تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/09/24 - 14:57
کد خبر: 379240

اجرای طرح آمایش آموزش عالی مانع پیشرفت علمی تربت حیدریه می‌شود

هشت دفتر تشکل دانشجویی تربت حیدریه در نامه‌ای به رئیس جمهور، ضمن برشمردن برخی ظرفیت‌های این شهرستان، اجرای طرح امایش آموزش عالی را مانع پیشرفت علمی این شهرستان دانستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هشت دفتر تشکل دانشجویی تربت حیدریه در نامه‌ای به رئیس جمهور، ضمن برشمردن برخی ظرفیت‌های این شهرستان که می‌تواند دستمایه تولید علم و ثروت آفرینی باشد، اجرای طرح امایش را مانع پیشرفت علمی این شهرستان دانستند.

در این نامه آمده است:

۱۶ آذر ماه نماد استکبارستیزی است و گرچه امسال به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا نمی‌توان مثل سالیان گذشته این مراسم را برگزار کرد، اما تلاش کردیم تا با بیان چند نکته طی این نامه به رسالت دانشجویی خود عمل کرده باشیم.

آذر امسال آخرین تجربه دولت تدبیر در روز دانشجو است دولتی که در ابتدا شاید یک کلید بود و یک قفل، اما حال یک کلید و چند قفل است که به لطف بی‌تدبیری ایجاد گشته است. امیدوار هستیم بیش از این تدبیر را شرمنده امید نفرمایید. دانشجو همواره در خط مقدم انقلاب ایستاده است دانشجو در مقابل هرگونه تلاش برای ناامید سازی مردم که پشتوانه نظام مقدس انقلاب اسلامی هستند با قدرت ایستادگی می‌کند. امروزه سکوت ما در مقابل بعضی از امور و جریانات و بی مسئولیت‌ها خیانت است وزیر جوان توصیه کردند که" جوانی کنید" از باب همین جوانی از ایشان و از شما میپرسیم شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات چه شد؟ مسئولیت ولنگاری فضای مجازی با کیست؟ مسئول جرایم رایانه‌ای که رو به افزایش است به غیر شما با کیست؟ ما جوانی خواهیم کرد ما جوانی را قرار در وظیفه میدانیم نه فرار از آن ما؛ جوانی کردن را در مسئولیت پذیری می‌بینیم نه در گریز از آن.

درحالیکه فضای جامعه به خصوص جامعه علمی داغدار فرزند برومند این خاک یعنی شهید فخری زاده است که به دست دژخیمان عبری_عربی_غربی به فیض شهادت رسید وزیر محترم علوم با سیاست‌های نادرست پیرامون دانشگاه فرهنگیان که نمونه‌ای از ان را در قالب نامه به مقام معظم رهبری شاهد بودیم و آمایش سرزمینی دانشگاه‌ها و... قلب دلسوزان و نخبگان انقلابی را به درد آورده در حالی که در کشور‌های توسعه یافته نهاد آموزش روز به روز گسترش می‌یابد و دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد با سیاستگذاری‌های غلط عقبگرد علمی را پایه‌گذاری می‌کنند در توجیه این اشتباه همین بس که شهرستان تربت حیدریه بزرگترین تولید کننده زعفران جهان است قطب معدنی شرق کشور است، چهارمین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی است، اولین شهر در کشور است که انقلاب نمود و حماسه ۹دی را آفرید. دیدن افق‌های چند ساله پیش رو شهرستان کار دشواری نیست و لزوم دانشگاهی مستقل و جامع در جهت رشد علمی فرزندان و جوانان این شهرستان بر کسی پوشیده نیست.

آقای دکتر روحانی! امروز کلید حل مشکلات کشور می‌تواند در دست همین جوانان باشد همین جوانان و دانشجویانی که نماد آگاهی و بیداری جامعه هستند همین جوانان و دانشجویانی که حتی فرماندار محترم تان در شهرستان تربت حیدریه از یک دیدار مجازی با آن‌ها در روز بزرگداشت شهدای دانشجو دریغ می‌کند گویا جناب فرماندار گمان کرده اند که روسای دانشگاه‌ها نیز دانشجو هستند که در روز دانشجو با آن‌ها جلسه گذاشته اند و یا مراعات حال دانشجویان را کرده اند که خدای ناکرده کرونا نگیرند و یا اینکه خود را در معرض سیل دانشجویان قرار دهند را عاقلانه نمی‌دانند؟!

شاید هم گمان کرده اند که در ١٦اذرماه ١٣٣٢ سه رییس دانشگاه به شهادت رسیده اند؟! البته حق دارند؛ وقتی رییس دولت قول‌های ٧ سال گذشته اش یادش رفته، چگونه بقیه جریان را از سال ۱۳۳۲ و بعد از گذشت قریب بر ٦٧ سال در خاطر داشته باشند! البته وقتی حضرتعالی زمانی برای دانشجو نمیگذارید و پروتکل را بهانه می‌کنید، از بقیه چه انتظار؟

باز خوب است که شما حداقل پروتکل را کامل اجرا می‌کنید و با روسای دانشگاه‌های کشور بجای دانشجو‌ها، جلسه نمیگذارید!

هر چند که ما به این رفتار در طی این سال‌ها عادت کرده ایم، اما در این سال پایانی و با توجه به طرح‌های اجرایی دولت در شهرستان همانند همین طرح آمایش سرزمینی دانشگاه‌ها باز هم چند روز منتظر ماندیم تا شاید جناب فرماندار یادی از جوانان کنند، اما ظاهراً تمرکز و نگاه ایشان بر جا‌های دیگری معطوف گشته است امیدواریم تعدادی از دولتمردان که در حال تلاش و گرفتن آرایش در صفوف انتخاباتی هستند همین تلاش را در جهت آرایشگری در صفوف خدمت به مردم به کار گیرند و در این پنج ماه باقی مانده از دولت تدبیر در جهت منافع ایران اسلامی گام برداشته و از هرگونه سیاست کاری و بازی‌های حزبی اکیداً خودداری نمایند و توجه کنند که هر مدیریتی پایانی دارد و خوشا به حال آن مدیر که پس از رفتنش دعای خیر مردم پشتش باشد.

در جهت تنویر حضرتعالی دلایل نامناسب بودن طرح آمایش در شهرستان تربت حیدریه را به پیوست ارسال خواهیم کرد.

- بسیج دانشجویی دانشگاه تربت حیدریه

- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه

- بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید رجائی تربت حیدریه

- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تربت حیدریه

- بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی تربت حیدریه

- بسیج دانشجویی آموزشکده فنی و مهندسی تربت حیدریه

گفتنی است، دانشجویان این نامه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی رونوشت کرده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top