تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/02/08 - 15:17
کد خبر: 198296

بیش از 50 خوابگاه غیردولتی تعطیل شدند

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، علیرضا شوکتی در گفتگو با مهر گفت: امسال بیش از ۵۰ خوابگاه غیردولتی در سراسر کشور به دلیل عدم صدور مجوز توسط شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیردولتی تعطیل شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی خوابگاه داران غیردولتی کشور از تعطیل شدن بیش از ۵۰ خوابگاه غیردولتی در سراسر کشور خبر داد .

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، علیرضا شوکتی در گفتگو با مهر گفت: امسال بیش از ۵۰ خوابگاه غیردولتی در سراسر کشور به دلیل عدم صدور مجوز توسط شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیردولتی تعطیل شده است.  

وی ادامه داد: خوابگاه هایی که تعطیل شده اند برخی بیش از ۱۰ سال در این عرصه فعال بوده اند، اما شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیردولتی به این دلیل که این خوابگاه‌ها صلاحیت ندارند مجوز فعالیت آنها را صادر نکرد.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی خوابگاه داران غیردولتی کشور اضافه کرد: این درحالی است که شورای نظارت می تواند خوابگاه‌های غیردولتی مذکور را از یک تا سه سطح بندی کرده و براساس سطح بندی به دانشجویان ارایه کند و این مساله دیگر به اختیار خود دانشجو است که سطح یک را انتخاب کند یا سطح سه را.

وی افزود: تا قبل از دستورالعمل جدید، صدور مجوز از طریق صندوق رفاه دانشجویان و با همکاری شرکت تعاونی انجام می گرفت که هم نظارت بر خوابگاه‌های مجوز دار را آسان کرده بود و هم خوابگاه داران درگیر بروکراسی اداری نبودند.

شوکتی ادامه داد: اما اکنون اخذ مجوز برای خوابگاهداران باید توسط شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیردولتی صادر شود که بسیار سخت تر شده و به نسبت مشکلاتی هم برای دانشجویان بوجود آورده است. چرا که دانشجویان در مواقع بروز مشکل نمی دانند به کجا مراجعه کنند.

به گزارش مهر، صندوق رفاه دانشجویان سال گذشته دستورالعمل تاسیس و اداره خوابگاه‌های غیر دولتی را تغییر داد و دستورالعمل جدید را جایگزین آن کرد که این دستورالعمل به مدت سه سال آزمایشی اجرا شود.

بر اساس دستورالعمل جدید، صدور مجوز نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی به شهرستان های مربوطه واگذار شد این درحالی است که پیش از صدور مجوز خوابگاه های دانشجویی غیردولتی توسط صندوق رفاه دانشجویان انجام می شد.

شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیردولتی از کلیه معاونان دانشجویی، مدیران حراست دانشگاه‌ها، روسای موسسات غیر انتفاعی شهرستان مربوطه، یک نماینده از صندوق و دانشگاه منتخب استان تشکیل شده است و یک نماینده نیز از اتحادیه خوابگاه‌داران غیر دولتی کشور عضو شورای نظارت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکسن آسترازنکا چه عوارضی دارد؟ +فیلم
نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو
دعوا در اردوگاه ائتلاف اُمناء/ رزما از لیست اُمناء که شائبه تخلفات مالی داشتند، حمایت نکرد
واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟
چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟
فرمانده کل سپاه پیام داد
آتش بس، اسم رمز شکست اسرائیل در غزه
از اولین انسانی که به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شد چه می‌دانیم؟
صندوق‌های بازنشستگی/ از افزایش نرخ جایگزینی تا بی‌عدالتی در مستمری‌های پرداختی
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top