تاریخ انتشار: شنبه 1395/05/23 - 12:34
کد خبر: 207022

راه‌اندازی دوره پسا دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در آستانه شروع سال‌تحصیلی جدید از اقدامات جدید دانشگاه محقق خبر داد و گفت: راه‌اندازی رشته پسا دکترا مهمترین برنامه دانشگاه جهت ارتقای علمی دانشجو و دانشگاه در سال‌تحصیلی جدید است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در آستانه شروع سال‌تحصیلی جدید از اقدامات جدید دانشگاه محقق خبر داد و گفت: راه‌اندازی رشته پسا دکترا مهمترین برنامه دانشگاه جهت ارتقای علمی دانشجو و دانشگاه در سال‌تحصیلی جدید است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه از راه اندازی دوره پسا دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: امیدوارم این کار باعث رشد و ارتقای علمی و مهارت افزایی دانشجویان در مرحله اول و ارتقای سطح علمی دانشگاه در مرحله دوم شود.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه خبرنگاران امنیت شغلی و معیشتی ندارند، گفت: اگر خبرنگاران از نظر معیشتی تأمین شوند، بهتر می توانند به استقبال حوادث و رویدادها بروند.

صادقی با بیان اینکه باید شرایط برای فعالیت آزادانه خبرنگاران فراهم شود، افزود: در چنین شرایطی خبرنگار اقدام به انتشار اخبار درست و واقعی خواهد کرد که این مسئله به نفع خود مسئولان است.

دوره های پسا دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی می شود
وی در ادامه سخنان خود به اقدامات جدید دانشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید دوره پسا دکترا در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی خواهد شد که طی آن سالانه 20 نفر از دانشجویانی که مدرک دکترا گرفته‌اند برای کمک به مسئله پژوهش دانشگاه به کار گرفته می شوند که علاوه بر ارتقای دانش و رزومه علمی از حقوق نسبی نیز برخوردار خواهند شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیل در ادامه سخنان خود به حقوق و مزایای دوره های پسا دکترا در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و گفت: حقوق و مسئولیت آموزشی دانشجویان دوره های پسا دکترا کمتر از اعضای هیات علمی دانشگاه است با این حال  مهمترین مسئله استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی فارغ التحصیلان دکترادر ارتقای علمی دانشگاه است.

فعالیت های ورزشی و فرهنگی دانشگاه  رشد چند برابری داشته اند
صادقی در ادامه سخنان خود به افتخارات کسب شده دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته فعالیت های مختلف دانشگاه محقق اردبیلی در ابعاد مختلف علمی،فرهنگی و ورزشی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده بطوریکه در فعالیت‌های ورزشی بخصوص در المپیاد ورزشی دانشجویان کشور که در حال برگزاری در مشهد است از 120 دانشگاه شرکت کننده در این مسابقات، تا این لحظه دانشگاه محقق اردبیلی رتبه دهم را کسب کرده است.

وی به نحوه حمایت از کارهای پژوهشی دانشجویان پرداخت و گفت:  اگر دانشجوی دکتری دو مقاله در نشریات تخصصی چاپ کند از آزمون جامع  معاف خواهد شد.

مقالات پژوهشی دانشگاه 50 درصد افزایش داشته است
صادقی به میزان مقالات منتشر شده دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 94 نسبت به سال 93 مقالات علمی – پژوهشی منتشر شده در مجلات داخلی و خارجی توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی حدود 50 درصد افزایش یافته و این در حالی است که تعداد مقالات JCI تولید شده در دانشگاه محقق اردبیلی در سال 94 نسبت به سال قبل آن 66 درصد افزایش یافته است.

خوابگاه های خارج از رده دانشگاه به معرض فروش گذاشته شده است
وی در خصوص وضعیت خوابگاه های دانشجویی نیز به خبرنگاران گفت: چهار خوابگاه در بیرون از دانشگاه داریم که مراحل قانونی برای فروش آنها را طی کرده ایم تا از محل فروش آنها در داخل محوطه دانشگاه خوابگاه بسازیم اما تا به حال موفق به فروش آنها نشده ایم.

پیگیر اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه های بین المللی هستیم
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در جواب سئوال خبرنگاران در خصوص اثرات انعقاد تفاهم‌نامه های بین المللی نیز گفت: کارهای فرهنگی دیربازده هستند و در خیلی از موارد مفاد تفاهمنامه ها اجرایی نمی شود؛ اما ما به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه ها برخی از آنها را اجرایی کردیم که برگزاری سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی، مشارکت در کنگره بین‎المللی عرفان از دیدگاه حافظ و یونس امره در مرکز همایش های دانشگاه خاور نزدیک جمهوری قبرس شمالی، حضور تیم های ورزشی دانشگاه در ترکیه و مواردی از این دست از جمله این فعالیت ها در حوزه بین المللی دانشگاه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چگونه فرش دستباف را در منزل شست و شو دهیم؟
دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران
آخرین خبر از چگونگی حضور عارف در انتخابات ریاست جمهوری
قالیباف وارد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود؟
بن سلمان به ایران می آید +جزئیات
برای آشپزخانه های صنعتی به چه دستگاه هایی نیاز است؟ +نکات بهداشتی مهم
دوره ICDL در تبریز/ آموزشگاه آپادانا تبریز
۱۲ ویژگی مهم یک فلزیاب حرفه ای
مزایده آنلاین خودرو راهی سریع و موثر برای خرید خودرو
واکنش مادر رئیسی بعد از دیدن پیکر پسرش +فیلم
اولین واکنش همسر رئیس جمهور شهید بعد از شهادت +فیلم
گفت‌وگوی رهبر انقلاب با همسر شهید امیرعبداللهیان
حمله به دو خواننده معروف +جزئیات
استاد رفیعی: اخلاق را در انتخابات رعایت کنید +فیلم
آغاز توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ از فردا
بررسی رابطه نکونام و تاج قبل از بازی استقلال و نساجی
بورس بیش از ۱۶هزار واحد افت کرد
واکنش متفاوت شهید رئیسی در برابر درخواست یک دختر دانشجو +فیلم
شکایت استقلال خوزستان از داوری به AFC و فیفا
دیدار خانواده‌های شهدای خدمت با رهبر انقلاب +عکس
شکایت پرسپولیس از جواد نکونام و چند بازیکن استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top