تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/06/04 - 12:22
کد خبر: 208004

طبق مصوبه وزارت راه و شهرسازی بررسی شد؛

وقتی مدرک کارشناسی ناپیوسته مهندسان راه و ساختمان بی اعتبار می‌شود +جدول

وقتی مدرک کارشناسی ناپیوسته مهندسان راه و ساختمان بی اعتبار می‌شود +جدول

طبق آخرین بخشنامه دفتر سازمانهای مهندسی و تشکلهای حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی، اعتبار مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان چند رشته، فاقد اعتبار شده که این موضوع، جمع کثیری از دانشجویان فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها را حدود یکسال است که نگران و سردرگم کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: طبق بخشنامه دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی، اعتبار مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان چند رشته، فاقد اعتبار شده که این موضوع، جمع کثیری از دانشجویان فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها را حدود یکسال است که نگران و سردرگم کرده است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر اساس بخشنامه مورخه 94/5/25 به شماره 27882/430 مدرک دانشگاهی مهندسى ناپیوسته رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، مخصوصا مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک که رشته کاردانی آنها با رشته کارشناسی‌شان یکى نیست، فاقد اعتبار شده است.

بر اساس این گزارش، مدرک دانشگاهی رشته‌هایی که در بالا آمده است، علاوه بر عدم اعتبار، فارغ التحصیلان‌شان از  مزایای زیر محروم خواهند شد:

1- عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان
2- دریافت پروانه اشتغال بکار مهندسی
3- استفاده از مدرک در رتبه بندی شرکت ها

گفتنی است طبق این مصوبه، مهندسانى که پروانه نظام مهندسی دارند، پروانه‌شان ارتقا داده نمی‌شود و در همان پایه‌اى که هستند، باقى خواهند ماند.

این در حالی است که مصوبه مورد نظر، به معنای بدون اعتبار بودن مدرک مهندسى بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی است که با تحمیل هزینه‌های مالی و زمانی، آماده ورود به بازار کار بودند اما اکنون آینده شغلی خود را تباه می‌بینند.

حلا اما دانشجویان و فارغ التحصیلان ناپیوسته راه و شهرسازی، قرار است شنبه 6 شهریورماه، از ساعت 9 صبح در مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری تجمع کنند.

بخشنامه 25 مرداد وزارت راه چه می‌گوید؟
* در خصوص فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته در زمینه رشته‌های هفتگانه مهندسی ساختمان، صرفا مدرک کاردانی که تاریخ اخذ آن قبل از ورود به مقطع کارشناسی باشد، قابل قبول است.

* به مدارک کارشناسی ناپیوسته آموزش عالی غیررسمی که به تصویب وزارت علوم رسیده و در اسفندماه 1370 به دانشگاه ها ابلاغ شده است، فقط کد مرتبط و صلاحیت نظارت تعلق می‌گیرد.

* به دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی عمران-آب و فاضلاب، عمران- سد و شبکه، جریه راه آهن و شیمی صنایع گاز، با توجه به عنوان رشته و محتوای علمی آموزشی، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در زمینه رشته‌های هفتگانه ساختمان تعلق نمی‌گیرد.

* به فارغ‌التحصیلان کارشناسی مهندسی اجرایی عمران فقط پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته مرتبط با مهندسی عمران با حدود صلاحیت نظارت و اجرا تعلق می‌گیرد.

* به فارغ‌التحصیلان رشته کارشناسی عمران-راه، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی عمران با حدود صلاحیت نظارت و اجرا بدون محدودیت و محاسبات، حداکثر تا پایه سه تعلق می‌گیرد.

* کدرشته و حدود صلاحیت فارغ‌التحصیلان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مکانیک بدون گرایش، به استناد اعلام گرایش تحصیلی متقاضی از سوی دانشگاه محل فارغ‌التحصیلی و بارعایت بند "الف" ماده 7 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، و سایر ضوابط مربوطه تعیین می‌شود.

* صدور پروانه اشتغال به کار و تعیین کد رشته و حدود صلاحیت برای دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته، طبق جدول زیر تایید می‌شود:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
الف
1395/06/05 - 10:47

با سلام ؛لطفا مسایل سیاسی را قاطی مسایل فنی و تخصصی نکنید.فردی که از طریق هنرستان و یا فنی حرفه ای یک مدرک فوق دیپلم گرفته و سپس روی یکی از هزاران صندلی خالی دانشگاه آزاد اون ور کوه نشسته و مدرک گرفته عملا نمی تواند یک مهندس با سواد باشد.41 سال پیش برای اولین بار هنرستانی ها با کنکور جداگانه وارد دانشکده های مهندسی در مقطع لیسانس شدند و از تعداد زیاد همکلاسی های اون سال ما من فقط یک نفر را دیدم که توانست درسش را تمام کند و بقیه مشروط و ترک تحصیلی شدند و تعدادی به مدرک فوق دیپلم رضایت دادند.مصالح نظام فنی کشور را آلوده بازیهای گروهی نکنیم .لطفا.
فکری
1397/03/20 - 02:09

باسلام
همین قدر بگم که تو هنرستان فوق دیپلم نمیدن دیپلم میدن فوق رو باید تو دانشگاه خوند
شمایی که نمیتونی مقاطع تحصیلی رو از هم تفکیک کنی چطور ادعای مهندسیت میشه
تورهای مسافرتی آفری
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top