تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/02/21 - 21:17
کد خبر: 469931

ورود ۵۵۰ هزار معلم به آموزش و پرورش

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵۵۰ هزار معلم از طرق دیگری به‌جز تربیت معلم وارد این حوزه شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق آماری که در هفته گذشته در وزارت آموزش و پرورش بررسی شده، در چند سال اخیر که خیلی هم دور نیست از۹۴۰ هزار معلم ورودی به آموزش و پرورش ۵۵۰ هزار نفر از طرق دیگری به جز تربیت معلم وارد این حوزه شدند و به آموختن بحث و روش حضور در کلاس درس ورود نکرده‌اند.

وی افزود: موضوعاتی هستند که امروز ما در جریان معلمی بسیار کم داریم که البته بخشی به دلایل ساختاری اتفاق نمی‌افتد. همیشه ما در آموزش و پرورش منتظر مصوباتی هستیم که از کانال‌هایی به دلایل سیاسی نیروی انسانی را به ما تحمیل می‌کنند.

محمودزاده بیان کرد: اگر آموزش و پرورش را مقصر این موضوع می‌دانیم کمی بی‌انصافی است. ساختار و عناصر اصلی شامل مباحث آموزشی و درسی و نیز نیروی انسانی که در حوزه تعلیم و تربیت موثر است خیلی در چارچوب صلاحیتی خود وارد آموزش و پرورش نمی‌شود.

وی مطرح کرد: بی‌تردید در ایران معلمان در انتقال و ماندگاری میراث علمی، فرهنگی، رشد و تعالی و تربیت نسل‌های آینده سهم بسزایی دارند. معلمان توانسته‌اند افق دید خود را از انتقال داده‌های علمی به صورت تدریس معمولی، فراتر برده و آموزه‌هایشان را در ذهن دانش‌آموزان ماندگار کنند. همچنین با شاگردپروری و برجا گذاشتن وارثان بزرگ در علم و دانش، سرمایه‌های عظیمی را به یادگار خواهند گذاشت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به این که در بیانیه گام دوم انقلاب، تربیت نیرو بزرگترین سرمایه کشور مطرح شده است. آینده کشور و نظام در کلاس‌های درس طراحی می‌شود، پس نیاز است آموزش و پرورش با قدرت بیشتری در این مسیر گام بردارد و از معلمانی استفاده کند که در این حوزه تخصص کافی را دارند.

وی اخلاق و تخصص را رمز ماندگاری و تأثیرگذاری معلمان دانست و اعلام کرد: معلمی که از وجهه علمی و اخلاقی خوبی برخوردار نباشد صلاحیت حضور در کلاس درس را ندارد. مهمترین وجهه یک معلم اثرگذار، تخصص داشتن در همان حوزه علمی مربوط به تدریسش است.

محمودزاده تصریح کرد: روز معلم که به جهت بزرگی تفکر علمی و اخلاقی استاد مطهری به این نام شهره شده بسیار حائز اهمیت است. نه تنها برای قدردانی از جایگاه معلم بلکه در راستای اجر گذاشتن به معلم، علم‌آموزی، مکتب و مدرسه که زیربنای جامعه ما در طول تاریخ است.

وی اظهار کرد: از آن جا که دین اسلام با تعلیم آغاز شده و این امر نشان‌دهنده جایگاه رفیع تعلیم و تربیت در انسان‌سازی است، تکریم معلمان اقدامی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش معلمان را تنها نماینده حاکمیت در برخی مناطق معرفی کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، معلمان، سربازان گمنام نظام هستند که در نقاط مختلف کشور حتی در محروم‌ترین نقاط به عنوان نماینده حکومت پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آورده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فلسطین مسئله نخست دانشگاه‌های جهان/ از قطع روابط بین دانشگاهی با اسرائیل تا اعتصاب غذا در پاریس
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top