیان تا واکنش به تقدیر مراجع از علی لاریجانی

در این بین سجاد اسدی، دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشوردر همان روزهای ابتدایی سال در خصوص تصمیمات متزلزل دولت در مقابله با کرونا که به روحیه همکاری مردم لطمه می‌زند، گفت: قطعا می شد قبل از ورود کرونا به کشور تمهیدات و پیش بینی هایی را درباره مقابله با این بیماری صورت داد. از وسایل پیشگیری و ملزومات لازم گرفته تا فرهنگ سازی برای مقابله با کرونا، تا دولت  و مردم دچار سردرگمی نشود. (بیشتر بخوانید)

دانشجوی مستقل، دانشجوی فردا؛

اتحادیه دانشجویان مستقل

این اتحادیه در طول سال با برگزاری جشنواره‌های مختلف سعی بر پویایی بیشتر دفاتر خود را در طول دوران کرونایی و دانشگاه های مجازی داشت. حمزه دستیار، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و دبیر اجرایی اولین جشنواره دانشجوی مستقل، دانشجوی فردا گفت: با توجه به لزوم کار گفتمانی و سوق هرچه بیشتر تشکل‌های دانشجویی به سمت تولید محتوای نو و پیش برنده مطابق با نیازهای جامعه و شعارهای انقلاب اسلامی، اولین دوره جشنواره مقالات دانشجویی با عنوان«دانشجوی مستقل، دانشجوی فردارا راه اندازی کردیم.  (بیشتر بخوانید)

اولویت ها و انتظارات از مجلس یازدهم؛

در ادامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور خطاب به منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با عنوان  اولویت ها و انتظارات از مجلس یازدهم نامه ای ارسال کرد. در بخشی از این نامه آمده است:

مطمئنا عملکرد بسیار ضعیف و ناکارآمدی مجلس دهم و صد البته مجالس گذشته که نتوانستند جایگاه وکیل المله بودن را به نحو شایسته به سرانجام برساند و از طرفی ناکارآمدی دولت های یازدهم و دوازدهم باعث کاهش اعتماد اجتماعی به مجلس شورای اسلامی و دولت شده است که گوشه ای از این نارضایتی در میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جلوه کرد. (بیشتر بخوانید)

دوره های نخبه پروری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل یکی از دوره هایی است که دانشجوی تراز اول انقلابی را پرورش می دهد. سید ایمان احمدی دبیر آموزش و تحقیقات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل درخصوص برگزاری دوره نخبه‌پروری می گوید:

 شرکت کنندگان این دوره پیش از این در اردوی آموزشی تشکیلاتی 7 روزه جهاداکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در مشهدمقدس شرکت کرده اند و از طریق آزمون های حضوری و غیرحضوری از میان حدود 600 نفر از اعضای فعال این اتحادیه گلچین شده اند.

نهضت کتاب و کتابخوانی؛

اتحادیه دانشجویان مستقل

این اتحادیه با برگزاری طرح های مطالعاتی نهضت کتاب و کتابخوانی را را رواج می داد "طرح مطالعاتی بصائر" ویژه دفاتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل یکی از این طرح ها بود سید ایمان احمدی دبیر آموزش و تحقیقات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در این خصوص می گوید:

پس از بررسی هایی که پیرامون کیفیت و میزان موفقیت طرح های مطالعاتی مختلف انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که باید سازوکاری حساب شده برای برگزاری طرح های مطالعاتی تدارک ببینیم که متناسب با شرایط هر انجمن عضو اتحادیه قابل تطبیق، انعطاف پذیری و اجرا باشد. (بیشتر بخوانید)

دیدار رمضانی دانشجویان با رهبری؛

بی شک یکی از دیدار ها برای تشکل های دانشجویی دیدار رمضانی دانشجویان با رهبری است. امام امسال با شیوع ویروس کرونا این دیدار بصورت مجازی برگزار شد که سجاد اسدی؛ دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به نمایندگی از اعضای این اتحادیه در محضر رهبر معظم انقلاب سخنانی را طرح کرد. اسدی در بخشی از سخنان خود گفت:

باورنداشتن به نقش‌آفرینیِ مردم در حکومت، زیربنای بسیاری از چالش‌های سیاسی روز کشور است. نظام، با برگزاریِ حدودِ ۴۰ انتخابات سراسری، پایبندیِ خود را به مردم‌سالاریِ دینی اثبات نموده است اما نقش‌آفرینیِ مردم، فراتر از تعارفات معمول، با ایجاد سازوکارهایی برای نظارتِ آنها بر دستگاه‌های مختلف ممکن خواهد شد. ویترینی دیدنِ نقشِ مردم، امروز مصادیقِ مبتذلی دارد؛ مثلا تعریف رسانه ‌ملی از مردم، در بزنگاه‌هایی چون انتخابات یا راهپیمایی‌های ملی، به وضوح با ایام دیگر متفاوت است.  (بیشتر بخوانید)

نامه به ۵۰۰ استاد دانشگاه های برتر دنیا؛

اتحادیه مستقل

واحد بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور خطاب به ۵۰۰ استاد دانشگاه های برتر دنیا نامه ای ارسال کرد. در بخشی از این نامه آمده است:

در این سال‌ها رسانه‌های غربی هیچگاه برای مردم تصویر واقعی چهره ی کودکان مظلوم کشته شده توسط اسرائیلی ها را نشان ندادند این سانسور رسانه ای  همچنان ادامه دارد و باعث شده است رژیمی  که تاسیس خود را با زمین ریختن خون مردم  مظلوم  7 دهه قبل آغاز کرد اکنون با طرح معامله قرن  بار دیگر استعمار و استکبار خود را بر مردم  فلسطین تحمیل کند.

ورود اصلاح طلبان به کف میدان؛

 حمزه دستیار دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به سخنان موسوی خوئینی‌ها برای آمدن اصلاح طلبان به کف میدان واکنش نشان داد که در بخش از آن گفت:

اصلاح طلبان اکنون مجلس یازدهم را از دست داده اند و دولت مطبوع آن‌ها نیز از لحاظ معیشتی یک شرایط بسیار بد اقتصادی را رقم زده است با این وجود در این شرایط راهی برای حضور چهره‌های خندان این جریان مثل عارف، خاتمی و ظریف در جامعه وجود ندارد پس باید با یک چهره خشک، پشت پرده و سوسیالیستی به کف جامعه بیایند و آن چهره هم موسوی خوئینی‌ها است.

رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون؛

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در واکنش به رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون خطاب به سید ابراهیم رئیسی ریاست قوه قضائیه نامه ای ارسال کرد و خواستار محاکمه سریع و علنی وی شد. در بخشی از این نامه آمده است:

این روزها رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در مجلس شورای اسلامی بعنوان قدم اول مجلس در این مسیر نویدبخش است اما قدم نهایی و جدی تر را باید قوه قضائیه بردارد و بنا به همان دلایلی که اعتبارنامه ایشان رد شد، بازخواست و محاکمه علنی را در دستور قرار دهد؛ این اقدام ضمن اینکه از وظایف اصلی قوه قضائیه است، پیغام آشکار مسئولیت مصونیت نیست» را برای همه کسانی است که در جایگاه های مختلف مشغول فساد یا رانت خواری هستند، مخابره می کند.  (بیشتر بخوانید)

واکنش به سوابق بذرپاش؛

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور نیز در واکنش به سوابق آقای بذرپاش خطاب محمد باقر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی نامه ای ارسال کرد. در بخشی از این نامه آمده است:

دو ماه از عمر مجلسی که اکثر نمایندگان آن با شعار شفافیت و عدالت بر کرسی های آن تکیه زده اند می گذرد و انتظاری که از یک مجلس مدعی تحول خواهی و انقلابی بودن می رود آنست که در بزنگاه های حساس، در تقنین، نظارت و یا انتخاب مسئولان نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی، خود پایبندتر از همه به قوانین کشور و آیین نامه داخلی مجلس باشد.  (بیشتر بخوانید)

پاسخ‌های نسنجیده حداد عادل؛

انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

در این بین حرکت ها و بیانات مشترک دفاتر این اتحادیه نیز به چشم می آمد. دفاتر این اتحادیه در واکنش به صحبت‌های رئیس بنیاد مستضعفان و پاسخ‌های نسنجیده غلامعلی حداد عادل به ایشان بیانیه جمعی با عنوان آقای حداد عادل؛ ماحصل دعواهای سیاسی چیزی جز بی‌اعتمادی مردم نیست! منتشر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:

نکته‌ای که نباید از آن غافل شد پاسخ‌های غیر منطقی برخی افراد از جمله اقای حداد عادل به صحبت‌های اقای فتاح است. پاسخ‌هایی که بیش از آن که اقناع کننده افکار عمومی باشد مهر تائیدی بر ناعادل بودن ایشان است(بیشتر بخوانید) .

بعد از برگزاری انتخابات و برگزاری نخستین جلسه شورای مرکزی بیست و یکم سید ایمان احمدی، دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل شد‌. (بیشتر بخوانید)

عادی شدن روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی؛

کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با نامه ای به اساتید و فرهیختگان کشورهای منطقه پیرامون عادی شدن روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بر این باور بودند که با آگاهی بخشی، مردم دنیا را متوجه جعلی، غیرقانونی و ضد بشر بودن رژیم صهیونیستی کنید. در بخشی از این بیانیه آمده است:

دغدغه ای که ما به عنوان بخشی از نسل آینده ساز دنیا از این دست توافقات داریم ، رواج این عادی سازی و رسمیت بخشیدن به رژیم جعلی و غاصبی است که دهه هاست فقط برای منافع خود کمر به نابودیِ یک ملت مظلوم بسته و هیچ نهاد یا سازمانی نیست که جلوی این جرائم و جنایات را بگیرد.ما برای تک تک ملت های خاورمیانه استقلال میخواهیم ؛ میخواهیم خودشان برای مملکتشان تصمیم گیری کنند نه یک کشورِ بیگانه.

درگیری های جمهوری آذربایجان و ارمنستان؛

کمیته بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیر پیرامون درگیری های جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیانیه ای منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

از این نکته نباید غافل شد که اگر بعضی از روشنفکران جامعه آذربایجان با هویت بخشی آذری،ارمنی به این جنگ بخواهند معادلات قدرت را به قومیت تغییر دهند قطعا آتش آن دامن هردو طرف را خواهد گرفت و بدانند منافعی هم اگر در این جنگ باشد به دولت های متخاصم و مداخله گر خواهد رسید.  (بیشتر بخوانید)

حل مشکل زنان‌ سرپرست‌خانوار؛

واحد خواهران این اتحادیه نیز پا به پای بقیه جلو می آمد و علاوه بر اینکه در همه برنامه های و مواضع مشارکت فعال داشتند در خصوص زنان و خانواده مواضع تخصصی داشتند.

خانم مصفا مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل معتقد بود که دولت به‌دنبال نسخه‌های موثر برای حل مشکل زنان‌ سرپرست‌خانوار باشد. وی در این خصوص گفت:

با توجه به افزایش شیوع کرونا معاون اول ریاست جمهوری 7 ماه پیش موضوع زنان سرپرست خانوار را در دستور کار دولت قرار می‌دهد در حالی که این مسئله مدت هاست به دلیل عدم توجه مسئولین رو به وخامت است و امروز در آخرین سال برنامه ششم توسعه، کشور 3میلیون زن سرپرست خانوار دارد که تعداد آنها در دهه اخیر 58 درصد افزایش یافته است.

نشکوا الی الحسین؛

واحد فرهنگی از موثرترین واحدهای یک مجموعه است از این رو واحد فرهنگی این اتحادیه نیز با برگزاری همایش و مصاحبه های مختلف همواره مواضع خود را روشن می ساختن. محمدهادی اسماعیلی دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل درخصوص برگزاری همایش "نشکوا الی الحسین" گفت:

همایش یاد شده با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر شکوه از امام حسین برای فراق؛ (نشکوا الی الحسین) نام گذاری و در دو شکل فردی و گروهی و با 6 بخش پادکست، عکس، دلنوشته، خاطره، عکس نوشته و شعر برگزار شد که الحمدلله با مشارکت خوب دانشجویان سراسر کشور به خصوص اعضا اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل همراه شد(بیشتر بخوانید)   .

چالش های تشکل های دانشجویی در دوران کرونا؛

چالش های تشکل های دانشجویی در دوران کرونا یکی از مهمترین چالش های موجود در زمان دانشگاه های مجازی بود از این رو علی مزروعی دبیر واحد پذیرش اتحادیه با حضور در نشست «بررسی چالش های تشکل های دانشجویی در دوران کرونا» «خبرنامه دانشجویان ایران» معتقد بود کرونا،فرصتی برای عمیق‌تر شدن تشکل‌ها در مبانی فکری و مهارت‌های تشکیلاتی است. وی در ببخشی از این نشست گفت:

بنظر من مسئله‌ای که الان مطرح است، اولویت در جذب نیست بلکه بیش‌تر تثبیتِ آن چیزی است که ما از قبل داشتیم. البته اگر یک تشکل بتواند این توانمندی را ایجاد کند که واردِ فضای جذب هم بشود خیلی ایده‌آل است اما آن‌چه از اهمیت زیادی برخوردار است این است که ما آن‌چه را که داریم تثبیت کنیم.  (بیشتر بخوانید)

فرآیند استیضاح رئیس جمهور باعث مظلوم نمایی دولت می شود؛

معین رضیئی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص استیضاح رئیس جمهور باور داشت ادامه فرآیند استیضاح رئیس جمهور باعث مظلوم نمایی دولت خواهد شد. وی در این خصوص گفت:

اگر مجلس از همین حالا فرایند استیضاح رئیس جمهور را شروع کند این فرآیند تا روی کار آمدن رئیس جمهور بعدی حدود ۱۱۰ روز به طول می‌انجامد و این در حالی است که طی این مدت نه تنها عملا کشور در بخش‌های مختلف معطل می‌ماند بلکه حتی اگر آقای روحانی استیضاح شود و برود و یا بماند در شرایط فعلی تفاوتی را ایجاد نمی‌کند.

نامه‌ای برای نجات اقتصاد کشور به سران قوا؛

امیرحسین پناهی قائم مقام سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از ارائه ۳۰ راهکار عملیاتی دانشجویان برای نجات اقتصاد کشور به سران قوا خبر داد و در بخشی از سخنان خود گفت:

جریان دانشجویی بنابر وظیفه خود، که رصد، نقد و نقش آفرینی‌ست، باید به مطالبه‌گری تخصصی از مسئولین بپردازد و معتقدیم این مطالبه‌گری باید در چارچوب عقلانیت انقلابی و عدالت‌خواهی ساختارمند باشد.  (بیشتر بخوانید)

تخریب سکونت‌گاه یک زن در بندرعباس؛

تخریب کوخ نشینان در سال گذشته صدای بسیاری از عدالتخواهان و تشکل های دانشجویی را در آورد از این رو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به آیت‌الله رئیسی درباره تخریب سکونت‌گاه یک زن در بندرعباس نامه ای ارسال کرد. در بخشی از این نامه آمده است:

در حادثه کرمانشاه آنطور که از شواهد پیداست برخورد جدی و قاطعی با متخلفان نشده است. گزارش قانع کننده ای در خصوص برخورد عبرت آموز با عاملان حادثه تلخ کرمانشاه به افکار عمومی داده نشده است. بدانید عدم برخورد جدی با حادثه بندرعباس می تواند زمینه ساز حادثه بعد باشد.  (بیشتر بخوانید)

لایحه منع خشونت علیه زنان؛

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص تسریع در ارسال لایحه منع خشونت علیه زنان نیر نامه ای ارسال کرد. در بخشی از این نامه آمده است:

لایحه منع خشونت علیه زنان که در سال ۹۱ به عنوان دستور کار ویژه معاونت زنان و خانواده مورد بررسی قرار گرفت، پس از پاس کاری از دولتی به دولت بعد و از نهادی به نهاد دیگر ۹ سال است که همچنان در حال بررسی است.بیش از یک سال، از ارائه ی اصلاحات قوه قضائیه بر روی لایحه می‌گذرد اما همچنان طرح نهایی آن جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است(بیشتر بخوانید)  .

تاسیس مرکز نیکوکاری امام حسن عسکری(ع)؛

سجاد اسدی مسئول قرارگاه جهادی معین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص تاسیس مرکز نیکوکاری امام حسن عسکری(ع) برای رفع نیازهای مادی دانشجویان و مردم، گفت: مرکز نیکوکاری امام حسن عسکری(ع) با هدف انجام فعالیت‌های خیرخواهانه در مسیر توانمندسازی و رفع نیازهای مادی دانشجویان و مردم عزیز کشور تاسیس شد.

ترور دانشمند هسته ای کشورمان؛

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در پی ترور دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده بیانیه ای صادر کرد و صریحا خواستار توقف حضور بازرسان آژانس انرژی اتمی در کشور شد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

عامل اصلی که به دشمنان جرات می دهد در تهران دست به ترور بزنند، انتخاب مشی انفعال در سیاست خارجی است. در همین رابطه به طور مشخص پیش از ترور شهید فخری زاده دشمنان جهموری اسلامی به خوبی فهمیده بودند که دولت غرب گرای روحانی به امید احیای دوباره برجام و بازگشت به رویای ژانویه2017 سیاست صبر استراتژیک را برگزیده است. در این راهبرد منفعلانه از نظر غربگراهای داخلی نباید اقدامی متقابل در برابر اقدامات طرف های آمریکایی و غربی تا پایان سال میلادی داشت، تا نظم موجود حفظ و اعتماد دموکرات های آمریکایی به طور کامل برای بازگشت به برجام جلب شود. صبر استراتژیک دولتی ها در برابر دشمنان آن قدر ذلیلانه است که حتی در رسانه های خود ابا دارند از صفت دانشمند هسته ای برای شهید فخری زاده استفاده کنند(بیشتر بخوانید)   .

حل مشکلات به سیاست خارجه گره نخورد؛

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به احزاب و نخبگان سیاسی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 با عنوان اینکه نباید اجازه داد در انتخابات ۱۴۰۰ حل مشکلات به سیاست خارجه گره بخورد بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

در شرایط کنونی که وجود مشکلات فراوان اقتصادی زندگی بسیاری از هموطنانمان را با سختی همراه کرده است، اگرچه حجم بالای شعارهای عمل نشده بین قشری از جامعه و حاکمیت شکاف ایجاد کرده اما حضور شکوهمند و میلیونی مردم در تشییع  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از کارگزاران خدوم نظام  این واقعیت را اثبات می‌کند که فاصله ایجاد شده بین مردم و جمهوری اسلامی، عمیق و ایدئولوژیک نیست و انتخابات ۱۴۰۰ فرصتی ویژه ای است که تا از ظرفیت‌های کشور برای خدمت به مردم استفاده شود.

اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به مجلس شورای اسلامی در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نامه ای ارسال کرد. در بخشی از این نامه آمده است:

عدالت خواهی، حتی در محاکمی که ادعای آزادی بیان و استقلال حقوقی دارند حق قانونی هر کشوریست و باید این موضوع طرح و بررسی گردد.در این بیانیه، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ؛ ضمن بر شمردن موارد نقض صریح قوانین بین المللی ، خواهان انتقامی سخت و پیگیری سریع و مجدانه ی این پرونده در محاکم بین المللی میباشد.

دوگانه‌سازی‌ واکسن‌ نتیجه‌ای جز ناامیدی مردم ندارد؛

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در واکنش به نامه سازمان نظام پزشکی به رئیس‌جمهور با عنوان دوگانه‌سازی‌ درباره واکسن‌ نتیجه‌ای جز ناامیدی مردم ندارد بیانیه ای صادر کرد.

دوگانه‌سازی بین از دست دادن جان مردم در برابر استفاده از واکسن کشورهای آمریکا یا انگلیس نتیجه‌ای جز سیاه‌نمایی و ناامیدی مردم عزیز کشورمان را در پی نخواهدداشت. در شرایط کنونی کشور، کلیدی‌ترین مسئله‌ای که ‌می‌تواند در مبارزه با این ویروس کشور را یاری کند، اتحاد، هم‌کاری و هم‌افزایی با متخصصین داخلی برای پیشرفت هر چه سریع‌تر واکسن تولید داخل درکنار بررسی­های لازم برای واردات واکسن­ مطمئن و ایمن است(بیشتر بخوانید)  .

سلسله جلسات انتخاباتی جمهور؛

انتخابات 1400 یکی از مهم ترین رویدادهایی بود که اتحادیه های دانشجویی به آن پرداختند در اولین نشست از سلسله جلسات انتخاباتی "جمهور" اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با حضور سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برگزار شد. حسین دهقان در این نشست گفت:

دید تحولی در فضای اقتصادی کشور وجود ندارد. جنبه بازی‌های سیاسی و حزبی در رابطه با این مسائل از خود اصل موضوع پر رنگ تر شده است و بیشتر جنبه تبلیغاتی و زمین زدن دارد و تعارض منافع افراد و دولت های مختلف باعث می شود که این گونه مسائل، هیچ وقت به نتیجه نرسد. ما عدالت و آزادی و... را برای دیگران می خواهیم و برای خودمان نمیپذیریم و حاضر نیستیم عدالت روی خودمان اجرا شود!

دومین نشست از سلسله جلسات انتخاباتی "جمهور" اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با حضور سید محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز برگزار شد. ابطحی در این نشست گفت:

من حرفی ندارم که کی مذاکره کنه بروند صحبت کنند هرکی میخواد بره ولی مهم اینه که کمی بحران بار اقتصادی جامعه را کم کنیم وظیفه ماست فقط ما وظیفه مان شعار دادن نیست ما وظیفه داریم که مردم را از نظر اقتصادی یک مقداری در فضای بهتری قرار دهیم .البته این را هم بگم با ارتباط با آمریکا مشکلمان حل نمی‌شود.مشکلمان با اتکا به داخل و کم کردن بحران های خارجی که تبعا تاثیر روی اقتصاد دارد، حل خواهد شد (بیشتر بخوانید) .

سومین نشست از سلسله جلسات انتخاباتی "جمهور" اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با حضور اسماعیل گرامی مقدم ، سخنگوی حزب اعتماد ملی برگزار شد. گرامی مقدم در این نشست گفت:

دوره فشار آوردن یک جناح سیاسی یا یک شخصیت ملی بر دیگر احزاب با این هدف که نامزد اصلی کناره‌گیری کنند و از نامزد های دیگری که رای چندانی هم ندارند حمایت کنند گذشته است و تجربه سال۸۴ تکرار نخواهد شد و اصلاح طلبان در یک روند منطقی و مسئولیت پذیرانه بر سر یک نامزد ائتلاف خواهند کرد(بیشتر بخوانید)  .

نشست بعدی از سلسله جلسات انتخاباتی "جمهور" اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با حضور صادق محصولی، دبیر کل حزب پایداری انقلاب اسلامی برگزار شد. محصولی در این نشست گفت:

عدالت مسئله‌ی بسیار مهمی است. شاه کلید عدالت است و اگر عدالت را ملاک قرار دهیم کارآمدی هم به دنبال آن می‌آید. شالوده‌ی هستی بر عدالت استوار است. طبق بیان امام علی(ع) اساسا راه تقوا، عدالت است. نگاه کارگزاران این بود که برای حرکت چرخ‌های توسعه، عده‌ای از مردم هم ممکن است از بین بروند و بخشی از جامعه برای هدف بزرگ‌تر آسیب ببینند(بیشتر بخوانید) .

نشست سراسری جهاداکبر؛

جهاداکبر

هرساله این اتحادیه با برگزاری نشست سراسری جهاداکبر با جمع کردن اعضای دفاتر سراسر کشور خود به پرورش نیروهای تراز اول انقلاب می پرداخت اما در سال گذشته با حال و هوای کرونایی این نشست بسیار محدود شد و برای رعلیت پروتکلهای بهداشتی تنها اعضای شورای عمومی خود را در مشهد مقدس وعده گاه هرساله خود جمع کردند. (بیشتر بخوانید)

سید محمدرضا حسینی در کارگاه اخلاق تشکیلاتی نوزدهمین دوره تشکیلاتی جهاد اکبر با اشاره به اینکه عنوان جهاد اکبر بر این اردو یعنی انجمن مستقل، مدرسه آدم‌سازی است نه باشگاه رسیدن به قدرت  گفت:

سید محمدرضا حسینی

رکن جهاد اکبر، تقواست و رکن تقوا، ایمان است و ما برای پیروزی در جهاد اکبر نیازمند برنامه‌ریزی برای تقویت ایمان خویش جهت رسیدن به مراتب برتر و والاتر تقوی هستیم.به فرموده امام راحل تلاش برای رسیدن به مقامات معنوی هم همانند مقامات مادی، مذموم است. در تشکیلات هم نباید حتی با نیت خیر دنبال کسب مقام و منصب باشیم (بیشتر بخوانید).

نامه به مجمع تشخیص مصلحت نظام برایfatf ؛

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون برخی تلاش ها در جهت تصویب fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

برای پیوستن به معاهدات جهانی در حقوق بین الملل سه پیش‌فرض وجود دارد، «عدم تصویب»، «تصویب بدون شرط و اجرا» و «تصویب مشروط و اجرا». اما آنچه که مورد نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام است یعنی «تصویب مشروط بدون اجرا» در پیوستن به معاهدات بین المللی عملی نیست و هیچ نهادی این مسئله را نمی پذیرد. این گزاره مورد تاکید و تایید کمیسیون تخصصی حقوقی و قضایی مجمع نیز بوده است(بیشتر بخوانید) .

گزارش از مسلم خلخال

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top