تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/07/17 - 10:45
کد خبر: 446250

همکاری خدمات پزشکی «حال» با دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ مشاوره رایگان برای دانشجویان

همکاری خدمات پزشکی «حال» با دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ مشاوره رایگان برای دانشجویان

مشاوره رایگان برای دانشجویان افراد در هر سن و سِمَتی که باشند نیاز به یک مشاور و روانشناس دارند تا آنها در مسیر پر پیچ و خم زندگی همراهی

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، افراد در هر سن و سِمَتی که باشند نیاز به یک مشاور و روانشناس دارند تا آنها در مسیر پر پیچ و خم زندگی همراهی کند. نیاز به وجود یک فرد روانشناس یا مشاور در دوران تحصیلی به ویژه دانشجویی بیشتر احساس می‌شود. زیرا دانشجویان با ورود به دانشگاه مرحله جدیدی از زندگی را آغاز می‌کنند و ممکن است بیشتر با بحران روبه‌رو باشند. در چنین شرایطی وجود یک مشاور می‌تواند در زندگی دانشجو موثر واقع شود و به عنوان یک پشتوانه و نیروی محرک برای او باشد. از این‌رو دانشگاه‌ها با در نظر گرفتن و ارائه مشاوره روانشناسی رایگان برای دانشجویان می‌توانند آنها در مسیر تحصیلی، شغلی و زندگی کمک کنند.

در دوران دانشجویی یک مشاور مجرب و کاربلد علایق و نیازهای فرد را تشخیص می‌دهد و می‌تواند او را در مسیر رسیدن به خواسته‌هایش بیشتر راهنمایی کند. مجموعه خدمات پزشکی «حال» دارای روانشناسان مجربی است که می‌توانند به دانشجویان کشور کمک کنند. در حال حاضر این مجموعه با دانشگاه علوم پزشکی ایران همکاری خود را شروع کرده و به دانشجویان این دانشگاه به صورت آنلاین و رایگان خدمات مشاوره می‌دهد. مشاوره روانشناسی رایگان برای دانشجویان یک خدمت بی‌نظیری است که دانشگاه‌ها در سراسر کشور باید از آن استفاده کنند. چرا که وجود یک روانشناس یا مشاور در کنار دانشجو از لحاظ تحصیلی، تقویت روابط اجتماعی، انتخاب شغل و... لازم است.

 

بحران‌های یک دانشجو در دوران دانشجویی

همان‌طور که در بالا نیز بیان شد، یک دانشجو با بحران‌های زیادی روبه‌روست که برای حل هریک از آنها نیاز به یک روانشناس یا مشاور دارد. او بسیاری از این بحران‌ها را نمی‌تواند با والدین خود مطرح کند چرا که ممکن است خجالت بکشد یا زیادی احساس استقلال کند. مشاوره روانشناسی رایگان برای دانشجویان خدمت بی‌نظیریست که دانشگاه‌ها برای حل بحران فرد می‌توانند برای او در نظر بگیرند.

1. بحران‌های هویتی

یکی از بحران‌هایی که اکثر جوانان به ویژه دانشجویان با آن در برهه‌ای از زمان روبه‌رو می‌شوند، بحران هویت یا کیستی است. این بحران از دوران بلوغ و نوجوانی شروع می‌شود و در دوره جوانی (دوره انتقال به سوی ثبات شخصیت) پایان می‌پذیرد. برای ثبات و شناخت کامل شخصیت نوجوان نیاز به یک مشاور یا روانشناس دارد. مشاوره روانشناسی رایگان برای دانشجویان خدمتی است که دانشگاه‌ها می‌توانند به دانشجویان خود ارائه دهند تا بیشتر خودشان را بشناسند.

برخی از عوامل تاثیرگذار روی بحران هویت عبارتند از:

  • عوامل موروثی
  • عوامل محیطی
  • عوامل تربیتی و فرهنگی
  • ارزش‌های اجتماعی
  • شرایط خانوادگی و الگوها

2. بحران روابط اجتماعی

یکی دیگر از بحران‌هایی که دانشجویان در دوران دانشجویی و ورود به دانشگاه با آن روبه‌رو هستند، بحران روابط اجتماعی است. در این دوران جوان با تردیدهای زیادی در تعاملات اجتماعی سروکار دارد به همین دلیل او نیاز دارد با یک فرد مانند روانشناس در این باره بیشتر صحبت کند. در واقع دانشگاه‌ها جهت ارتباط بهتر دانشجویان با یکدیگر نیاز به مشاوره روانشناسی رایگان برای دانشجویان خود دارند.

3. بحران کار

یکی از بحران‌های مهم دیگر، بحران کار است. آنها نگران حال و آینده و مسیر شغلی هستند که انتظارشان را می‌کشد. علاوه بر این مورد، اکثر دانشجویان به ویژه پسران علاقه زیادی به کار کردن در دوران دانشجویی دارند. به عبارتی آنها دوست دارند مستقل باشند و از پس هزینه‌های دانشجویی خود بربیایند.

بحران کار، اکثر دانشجویان را دچار سردرگمی می‌کند. این سوال در ذهن دانشجو وجود دارد که چه شغلی مناسب من است؟ آیا در آینده کار مناسب خود را پیدا خواهم کرد؟ اگر کاری پیدا نکنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در این شرایط وجود یک مشاور کنار دانشجویان می‌تواند موثر واقع شود. او به آنها راهکارها و آینده‌ای را نشان می‌دهد که نگرانی و سردرگمی‌شان را کم می‌کند. دانشجویان با دانلود اپلیکیشن «حال» می‌توانند خدمات مشاوره روانشناسی رایگان دریافت و مسیر شغلی خود را بهتر ترسیم کنند. علاوه براین دانشگاه‌ها با در نظرگرفتن مشاوره روانشناسی رایگان برای دانشجویان، می‌توانند به آنها در تعیین و انتخاب مسیر شغلی‌شان بیشتر کمک کنند.

4. بحران تحصیلی

هنگامی که نوجوانان از مقطع دبیرستان به دانشگاه می‌روند، ممکن است با افت تحصیلی روبه‌رو شوند چرا که همه چیز در دوران دانشگاه نسبت به دبیرستان متفاوت‌تر خواهد بود. یک مشاور تحصیلی در اینجا می‌تواند به دانشجو کمک کند تا مسیر تحصیلی خود را با موفقیت بیشتری پشت سر بگذارد.

همکاری خدمات پزشکی «حال» با دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ مشاوره رایگان برای دانشجویان

روانشناس آنلاین رایگان برای دانشجویان چه مزایایی دارد؟

همانطور که در بالا مطالعه کردید، دانشجویان برای رفع بحران‌های دوران دانشجویی خود نیاز به یک روانشناس یا مشاور دارند. اما آیا آنها به عنوان یک دانشجو زمان لازم برای پیدا کردن یک مشاور یا روانشناس را دارند؟ چگونه یک روانشناس مجرب و کاربلد پیدا کنند؟ با توجه به رشد تکنولوژی افراد می‌توانند از مشاوره‌های آنلاین بهره ببرند. روش‌های روانشناسی آنلاین نسبت به حضوری چندین مزیت دارد که عبارتند از:

صرفه‌جویی در زمان

دانشجویان وظیفه دارند تکالیف و درس‌های خود را به نحو احسنت بخوانند و درباره موضوعات مختلف تحقیق و بررسی کنند. به همین دلیل این افراد وقت چندانی برای مراجعه به روانشناس را ندارند. علاوه براین بسیاری از دانشجویان به صورت متوالی کلاس دارند و نمی‌توانند به صورت حضوری در ساعتی از روز (صبح تا عصر) به مشاور مراجعه کنند. روش‌های مشاوره آنلاین این مشکل را کاملا حل کرده و این افراد می‌توانند در هر زمانی که وقت خالی دارند با روانشناس یا مشاور خود به صورت مجازی ارتباط بگیرند و بحران‌های خود را با آنها به اشتراک بگذارند و مسائل را حل کنند.

دانشگاه‌ها با در نظرگرفتن خدمات مشاوره روانشناسی رایگان برای دانشجویان می‌توانند در زمان آنها نیز صرفه‌جویی کنند. به عبارتی دانشجو می‌تواند در زمان خالی بین کلاس‌ها از این خدمات دانشگاهی نیز بهره ببرد.

دسترسی آسان

امروزه دانشجویان زیادی در حاشیه شهر و دور از شهرهای بزرگ در حال درس خواندن هستند. به همین منظور این افراد به راحتی دسترسی به درمانگر یا مشاور را ندارند و رفت‌وآمد برای آنها سخت است. روانشناس آنلاین رایگان برای این دانشجویان می‌تواند یک روش عالی و فوق‌العاده باشد که دانشگاه‌ها می‌توانند این خدمت را به دانشجویان خود ارائه دهند. دقیقا همانند همکاری خدمات پزشکی «حال» با دانشگاه علوم پزشکی ایران.

ارتباط بهتر و راحت‌تر با مشاور

بسیاری از ما با ارتباط حضوری مشکل داریم و به عبارتی خجالت می‌کشیم با روانشناس یا مشاور خود در دفترش چشم تو چشم درباره مسائل صحبت کنیم. مشاوره آنلاین این امکان را می‌دهد تا شاید در محلی که راحت هستید بتوانید با روانشناس یا مشاور خود بدون هیچ استرسی صحبت کنید.

در پایان

دانشجویان با ورود به دانشگاه، تجربه جدیدی را تجربه می‌کنند که این تجربه ممکن است پر از چالش‌های ریز و درشتی باشد که او به تنهایی از پس حل همه آنها برنیاید. به همین منظور برای طی کردن مسیر تحصیلی خود و رسیدن به موفقیت و یک زندگی خوب باید با یک روانشناس و مشاور در طی دوران دانشجویی خود در ارتباط باشد. در حقیقت روانشناس به او راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا وی بتواند بهترین تصمیم‌ها و انتخاب‌ها را در دوران دانشجویی داشته باشد. «حال» می‌تواند یک یار خوب برای دانشجویانی باشد که نیاز به مشاور و روانشناس دارند. البته ناگفته نماند برخی از دانشگاه‌ها با مجموعه پزشکی «حال» نیز می‌توانند همکاری داشته باشند. به عنوان مثال به تازگی دانشگاه علوم پزشکی ایران همکاری خود را با این مجموعه آغاز کرده است. مشاوره روانشناسی رایگان برای دانشجویان یک خدمت نوین بوده که برخی از دانشگاه‌ها در سراسر کشور از آن بهره می‌برند. البته بسیاری این خدمات را به صورت حضوری به دانشجو ارائه می‌کنند که امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی می‌توانند از خدمات روانشناسی آنلاین نیز استفاده کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top