تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/10/15 - 10:10
کد خبر: 456494

«میان رشته ای های جدید» با توجه به نیاز روز ایجاد می‌شود

«میان رشته ای های جدید» با توجه به نیاز روز ایجاد می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به ایجاد میان رشته ای های جدید با توجه به نیاز روز و همچنین نیاز دانشکده ها گفت: توسعه کارآفرینی در برنامه های درسی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، اسداله کردنائیج، درباره طرح تحول آموزشی این دانشگاه که براساس تاکید معاونت آموزش وزارت علوم دانشگاه ها ملزم به تدوین و ارائه پیش نویس آن هستند، گفت: در دانشگاه تربیت مدرس در ۲ دوره طرح تحول نوشته شده است، ماموریت اولیه دانشگاه، تربیت مدرس و اساتید است اما در بازنگری و بازتعریف طرح تحول در سال ۸۶، ماموریت های دانشگاه بازتعریف شد و در کنار ماموریت اصلی یعنی تربیت مدرس، تربیت محقق، تربیت پژوهشگر و تربیت کارآفرین نیز اضافه شد.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس افزود: برنامه های طرح تحول ۵ ساله دوم دانشگاه نیز با همین رویکرد نوشته شده و در حال حاضر با توجه نقطه نظرات معاون آموزشی وزیر علوم، برنامه تحول دانشگاه با تغییرات اندک در دستور کار قرار گرفته است و کار را پیش می بریم.

وی ادامه داد: بنابراین معاونت آموزشی دانشگاه، با عنایت به سرعت بالای تغییرات در کلان روندهای جهانی آموزش دانشگاهی و براساس مفاد برنامه دولت سیزدهم در بخش آموزش عالی و نیز برنامه راهبردی دانشگاه و شرایط و مقتضیات خاص محیطی برای تحول در مأموریت ها، وظایف و کارویژه های خود به چندین راهبرد توجه ویژه ای دارد که یکی از آن ها توسعه و ایجاد رشته های جدید میان رشته ای است. به طور مثال در چند سال اخیر یک دانشکده فناوری های برتر در دانشگاه راه اندازی شده و تخصص هایی که دانشکده ها به آن نیاز دارند، در قالب یک میان رشته ای در این دانشکده تعریف می شود.

کردنائیج توسعه کارآفرینی در همه ابعاد آموزش از جمله برنامه های درسی، مهارت های دانشجویان و بالندگی استادان و دانش آموختگان را یکی دیگر از برنامه های تحولی عنوان کرد و گفت: توسعه آموزش ترکیبی (Blended Learning) با تأکید بر ارتقای کیفیت آموزش های غیر حضوری در شرایط خاص نیز در دستور کار معاونت آموزشی قرار دارد.

این مقام مسئول دانشگاه تربیت مدرس اصلاح فرایندهای حکمرانی و تصمیم گیری های کلان آموزش را مورد تاکید قرار داد و گفت: همپایی با کلان روند های جهانی آموزش با تکیه بر مقتضیات و مزیت های بومی، پایش مستمر تحولات جهانی و ملی آموزش و ترسیم سناریوهای آینده برای رویارویی با چالش های جهانی، بازنگری محتوای برنامه های درسی براساس آخرین تحولات، تخصص و مفاد اسناد بالادستی و بیانیه ها و راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری را از دیگر راهبردهای این معاونت براساس طرح تحول به شمار می رود.

وی ضمن تاکید بر اینکه توسعه برنامه های اقتصادی آموزش و به تبع آن سرمایه گذاری بیشتر در قالب برنامه های آموزشی و توسعه همکاری های بین دانشگاهی (ملی و فراملی) در دستور کار معاونت قرار دارد، گفت: هر یک از راهبردهای مذکور در قالب برنامه های اقدام و عمل مربوط اجرایی خواهند شد و این معاونت بصورت مستمر نتایج و میزان پیشرفت امور را رصد و پایش می کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دعوا در اردوگاه ائتلاف اُمناء/ رزما از لیست اُمناء که شائبه تخلفات مالی داشتند، حمایت نکرد
واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟
چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟
فرمانده کل سپاه پیام داد
آتش بس، اسم رمز شکست اسرائیل در غزه
از اولین انسانی که به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شد چه می‌دانیم؟
صندوق‌های بازنشستگی/ از افزایش نرخ جایگزینی تا بی‌عدالتی در مستمری‌های پرداختی
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top