تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/03/09 - 10:41
کد خبر: 471920

دشمن با خروج نخبگان از داخل کشور به دنبال تضعیف دانشگاه هاست

دشمن با خروج نخبگان از داخل کشور به دنبال تضعیف دانشگاه هاست

قائم مقام وزیر علوم گفت: دشمن با تخلیه نخبگان از داخل کشور به دنبال تضعیف دانشگاه هاست. همچنین دشمن برای زنان طراحی خاصی دارد و هر دو طرح را با مطالعات زیادی پیش می برد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد سلیمانی امروز (سه‌شنبه) در شصت و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی کشور در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران سخنان خود را با سوالاتی آغاز کرد و گفت: قدرت غرب زدگی در دانشگاه چقدر است؟ آیا ضعیف است؟ خیر. آیا جذب نخبگان صالح در دستور کار مدیران قرار دارد؟

وی در آیین افتتاحیه این اجلاس ادامه داد: اگر مدیر صالح و نخبه ای را به دانشگاه بیاوریم، ما نیز در کارهای حسنه او شریک هستیم و اگر آدم بدی را دعوت کنیم، در اقدامات نادرست او شریک خواهیم بود.

سلیمانی افزود: دشمن برای دانشگاه طراحی دارد، زیرا دانشگاه می تواند در تمدن سازی دخالت داشته باشد و بیشتر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران توسط دانشگاهیان شکل گرفته است.

وی به جزئیات برنامه های دشمن پرداخت و گفت: دشمن با تخلیه نخبگان از داخل کشور به دنبال تضعیف دانشگاه هاست. همچنین دشمن برای زنان طراحی خاصی دارد و هر دو طرح را با مطالعات زیادی پیش می برد. البته این طرح ها برای کشورهای دیگر هم اجرا شده است، ولی در کشور ما با قدرت چندبرابر اجرا می شود.

قائم مقام وزیر علوم گفت: آمریکایی ها این پروژه را تعریف کردند که در ایران چرا و چگونه شخصیت هایی مثل امام (ره) و رهبری خلق می شوند؟ به این نتیجه رسیدند که نقش مادر و زن در خلق این شخصیت ها بی نظیر است. بنابراین تصمیم گرفتند تهاجم فرهنگی را در حوزه زنان انجام دهند. زیرا اگر طهارت و عفت زنان را بگیرند، کشور را زمین می زنند.

وی با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری از دانشگاه ها مبنی بر کسب مرجعیت علمی افزود: گام های زیادی به سمت مرجعیت علمی برداشته شده است، اما این مسیر باید ادامه یابد.

سلیمانی گفت: رهبری همچنین خواستار انجام آمایش آموزش عالی شده اند، وزارت علوم در این زمینه تلاش می کند ولی همه نهادها باید به میدان بیایند قوانین و آیین نامه ها را تببین کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در ادامه به پایه های تشویقی برای اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: این پایه های تشویقی تصویب و ابلاغ شده، باید همه این موارد را مرور و برای دانشجویان و اعضای هیات علمی تبیین کنیم.

وی افزود: موارد مختلفی مانند شاگردپروری، تألیف کتب و فناوری در این پایه ها لحاظ شده است. دانشگاه ارومیه کتابچه ای از این پایه های تشویقی درست کرده است، دانشگاه های مختلف با شیوه های متفاوت فرهنگی این موضوع را اطلاع رسانی کنند.

سلیمانی تاکید کرد: شیوه نامه انتخاب سرآمدان آموزشی، پژوهشی، فناوری، اجرایی و فرهنگی نیز تصویب شده و توجه به آن موجب تحول اساسی در دانشگاه می شود.

وی با اشاره به آیین نامه جذب استعدادهای درخشان در دانشگاه نیز گفت: دانشگاه ها اجازه جذب ۲۰ درصد از استعدادهای درخشان به عنوان استاد دانشگاه دارد. از این ظرفیت استفاده کنید و اجازه ندهید نخبگان از دانشگاه بروند. امکان جذب از دانشگاه های دیگر نیز بر اساس آیین نامه وجود دارد.

قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد: نخبگان را زیر چتر خود بگیریم و نگذاریم با تنگ نظری از دانشگاه خارج شوند.

وی به پسادکتری نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموخته های مقطع دکتری با استفاده از ظرفیت پسادکتری می توانند با برخورداری از حقوق در دانشگاه ها به تحقیقات خود ادامه دهند.

منبع: مهر

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top