تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/01/12 - 00:42
کد خبر: 390478

تشکل‌های دانشجویی در سالی که گذشت// دفتر تحکیم وحدت

از واکنش به استعفای اجباری وزیر بهداشت تا واکنش به افزایش مدت سربازی اجباری

از واکنش به استعفای اجباری وزیر بهداشت تا واکنش به افزایش مدت سربازی اجباری

امروز در خدمت سربازی شاهد به کار گیری جوانان در امور غیرتخصصی‌شان هستیم برای مثال افرادی ماموریتشان این است که در خطوط بی آر تی بایستند و مواظب باشند موتوری‌ها داخل این خطوط نروند! چه بسیار جوانانی که با مدرک معتبر وارد سربازی می‌شوند و مجبورند کارهای بی‌فایده و نابهینه انجام دهند، کارهایی که با یک دهم هزینه قابلیت جایگزینی دارد و اصلا نیازی به ورود افراد بی تخصص به آن‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران» در سالی که گذشت با وجود ویروس کرونا دانشگاه های کشور را وارد یک عرصه جدیدی کرد و حضور در کف دانشگاه ها را برای تشکل های دانشجویی به چالش کشید.

در این بین باوجود تعطیلی دانشگاه ها می خواهیم گریزی بر برخی عملکردها، موضع گیری‌ها و بیانات اعضای شورای مرکزی و اتحادیه دفتر تحکیم وحدت داشته باشیم.

مجلس جدید

خطاب به مجلس جدید؛ مجلس گذشته برمشکلات افزود

در روزهای ابتدایی سال خدابنده لو، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت؛ در مصاحبه ای به شرح مجلس جدید پرداخت. در قسمتی از این مصاحبه آمده است:

وجود نمایندگان بی تفاوت، ناکارآمد، فاقد درک مشکلات مردم، ناتوان، همسو با دولت و ضعیف و از طرفی عملکرد دولت مستقر به عنوان مسبب بحران‌های موجود در کشور که مجلس همراه و یار غاری همچون آقای لاریجانی را با خود به همراه داشت موجب شکل گیری مجلس یازدهم شد. با وجود همراهی مجلس، دولت باز هم نتوانست سیاست‌های خارجی و داخلی خود را به نفع مردم تغییر دهد. به هر روی مجلس با عدم نظارت و دقت و همچنین ناتوانی و ضعف مدیریت هر چقدر توان داشت بر مشکلات افزود. (بیشتر بخوایند)

روحانی کمر همت بسته تا خلقِ فاجعه کند

علی دهقان دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در مصاحبه ای با عنوان روحانی کمر همت بسته تا خلقِ فاجعه کند به نامه نگاری های اعضای هیأت دولت در خصوص آغاز به کار مشاغل و ادارات و دستگاه ها واکنش مشان داد. در قسمتی از این مصاحبه آمده است:

اگر دولت توان مدیریت ندارد می تواند از تجربه کارشناسان و متخصصان منطبق بر راهبردهای رهبری استفاده کند و دست از لج بازی های سیاسی بردارد و به هیچ وجه هیچ مقام مسئولی حق ندارد نسبت به جان مردم بی تفاوت باشد چراکه اینجا جمهوری اسلامی است و بنا نیست مثل حکومت های لبیرال و بی رحم غربی از جان مردم برای عبور از بحران ها استفاده کنیم. (بیشتر بخوایند)

حداقل حقوق قانونی کارگران

دفاتر اتحادیه تحکیم وحدت در طول سال گذشته نیز فعالیت های زیادی داشتند که برخی اوقات با حرکت های جمعی تاثیرگذاری بیشتری در فضای رسانه ای کشور داشتند.

۱۳ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت نامه‌ای به وزیر کار تنظیم کردند و خواستار افزایش حقوق کارگران شدند. بخشی از متن این نامه به شرح زیر می باشد:

قانونی که تحت عنوان «حداقل حقوق قانونی کارگران» مطرح می‌شود و کارفرمایان را ملزم به رعایت کردن آن و نهادهای نظارتی را ملزم به نظارت بر اجرای صحیح آن می‌کند، متاسفانه در خیلی از موارد نقض شده و از کارگران امضا هم گرفته می‌شود که اعتراضی نکنند، این ظلمی‌ست که هم به کارفرما و هم به کارگر می‌شود، چرا که قانون کور عمل می‌کند. از آن گذشته قانون‌شکنی را تبدیل به عرف کرده در عمل تبدیل به یک ضدقانون می‌شود. هوشمندسازی قانون کار می‌تواند این مشکل را تا حد خوبی مرتفع سازد، چرا که در تعامل مستقیم با کارفرما و کارگر قرار می‌گیرد. از طرفی نقش نهادهای نظارتی هم غیرقابل انکار است. (بیشتر بخوایند)

حضور ائمه جمعه در رسانه های جمعی

دفتر تحکیم وحدت در نامه ای خطاب به خطیبان نماز جمعه تهران خواستار حضور ائمه جمعه در رسانه های جمعی شدند. در قسمتی از متن این نامه به شرح زیر است:

ما شاهد حضور خطیبان نماز جمعه در شبکه‌های استانی در ساعات مقرر برگزاری نماز جمعه و انتشار الکترونیکی خطبه‌ها در شهرستانهای ایران اسلامی بوده‌ایم و انتظار از خطیبان نمازجمعه تهران ،به عنوان سکان‌داران بزرگترین و به زعم ما مهمترین تریبون عبادی سیاسی جهان اسلام،چنین میرود تا به این موج بصیرت‌آفرین بپیوندند که درحال حاضر وقت سکوت نیست چراکه سکوت خواص از سوی معاندین به غلط،انفعال معنی میشود. (بیشتر بخوایند)

شفافیت در ساختار مالی صداوسیما

دفتر تحکیم وحدت طی نامه ای به ریاست سازمان صدا و سیما، خواستار شفافیت در متن قرار دادها، معاملات و ساختار مالی سازمان شد. بخشی از متن این نامه به شرح زیر است:

طی چند روز اخیر مطالبه ای در خصوص میزان درآمد بعضی از کارکنان و مجریان صداوسیما مطرح شده است.بی توجهی و اهمال در اجرای قوانین مصوب باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده که هر روز باعث تخریب جدی وجهه رسانه ملی جمهوری اسلامی می شود، عامل حل این مسائل محقق کردن شفافیت در ساختار صدا و سیما می باشد. (بیشتر بخوایند)

شکایت از صداوسیما به سازمان بازرسی کل کشور

دفتر تحکیم وحدت در طول سال گذشته یکی از منتقدین سازمان صدا و سیما بود که در این بین بعد از نامه به ریاست این سازمان برای شفافیت در قراردادهای این سازمان اینبار در نامه ای خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار رسیدگی به شفافیت در قراردادهای صداوسیما شد، بخشی از متن این نامه به شرح زیر است:

سازمان صداوسیما مکلف بوده است که متن قراردادهای مربوط به معاملات متوسط و بالاتر موضوع قانون برگزاری مناقصات که به روش مناقصه، مزایده، ترک تشریفات و غیره منعقد می گردد و همچنین اسناد و ضمائم آنها و هرگونه الحاق، اصلاح، فسخ، ابطال و خاتمه قرارداد پیش از موعد و تغییر آن و نیز کلیه پرداختها، را در پایگاه اطلاعات قراردادها ثبت کند. (بیشتر بخوایند)

صداوسیما در دیدار با رهبری

بی شک یکی از دیدار ها برای تشکل های دانشجویی دیدار رمضانی دانشجویان با رهبری است. اما امسال با شیوع ویروس کرونا این دیدار بصورت مجازی برگزار شد که علی دهقان، دبیر دفتر تحکیم وحدت در دیدار مجازی دانشجویان با رهبر انقلاب به سخنرانی پرداخت. دهقان در بخشی از سخنان خود گفت:

مدت‌هاست که صدا و سیمای سردرگم و بدون راهبرد جمهوری اسلامی در نهایت محافظه کاری، گفتگوی مردم با مردم یا مردم با حاکمیت را قدغن کرده و تبدیل به روابط عمومی حاکمیت شده است، البته این اتفاق مطلق نیست و استثنائاتی هم دارد که برای یک مجموعه عریض و طویل، چنین استثنائات سهوی دور از ذهن نیست. متاسفانه مسئولین صدا و سیما همچون مسئولین شورای عالی فضای مجازی در جنگ شناختی علیه جمهوری اسلامی، تنها نظاره‌گر بمباران باور‌های مردم‌اند و ککشان هم نمی‌گزد که سرمایه‌ی اجتماعی نظام دارد بر باد می‌رود. (بیشتر بخوایند)

مهم ترین دلایل ناکارآمدی دانشگاه

دفتر تحکیم وحدت در گفتگویی ویدئویی با تعدادی از اساتید دانشگاهی ضمن بررسی مهم ترین دلایل ناکارآمدی دانشگاه در برخی از حوزه ها، راهکارهای اساتید دانشگاهی را برای برون رفت از این وضعیت و حرکت به سمت دانشگاه اسلامی کارآمد را بررسی کرد. سوال مهمی که دانشجویان از اساتید پرسیدند این است که ساز و کار ها تا چه اندازه اجازه می دهد آنها متعهد به مسائل و مشکلات جامعه باشند؟ پاسخ های جالب اساتید دانشگاهی در ویدئو آمده است. (بیشتر بخوایند)

دفتر تحکیم وحدت

استعفای اجباری وزیر بهداشت

دفتر تحکیم وحدت در پی انتشار اخباری مبنی بر استعفای اجباری وزیر بهداشت، طی نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت ضمن ابراز حمایت همه جانبه، از وی خواست تا بدون توجه به حواشی با قدرت به کار خود ادامه دهد. بخشی ازمتن این نامه به شرح زیر است:

براساس نظرات کارشناسی حضرتعالی و همکارانتان، بر کسی پوشیده نیست که ما در آستانه موج دوم این بیماری قرار داریم و مجددا تعداد مبتلایان رو به افزایش نهاده است و عبور از این شرایط، علاوه بر همراهی همیشگی مردم نیازمند همکاری دستگاه های مختلف دولتی است که باید با جدیت و قوت هرچه بیشتری رخ دهد. (بیشتر بخوایند)

واکنش به نامه موسوی‌خوئینی‌ها

دفتر تحکیم وحدت طی نامه ای به نامه محمد موسوی‌خوئینی‌ها به رهبر انقلاب واکنش نشان داد. در قسمتی از این نامه آمده است:

آقای خوئینی‌ها هیچکس به اندازه دفتر تحکیم وحدت از کرده های شما در چهل سال گذشته باخبر نیست، حال که بر روی سن رفته اید خود نیز باید پاسخگوی وضعیتی که شما و دولتتان مردم را به آن دچار کرده اید؛ باشید. جناب خوئینی‌ها مردم یادشان نرفته در سالهای پس از جنگ سه دولت از چهار دولت به طور کامل در  اختیار شما و هم حزبی‌هایتان قرار داشته است. چرا عذر خواهی نمی‌کنید؟ (بیشتر بخوایند)

پس از برگزاری انتخابات و تشکیل اولین جلسه شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت «محمد گودرزی» به عنوان دبیر تشکیلات اتحادیه انتخاب شد. (بیشتر بخوایند)

امروز روز شکست تئوری‌ ناکارآمد کابینه‌ی مد نظر میرحسین موسوی

دفتر تحکیم وحدت در نامه ای به میرحسین موسوی با بیان اینکه «امروز روز شکست تئوری‌ ناکارآمد دولت یازدهم و دوازدهم با همان کابینه‌ی مد نظر شماست» به یادآوری اتفاقات چند سال اخیر پرداخت. بخشی ازمتن این نامه به شرح زیر است:

امروز دوستان شما کمر به تغییر تاریخ بسته‌اند؛ جالب است که برای این دوستان پروژه‌ی تحریف تاریخ متناسب با خواست و مطالبه‌ی عمومی مردم تغییر می‌کند؛ روزی که تفکر جمعی به سمت آزادی‌های فردی متمایل است، شعار آزادی سر می‌دادند و تاریخ را از آن مجرا دست‌کاری می‌کردند و امروز که خواست عمومی بیشتر حول مسائل اقتصادی و معیشتی می‌گردد، دنبال مجراهای جدید برای افسانه‌سرایی‌های جدید می‌گردند! در این بین چیزی که فراموش کرده‌اید رشد نسل‌ها در طول زمان است. (بیشتر بخوایند)

واکنش به توهین به نبی‌اکرم(ص) در مجله فرانسوی

دفتر تحکیم وحدت در محکومیت اقدام وقیحانه توهین به نبی‌اکرم(ص) در مجله فرانسوی شارلی ابدو، بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی ازمتن این بیانیه آمده است:

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت هتاکی نشریه فرانسوی را محکوم و این را بدانید ما با بصیرت و نگاهی کامل در عمق رفتار های دشمنان در منطقه نخواهیم گذاشت دشمنان نقشه های شوم خود را عملی کنند و جلوی آنها را خواهیم گرفت و همچنین از وزارت امور خارجه خواستاریم تا با پیگیری قانونی مناسب هتاکی نشریه فرانسوی را دنبال کنند. (بیشتر بخوایند)

دفتر تحکیم وحدت

افزایش مدت سربازی

علی بزرگخو، مسئول واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت، طی مصاحبه ای به افزایش مدت سربازی واکنش نشان داد. در بخشی از صحبت های بزرگخو آمده است:

امروز در خدمت سربازی شاهد به کار گیری جوانان در امور غیرتخصصی‌شان هستیم برای مثال افرادی ماموریتشان این است که در خطوط بی آر تی بایستند و مواظب باشند موتوری‌ها داخل این خطوط نروند! چه بسیار جوانانی که با مدرک معتبر وارد سربازی می‌شوند و مجبورند کارهای بی‌فایده و نابهینه انجام دهند، کارهایی که با یک دهم هزینه قابلیت جایگزینی دارد و اصلا نیازی به ورود افراد بی تخصص به آن‌ها نیست. (بیشتر بخوایند)

چالش های تشکل های دانشجویی در دوران کرونا

چالش های تشکل های دانشجویی در دوران کرونا یکی از مهمترین چالش های موجود در زمان دانشگاه های مجازی بود از این رو مهدی فراهانی، دبیر فرهنگی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با حضور در نشست «بررسی چالش های تشکل های دانشجویی در دوران کرونا» «خبرنامه دانشجویان ایران» معتقد بود در ابتدای کار ما باید به این مسئله توجه کنیم که بحث چالش‌ (بحران) کرونا را چگونه باید درنظر بگیریم؟ یعنی باید مسئله کرونا را به عنوانِ یک فرصت درنظر بگیرم. وی در بخشی از این نشست گفت:

باید تشکل‌ها به این سمت بروند که جدایِ از فعالیت و برنامه‌های خودشان، یک بخشِ تبیینی برای نقشِ دانشجو و فعالیتِ دانشجوییِ دانشجوهای ورودی سال 99 درنظر بگیرند. تا زمانی که این فکر و درک و فهم ایجاد نشود که دانشجو باید فعالیتِ دانشجویی داشته باشد (در ابعادِ مختلف)، امکان جذب دانشجو وجود ندارد. یعنی قدمِ اوّل این است که دانشجو باید فعالیتِ دانشجویی را بشناسد. (بیشتر بخوایند)

تسهیل ازدواج جوانان

دفتر تحکیم وحدت در واکنش به قانون تسهیل ازدواج جوانان  با عنوان «تسهیل ازدواج جوانان»؛ قانونی با بیش از یک دهه عزلت ویدئویی منتشر کرد. در بخشی از این مطلب آمده است:

کارشناسان می‌گویند «ازدواج کردن» هنوز در جامعه ایرانی عمومیت دارد و جوانان تمایل دارند خانواده تشکیل بدهند. از آن‌طرف هر روز به میزان مشکلات و موانعی که بر سرراه ازدواج هست اضافه می‌شود. همین وضعیت متناقض ۱۵ سال پیش پای یک قانون را به جامعه بازکرد. (بیشتر بخوایند)

راهکارهایی را برای مهار کرونا

دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای راهکارهایی را برای مهار کرونا متناسب با شرایط فعلی کشور به وزیر بهداشت ارائه کرد، این تشکل دانشجویی معتقد است با این راهکارها می‌توان با کمترین آسیب به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، بیشترین اثر گذاری را داشت. در بخشی ازمتن این نامه آمده است:

مسئله دیگری که در کنترل کرونا موثر بوده و کشور موفقی مثل چین، در درمان کرونا نقش تاثیر گذاری برای آن قائل شده، طب سنتی‌ست. حضرتعالی در ابتدای همه گیری کرونا دستوری مبنی بر پژوهش و بهره بری از طب سنتی صادر کرده بودید ؛ اما اکنون که 8 ماه از شیوع کرونا می‌گذرد، نشانه ای از آن در روند درمان افراد بیمار دیده نمی شود و بیشتر بنظر می رسد به منزله فراموشی سپرده شده است. (بیشتر بخوایند)

بیانیه به مناسبت ۱۳ آبان

دفتر تحکیم وحدت به مناسبت ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی در چند بند بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد بازار، تجارت آزاد است. در این الگو رقابت اقتصادی آیت مقدسی است که تنها راه تحقق آن گشودن دروازه‌های کشور به روی کالاهای خارجی است. با این استدلال که صنایع ایرانی در رقابت با محصولات خارجی پیشرفت خواهند کرد! در حالی که این امر موجب خواهد شد تا صنایع ایرانی به جای آن که زیر بار رقابت سنگین با محصولات کشورهایی که توان تولیدی بیشتری دارند رشد کند؛ نابود شوند. مهمتر آن که حضور کالای خارجی در بازار مصرفی نهایتا به قبضه بازار و تعمیق رکود اقتصادیمی می‌انجاد. (بیشتر بخوایند)

حمله تروریستی به دانشگاه کابل

دفتر تحکیم وحدت طی پیامی در پی حمله تروریستی به دانشگاه کابل، اعلام کرد: دانشجویان دفتر تحکیم وحدت ضمن ابراز همدردی با دانشجویان افغانستانی، این عمل جنایتکارانه را به شدت محکوم نموده، به امید روزی که این جریان‌ها همانطور که در عراق و سوریه از بین رفته‌اند در افغانستان هم به اضمحلال و نابودی خواهند رفت. (بیشتر بخوایند)

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

دفتر تحکیم وحدت پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای صادر کرد. دربخشی از این بیانیه آمده است:

جدای از مبانی گفتمانی پشت سر طرح که آن را در مقابل آرمان انقلاب اسلامی قرار می‌دهد، اشکالات اجرایی فراوانی نیز در آن دیده می‌شود. برای مثال طبق ماده ۱ این طرح، شخصی با سابقه‌ی 6 سال ریاست اداره شیلات کشور توانایی رئیس جمهور شدن دارد اما شخص دیگری با 4 سال سابقه‌ی وزارت صمت خیر! کمی نگاه کردن به سابقه خدمت نیز ضرری دیگر می‌باشد. (بیشتر بخوایند)

بیانیه ترور دانشمند هسته‌ای

دفتر تحکیم وحدت در پی ترور دانشمند هسته‌ای بیانیه ای صادر کرد. دربخشی از این بیانیه آمده است:

این ترور بار دیگر کینه و دشمنی استکبار جهانی با ملت بزرگ ایران را آشکارتر کرد تا برای منکران این حقیقت حجتی تمام کننده باشد، حجتی که حتی بعد از ترور سردار مجاهد اسلام شهید سلیمانی برای غرب‌پرستان وطنی به قطعیت نرسید و به دنبال مذاکره و ارتباط با دشمنان اصلی جمهوری اسلامی ایران هستند. (بیشتر بخوایند)

دفتر تحکیم وحدت

افزایش روز افزون سایت‌های قمار و شرط بندی

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای در واکنش به افزایش روز افزون سایت‌های قمار و شرط بندی در بستر فضای مجازی به رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نامه ای نوشت. دربخشی از این نامه آمده است:

برای این پرسش که چرا برخی بانک‌های دولتی و خصوصی درگاه رسمی خود را در اختیار تراکنش‌های این سایت‌ها قرار میدهند، چه پاسخی دارید؟ امروز شرکت های psp و پرداخت‌یار عضو شبکه الکرونیکی پرداخت کارت (موسوم به شاپرک)، در اختیار تراکنش‌های سایت‌های شرطبندی هستند. (بیشتر بخوایند)

۶ برنامه‌ توئیتری

به همت واحد تبلیغات ۶ برنامه‌ جدی توئیتری با حضور اعضای شورای عمومی اتحادیه برگزار گردید. این برنامه‌ها به جهت حضور هرچه پررنگ ‌تر نیروهای انقلابی در فضای مجازی بوده است. اولین برنامه ضمن پرداخت به سخنان رهبر انقلاب با هشتک عقلانیت انقلابی برگزار شد. دومین برنامه با رویکرد پرداخت به نامه اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خطاب به دکتر نمکی پیرامون وضعیت کرونا برگزار شد. نقطه قوت این برنامه‌ها آشنایی بهتر بدنه جنبش دانشجویی با کنشگری های دفتر تحکیم وحدت بود. یکی از مهم ترین رویداد‌های تاریخی دفتر تحکیم وحدت روز ۱۳ آبان است که به همین مناسبت سومین برنامه توئیتری با پرداخت به بیانیه اتحادیه و با هشتک شکست انحصار برگزار شد.
در ادامه هشتک های ذبح جمهوریت با موضوع قانون انتخابات، حرام قانونی با محوریت مبارزه با سایت‌های شرط بندی و همچنین بحران جمعیت اجرا شد.

جهت رشد و تقویت افراد همراه در این برنامه‌ها، یک دوره آموشی با عنوان کنشری موثر در توئیتر طراحی و اجرا شد. این دوره آموزشی با حضور چهره‌های مطرح توئیتر بصورت حضوری و مجازی برگزار گردید.

دوره آموزشی السابقون

دوره آموزشی السابقون یکی از مهم ترین رسالت‌های واحد آموزش دفتر تحکیم وحدت میباشد. امسال با وجود شرایط ویژه کرونا و همچنین امکانات محدود برای حضور اعضای تشکیلاتی، پنجمین دوره آموزشی السابقون با روندی متفاوت‌ار از سالهای گذشته طراحی و اجرا شد. اولین مرحله این دوره آموزشی آذرماه و مرحله بعدی آن در بهمن‌ماه برگزار شد. مرحله نهایی آن هم انشاءالله در اردیبهشت ماه برگزار میشود.

یکی دیگر از کار های واحد سیاسی پرداخت به قانونی مهم به نام قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی بود. جهت پیگیری این قانون ابتدا یک پرداخت دقیق و کاملی نسبت به متن توسط شورای واحد سیاسی انجام شد. سپس جلسه‌ای با حضور کارشناس شورای نگهبان پیرامون بررسی حفره‌های قانونی این مسئله انجام شد و در نهایت مطالبه‌ی‌ اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری طی نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد.

نامه‌ای به آیت‌الله جنتی

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان ضمن مخالفت با طرح  «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری» نوشت: این طرح که سطح اختیارات مردم‌ در انتخاب اصلح را به شدت محدود می‌کند، خلاف آزادی انتخابات است و از این روی با روح قانون اساسی در تضاد است. دربخشی از این نامه آمده است:

این طرح که سطح اختیارات مردم‌ در انتخاب اصلح را به شدت محدود می‌کند، خلاف آزادی انتخابات است و از این روی با روح قانون اساسی در تضاد است. از طرفی با تفسیر شرایط رجل سیاسی که وظیفه تفسیر آن بر اساس اصل ۹۸ قانون اساسی فقط بر عهده‌ شورای نگهبان است، سطح اختیارات آن شورا را هم کاهش می‌دهد. (بیشتر بخوایند)

جشنواره نشریات دانشجویی

این اتحادیه در طول سال با برگزاری جشنواره‌های مختلف سعی بر پویایی بیشتر دفاتر خود را در طول دوران کرونایی و دانشگاه های مجازی داشت. جشنواره نشریات دانشجویی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، امسال به طور کلی در دو حوزه عمومی و تخصصی برگزار شد. محورهای حوزه عمومی این جشنواره شامل بخش‌های «یادداشت و مقاله»، «تیتر»، «مصاحبه»، «طراحی جلد» و «گرافیک و صفحه آرایی» است. (بیشتر بخوایند)

بررسی وضعیت نرخ رشد جمعیت

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با انتشار کلیپ «بحران جمعیت» به بررسی وضعیت نرخ رشد جمعیت در کشور پرداخته است. نرخ رشد جمعیت کشور ایران در سال ۱۳۹۸ به ۰.۸ کاهش پیدا کرده است، این نرخ رشد جمعیت در ۳۰ سال آینده ایران را تبدیل به کشوری با ۳۳ درصد جمعیت سالمند می‌کند. (بیشتر بخوایند)

درگذشت آیت الله مصباح یزدی

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت؛ درگذشت عالم و فیلسوف والامقام؛ آیت الله مصباح یزدی؛ که آیینه تمام عیار ولایت پذیری، علم، تقوی، بصیرت؛ ادب و زلالی بودند را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب و عموم ارادت مندان به ایشان تسلیت عرض می‌نماید. (بیشتر بخوایند)

نامه ای خطاب به نمایندگان برای لایحه بودجه۱۴۰۰

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت طی نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون لایحه بودجه۱۴۰۰ نوشت: بلاشک نوع مواجهه نمایندگان مجلس با لایحه بودجه ۱۴۰۰ محک تمام ادعاهای مجلس یازدهم است. دربخشی از این نامه آمده است:

سیاستی که مجلس در تغییر نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی و تعیین نرخ آن روی ۱۷۵۰۰ تومان در نظر گرفته، به منزله حفظ ارز ترجیحی در نرخ بالاتر و مصداق گران‌سازی آن است. در واقع این تصمیم، تثیبیت همان سیاست در نرخ بالاتر است که در شرایط محدودیت‌ها و پایین‌بودن درآمدهای ارزی راهکار صحیحی برای حذف لابی‌های سوءاستفاده‌گر از دلار ۴۲۰۰تومانی به نظر نمی‌رسد. (بیشتر بخوایند)

دفتر تحکیم وحدت

نشست میاندوره‌ای اتحادیه دفتر تحکیم وحدت

سی و هفتمین نشست میاندوره‌ای اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی از روز گذشته 22 بهمن با حضور فعالان دانشجویی این اتحادیه آغاز شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، طی سخنانی در این مراسم خطاب به دانشجویان گفت: نقطه‌ای که شما باید به آن برسید، این است که اسلام که عالی‌ترین محتوا است را تبدیل کنید به چراغ زندگی و ابزار ارتباطی‌ای که انسان‌ها در آن زیست می‌کنند. (بیشتر بخوایند)

دفتر تحکیم وحدت

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه اجتماعی و فرهنگی بقیه الله طی سخنانی در سی و هفتمین نشست میاندوره دفتر تحکیم وحدت گفت: انقلاب اسلامی در گام دوم به حرکت‌های دیگری نیاز دارد که در راستای خودسازی، خودپردازی و حرکت به سمت جامعه نوین اسلامی است (بیشتر بخوایند)

دفتر تحکیم وحدت

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سی‌وهفتمین نشست میاندوره‌ای دفتر تحکیم وحدت گفت: مشارکت مردمی از اهمیت زیادی برخوردار است و بی اعتنایی مردم نسبت به مسائل به سود کشور نیست. این یک زنگ خطری است که حتی خطر آن بیشتر از انتخاب بد است.  (بیشتر بخوایند)

گزارش از مسلم خلخال

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top