تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/07/09 - 09:03
کد خبر: 371760

تخلفات مالی و انضباطی در سیستم قبلی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در سیستم قبلی آموزشی دانشگاه آزاد تخلفات مالی و انضباطی رخ می داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دومین نشست مسئولان دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شریفانی با برنامه‌ریزی و جدیت به دنبال ایجاد پایه های مناسب برای حضور کامل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: امروز در واقع جنگ بین واکسن و ویروس است که دارای پیچیدگی های زیادی است. این ویروس فقط سلامت انسان ها را تهدید نمی‌کند، بلکه سبک زندگی افراد را نیز تغییر داده و مشاهده می‌کنیم که روسیه نام واکسن خود را اسپوتنیک ۵ گذاشته است.

طهرانچی با تأکید بر اینکه در شرایط به وجود آمده پس از شیوع ویروس کرونا، قوی شدن در فضای مجازی از ملزومات امر است، گفت: مقام معظم رهبری سه سال پیش این مسئله یعنی قوی شدن در فضای مجازی را مطالبه کرده بودند و ما باید در این زمینه تمام تلاش خود را انجام دهیم تا جایگاه خود را پیدا کنیم. در حال حاضر حجم جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی بسیار بالاست و ما باید در این فضا با تولید محتوای مناسب به مقابله با دشمن برویم.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پژوهشیار در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سامانه پژوهشیار در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ هزار دانشجو فعال هستند و تعداد زیادی پایان‌نامه، رساله و پایان‌نامه پزشکی در آن بارگذاری شده است. در واقع پژوهشیار مایه مباهات دانشگاه آزاد اسلامی است و دانشگاه توانسته یک قدرت شبکه ای را در پژوهش کسب کند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار)، گفت: این سامانه از اتفاقات مهم دانشگاه آزاد اسلامی است. یک میلیون دانشجو در این سامانه فعال هستند که کارنامه تحصیلی، شرایط مالی و دروس دانشجویان و... قابل پیگیری است. در واقع آموزشیار به صورت کاملاً یکپارچه، شفاف و روشن فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه پیش از آغاز به کار سامانه آموزشیار، هیچ رویه یکسانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت و سیستم های قبلی بسیار ناامن بود، گفت: سیستم قبلی که مسائل آموزشی دانشجویان در آن انجام می شد، حجم زیادی از اطلاعات پراکنده داشت و بدون هیچ‌گونه امنیتی، بسترساز یک مجموعه از تخلفات بود. در سیستم قبلی قابلیت ایجاد کارنامه در یک ساعت وجود داشت و هیچ ارتباط درستی بین اجزای دانشگاه فراهم نبود. در آن سیستم به راحتی این امکان فراهم بود که تخلفات مالی و انضباطی صورت گیرد، البته همکاران مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با اطلاع از این نقصان ها، امانتداران خوبی بودند و در صورت بروز تخلفات، بموقع اطلاع‌رسانی و اقدام می کردند.

طهرانچی اضافه کرد: با راه‎‌اندازی این سامانه، مشکلات گذشته مرتفع شده و تمامی امور آموزشی دانشگاه یکپارچه شده، به طوری که ثبت دروس با کدینگ یکسان، شماره دانشجویی ثابت برای دانشجویان، مدیریت واحد در مدل شبکه‌ای دانشگاه، یکپارچگی و ارتباط داده ها، نظارت جامع آمار و... در سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) انجام می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ثبت‌نام و انتخاب واحد دانشجویان در سامانه آموزشیار، گفت: تا امروز ۸۵ درصد دانشجویانی که می‌توانستند در این سامانه ثبت‌نام و انتخاب واحد کنند، ثبت‌ نام خود را با موفقیت انجام داده‌اند.

طهرانچی با تاکید بر اینکه علیرغم تمامی کارشکنی ها، سامانه آموزشیار توانسته وظایف خود را به خوبی انجام دهد، گفت: این سامانه با اطلاعات و داده های درست، منبع تصمیم گیری و سیاست گذاری صحیح خواهد بود. اطلاعات موجود در این سامانه برای مدیریت در اختیار مسئولان دانشگاه قرار خواهد گرفت تا تصمیم های صحیح و بموقع اخذ شود.

وی با بیان اینکه نوع ارتباطات در جهان شبکه ای تغییر کرده است، تصریح کرد: باید خود را برای شرایط جدید آماده کنیم. طرف مقابل ما شتابان در حرکت است و این شرایط می طلبد که تمام توان مجموعه دانشگاه برای تحقق اهداف و تقویت ارتباطات در دنیای شبکه ای به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه باید در فضای مجازی تقویت شود و این تقویت فضای مجازی به معنی شبکه ای شدن در راستای استفاده از تعلیم و تربیت است.

طهرانچی خطاب به مسئولان دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: لازم است در مجموعه دانشگاه با همدلی به سمت تحقق اهداف حرکت کنیم. مسئولان دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی باید حامی معنوی مدیران دانشگاه بوده و در راه اعتلای دانشگاه گام بردارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top