تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/09/16 - 11:54
کد خبر: 453100

متن سخنرانی نماینده بسیج دانشجویی مقابل رئیسی

محمد هادی نصر: توصیه ای به مسئولین: فردا باید پاسخگوی اعمالتان باشید. باید جهادی کار کنید مسئول یعنی کسی که از او سوال خواهد شد. برای رضای خدا و با اخلاص برای تعالی انقلاب اسلامی کار کنید از مسئولیت خود سوء استفاده نکنید حتی کم کاری شما در مسئولیت هم خیانت است چه رسد به رانت و رابطه بازی و . . .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ توصیه ای به مسئولین: فردا باید پاسخگوی اعمالتان باشید. باید جهادی کار کنید مسئول یعنی کسی که از او سوال خواهد شد. برای رضای خدا و با اخلاص برای تعالی انقلاب اسلامی کار کنید از مسئولیت خود سوء استفاده نکنید حتی کم کاری شما در مسئولیت هم خیانت است چه رسد به رانت و رابطه بازی و . . .
باید پاسخگوی خون شهیدان باشید از مسئولینی که جهادی کار نکنند به هیچ وجه نمیگذرم.

وصیت من این است که تابع شرع مقدس اسلام و مذهب تشیع باشید. مطیع و گوش به فرمان و فدایی امام خامنه ای عزیز باشید. ادامه دهنده راه شهدا باشید و با تمام توان از جمهوری اسلامی ایران دفاع کنید و نگذارید خون شهیدان پایمال شود.

وصیت نامه شهید احمد صالحی مسئول اسبق بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران که در آذر ماه ۱۴۰۱ به شهادت رسید.

به‌نام خدای مستضعفین؛ خدای وارثان حقیقی زمین

در حالی شصت‌و‌نهمین سال روز ۱۶ آذر را گرامی می‌داریم که در نقطه‌ای ایستاده‌ایم، که استکبار جهانی با همه توان‌ش به میدان آمده تا «استقلال» و «آزادی»، دو خواست تاریخی ملت ایران که از زمان استیلای استعمار بر این خاک به دنبال آن بوده را از ما سلب کند. دشمن می‌خواهد انتقام همه چهل سال تحقیرش را نه با بدل کردن ایران به ژاندارم و پاسبان منطقه‌ای خود، بلکه با «ایران‌ستان» کردن این سرزمین پس بگیرد.

اکنون ما میراث‌دار آرمان بزرگمردانی همچون شیخ فضل الله نوری، ستارخان، رئیسعلی دلواری و میرزا کوچک خان جنگلی هستیم؛ مبارزانِ استقلال‌خواه و آزادی‌‌خواهی که با خون پاکشان ذره ذره‌ی خاک ایران را تقدس بخشیده‌اند و در آرزوی استقلال و رهایی وطن خویش از دست اجنبی استعمارگر، پای دین و این خاک سر دادند.
ما دانشجویان انقلابی با صدای رسا و بلند اعلام می‌کنیم که «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خط قرمز ماست و تن‌ به تن، صورت به صورت، نفس به نفس در برابر هر آنکس که بخواهد ثمره و میراث این شهدا را تصاحب کند می‌ایستیم.

و اما بعد

متاسفانه این روزها هدف شورشِ «اشراف» به حاشیه راندن توجه دولت‌مردان جمهوری اسلامی از گرفتاری‌های مردم مستضعف است؛ مردم مستضعفی که پشتوانه اصلی این انقلاب بوده و هستند و کمرشان در طول هشت سال دولت بنفش خم شده است.

اکنون که شورش «اشراف» نفس‌های آخرش را می‌کشد، موقع آن است که دولت و آقای رئیس جمهور دردها و گرفتاری‌های واقعی مردم را مسئله اصلی خود بداند و با همه توان و به دور از نمایش آن‌ها را پیگیری کنند و صدای معترضانی که صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده اند و از عملکرد بخشی از مسئولین گله دارند را بشنود. بسترهایی را فراهم کنید که بتوانند گله کنند و گله شان شنیده شود.

می‌شود ساعت ها پیرامون فرهنگ بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و سیاست خارجی صحبت کرد اما صحبت از مسائل دیگری اولویت این سخن است.

آقای رئیسی

یک‌سال و سه ماه از تشکیل دولت «عدالت‌-پیشرفت‌محور» شما می‌گذرد. در زمینه هایی شاهد رشد و پیشرفت بوده ایم. ولی همچنان در بعضی زمینه ها در بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد و ریل حکمرانی کشور عوض نشده است!

بدون تعارف آقای رییس، سیاست‌های معروف به «سیاست‌های ارتدوکس اقتصادی» که صرفاً در پی مهار و تثبیت اقتصاد هستند و می‌خواهند اختلالات ناشی از مداخله دولت را حل کنند -مانند حذف یارانهٔ‌ها، کنترل نقدینگی، افزایش نرخ بهره و جلوگیری از کسری بودجه- همان میراث شوم نئولیبرال‌های ایرانی بر حکمرانی اقتصادی کشور است که شما متاسفانه هنوز با آن‌ها تعیین تکلیف نکرده‌اید.

آقای رئیسی

در هیچ دولتی اتخاذ این سیاست‌ها موتور محرّک اقتصادی نبوده است. پای در بی‌راهه‌ی اقتصادیِ تجربه‌‌شدهٔ برخی نگذارید. سازمان برنامه‌ و بودجه و بانک مرکزی جنابعالی به‌دلیل اتخاذ این سیاست‌های ذاتاً سلبیِ ناکارآمد قفل کننده هستند که هیچ طرحِ ایجابی برای پیشرفت جامع ایران ندارند که هیچ، بلکه آسیب‌های فراوان بر سفرهٔ نحیف مردم مستضعف می‌زنند و راه طرح های رشدی و توسعه ای را نیز سد میکنند. چرا جراح‌های اقتصادی لیبرال‌ عادت کرده‌اند ابتدا تیغ خود را بر تن ضعیف‌ترین اقشار جامعه بکشند؟ یک‌بار برای همیشه صحبت از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را کنار بگذارید و جراحی اصلی را این‌بار از بانک‌ها و نظام مالیاتی انجام دهید. بگذارید مردم مستضعف نفس بکشند. حاضر کردن مردم در مسیر اقتصادِ مولّد، تنها و تنها با انضباط بانکی محقق خواهد شد و لاغیر.

جناب رئیس‌جمهور!

دست گذاشتن روی مسئله مسکن ملّی -که قطعا یکی از موتور محرّک‌های اقتصاد کشور است- یکی از نقطه‌های تحسین‌برانگیز سیاست‌های دولت بود اما متأسفانه در این مدت اجرایی نشد. مسئله‌ای که مطابق اصل ۳۱ قانون اساسی حق هر فرد و خانوادهٔ ایرانی است، امروز در بندِ بی‌صاحبی وزارت راه و شهرسازی گرفتار شده است. بی‌صاحبی‌ای که از گنگ‌ و عجیب بودن منطق کلی برخی از انتصابات شما به‌وجود آمده است!

رئیس محترم قوه مجریه

همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند و کارشناسان حوزه مسکن و اقتصاد نیز بر آن صحه گذاشته‌اند، ما در داخل کشور هیچ مشکلی برای ساخت مسکن نداریم! زمین‌های گسترده، وجود ظرفیت‌های عظیم تولید سیمان و فولاد و سایر ملزومات مسکن، نیروی متخصص پا به‌کار و نیروی کار فراوان، گواه این مدعاست. اما سؤال این است که چرا تحقق وعده حضرت‌عالی برای ساخت یک میلیون مسکن در سال با این‌همه کُندی و ابهام مواجه شده است؟! وضعیت اجاره نشین ها خوب نیست و حدود ۴۰ درصد مردم اجاره نشین هستند. ابتدایی ترین کار در اختیار مردم قرار دادن زمین هایی جهت ساخت خانه هست تا طرح کلان مسکن ملی اجرا شود.
پیرامون همین نکته در دانشگاه ها هم نکته ای هست. نمیتوان بر اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده تاکید کرد و توجهی به وضعیت خوابگاه های متاهلی به صورتی که در حال حاضر در دانشگاه های مختلف هست نکرد. اقدامات ما نباید در تقابل با سیاست های ما باشند.

و در آخر آقای رییس جمهور

شما باید در سیاستگذاری طرف مردم و مستضعفین قرار بگیرید و بایستید. مستحضرید که شهید روح‌الله عجمیان، فرزند یک کارگر روزمزد، به دست کسانی شهید شد که در این ساخت سیاسی-اقتصادی ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشتند. همین مردم پایین شهر و آن هایی که طعم تلخ فقر را چشیده اند پای انقلاب مانده و می‌مانند.
آقای رئیسی شما شهره به سید محرومان بودید. در سیاستگذاری هایتان طرف کوخ نشین ها بایستید.

و السلام علی من اتبع الهدی

  •  
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top