تاریخ انتشار: شنبه 1402/06/11 - 14:15
کد خبر: 480770

چند نوع سیگار الکترونیکی داریم

چند نوع سیگار الکترونیکی داریم

سییگار الکترونیک از قسمت ‌های مختلفی تشکیل شده که مهمترین بخش آن را باتری مخزن مایع و گرمکن تشکیل می ‌دهند. با کمک نیروی باتری، مایع جویس درون مخزن قرار گرفته، گرم شده و به صورت بخار قابل استنشاق است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، چند نوع سیگار الکترونیکی داریم؟ این سوال برای افرادی به وجود می‌آید که برای مدت زمان طولانی از سیگار سنتی استفاده کرده‌اند و در حال حاضر به دلیل آسیب‌های آن به دنبال راهکاری جهت ترک سیگار می ‌باشند. سیگارهای الکترونیکی در تنوع بسیار بالایی از لحاظ ابعاد و اندازه، حجم تولید دود، توان باتری و بسیاری از ویژگی‌ های دیگر به بازار ارائه شده، تا در زمان خرید ویپ یا همان سیگار الکترونیکی دست شما برای انتخاب باز باشد. در صورت انتخاب مجموعه روکوویپ برای خرید جویس و همچنین ویپ دریافت مشاوره‌ های تخصصی برای نحوه استفاده و میزان به کار بردن این دستگاه می ‌توانید با تنوع بالای آن هم آشنا شوید.

سیگار الکترونیک یا ویپ چیست؟

سیگار الکترونیک یا همان ویپ دستگاهی است که نیکوتین را به صورت بخار وارد بدن می‌ کند. این دستگاه‌ ها کارکردی شبیه به سیگار سنتی دارند، اما به دلیل کمتر بودن ضرر و زیان‌ های آن تقریباً جایگزین سیگار سنتی شده‌اند. معمولاً تمام دستگاه‌ های ویپینگ را می ‌توان سیگار الکترونیکی نامید. اما این واژه را بیشتر برای مدل هایی که از لحاظ شکل ظاهری هم مانند سیگار طراحی شده ،‌اند به کار می‌برند و برخی از مدل‌های آن به صورت یکبار مصرف می‌ باشند.

سییگار الکترونیک از قسمت ‌های مختلفی تشکیل شده که مهمترین بخش آن را باتری مخزن مایع و گرمکن تشکیل می ‌دهند. با کمک نیروی باتری، مایع جویس درون مخزن قرار گرفته، گرم شده و به صورت بخار قابل استنشاق است.

به طور معمول سیگارهای الکترونیکی به دلیل نداشتن تنباکو به صورت مستقیم دو عنصر بسیار مخرب به نام قطران و مونوکسید کربن را ندارند. به همین جهت افراد سیگاری می ‌توانند آن را جایگزین سیگارهای سنتی کنند.

 

بررسی انواع سیگار الکترونیک

تا اینجا دریافتیم که سیگار الکترونیک یک وسیله مشابه سیگار سنتی است و عملکرد آن هم تقریباً شبیه می‌ باشد؛ اما ضرر و زیان‌ های این نوع سیگار کمتر است. به دلیل استقبال بالای مصرف کنندگان از این محصولات، کمپانی‌های بزرگ اقدام به ارائه نمونه ‌های مختلف کرده‌اند، تا بتوانند نیاز مصرف کنندگان را به درستی تامین کنند.

برای اینکه پاسخ مناسبی به این سوال که چند نوع سیگار الکترونیکی داریم؟ بدهیم در ادامه به بررسی چند مدل از سیگارهای الکترونیکی می ‌پردازیم:

سیگار الکترونیکی یکبار مصرف

سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف جزء ارزان‌ترین مدل‌های ویپ است که از یک باتری، مخزن مایع و گرمکن تشکیل می‌شوند. پس از پایان مایع امکان شارژ کردن آن وجود ندارد و باید تعویض شود.

سیگالایک

سیگالایک شباهت زیادی به سیگارهای سنتی داشته و تجربه مشابهی مانند پک زدن به سیگار معمولی را به وجود می ‌آورد. اما در مقایسه با سیگار معمولی آسیب کمتری ایجاد می ‌کند. زیرا فرایند سوختن تنباکو طی نمی‌شود و با کمک یک باتری قابل شارژ و کارتریج پر از جویس دود مورد نیاز تولید می‌گردد.

سیگار الکترونیکی پاد

سیگارهای الکترونیکی پاد اغلب به شکل قلمی طراحی می‌شوند و ابعاد نسبتاً کوچک و ظریفی دارند. به همین جهت گرفتن آنها در دست برای مدت زمان طولانی خسته کننده نیست. این ابزار به عنوان جدیدترین محصولات ویپ شناخته می‌ شوند و طراحی خاص آن موجب شده تا افراد بیشتری تمایل به استفاده از آن پیدا کنند. به همین جهت در هنگام خرید ویپ حتماً یکی از پیشنهادها است.

سیگار الکترونیکی خودکار یا ویپ خودکاری

معمولا سیگارهای الکترونیکی خودکار ابعاد و اندازه کوچکی دارند و از باتری داخلی برخوردار می ‌باشند. به همین جهت حمل و نقل را جابجایی آنها به سادگی صورت می ‌گیرد، البته کارتریج آنها به دلیل اندازه کوچک، ظرفیت محدودی دارد.

سیگارهای جعبه‌ای یا کیت باکس

کیت ‌های جعبه‌ای ابعاد و اندازه بزرگتری داشته و البته کارآمدتر می‌باشند، طول عمر باتری این سیگارها بیشتر بوده و قابلیت تنظیمات پیشرفته ‌تری دارند. به راحتی می ‌توان میزان توان دستگاه و حتی دمای آن را تنظیم کرده و حجم دود مشخص را استنشاق کرد.

چند نوع سیگار الکترونیکی داریم

بررسی مایع جویس

برای اینکه از انواع سیگار الکترونیک بتوانید به عنوان جایگزین سیگارهای سنتی استفاده کنید، نیاز به یک مایع الکترونیکی است که به این مایع، جویس می ‌گویند. جویس معمولاً حاوی مقدار نیکوتین، مواد طعم دهنده، پروپیلن گلیکول و گلیسیرین است.

مخزن یا کارتریج دستگاه ویپ را از مایع جویس پر می ‌کنند، تا با قرار گرفتن در مجاورت حرارت کویل به بخار تبدیل شود. معمولا بسته به شرایط و نیاز مصرف کننده، امکان خرید جویس با درصد نیکوتین‌های مختلف همچنین غلظت‌های گوناگون وجود دارد، تا لذت ویپینگ برای هر فرد بر حسب نیاز به نیکوتین به وجود بیاید.

کمپانی‌های متعددی در زمینه تولید جویس فعالیت می‌کنند که اغلب نیکوتین موجود در این مایع را بر حسب میلی‌گرم مشخص می ‌کنند و در اغلب مواقع حاوی مقادری مانند صفر، ۳ میلی‌گرم، ۶ میلی‌گرم و ۱۲ میلی‌گرم است.


 

معرفی پرفروش‌ترین سیگارهای الکترونیکی

اغلب افراد معتقدند که استفاده کردن از سیگار الکترونیکی به جای سیگارهای سنتی تأثیر زیادی در حفظ سلامتی دارد. اما نکته مهم این است که نباید در استفاده از این دستگاه‌ ها نیز زیاده روی کرد. چرا که بخار داغ و برخی از سموم موجود در این بخار می ‌تواند در طولانی مدت به سلامت بدن آسیب وارد کند.

اما در صورتی که به دنبال خرید ویپ یا سیگار الکترونیک هستید، بهتر است با برخی از پرفروش‌ترین سیگارهای الکترونیکی موجود در بازار آشنا شوید، تا در صورت مواجهه با تنوع بالای این محصولات، بتوانید مناسب‌ترین دستگاه را مطابق نیاز خود خریداری کنید.

در این بخش به معرفی برخی از انواع سیگار الکترونیک که در مجموعه روکوویپ با کیفیت خوب و قیمت مناسب هم ارائه می‌ گردد و در بازار طرفداران زیادی دارد، می‌پردازیم:

سیگار الکترونیکی Voopoo Gold Drag

این دستگاه ویپ جزء بهترین محصولات کمپانی Voopoo است، مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن شکل ظاهری خاص و زیبای این دستگاه می‌باشد. توان خروجی این دستگاه حدود ۱۵۷ وات است و نیاز افراد به حجم بالای دود را تأمین می‌کند.

پاد سیستم اورسا نانو پرو لاست ویپ

کمپانی لاست ویپ به عنوان بهترین تولید کننده در صنعت ویپینگ باتری داخلی قابل شارژ ۹۰۰ میلی آمپر در کنار صفحه نمایش اولد، برای این دستگاه در نظر گرفته است و با بدنه آلیاژی آلومینیوم خیال مصرف کننده را از کیفیت بالای آن راحت می ‌کند.

پاد سیستم ایجیس وان گیک ویپ

کمپانی گیگ ویپ هم جزء معتبرترین فعالان این صنعت بوده که با در نظر گرفتن باتری داخلی ۷۸۰ میلی آمپر و توان خروجی ۱۶ وات شرایط کامدهی عالی به همراه امکان ویپ اتومات دکمه‌ای را برای این دستگاه در نظر گرفته است.

چند نوع سیگار الکترونیکی داریم

خرید بهترین دستگاه‌های ویپ از مجموعه روکوویپ

سیگارهای الکترونیک در کنار داشتن نیکوتین از اسانس‌های مختلفی هم پشتیبانی می‌کند، به همین جهت در هنگام استفاده بوی بد ایجاد نمی‌کند و امکان استفاده از آن در محیط‌های بسته هم وجود دارد. به همین جهت در سال ‌های اخیر حجم استفاده از این دستگاه‌ ها افزایش پیدا کرده است. پس پیدا کردن یک مجموعه معتبر مانند روکوویپ که شرایط خرید بهترین دستگاه‌های ویپ را فراهم کرده اهمیت زیادی دارد.

در مجموعه روکوویپ تنوع بالایی از انواع سیگار الکترونیک از لحاظ ابعاد و اندازه، نحوه کاربری، توان باتری و بسیاری از ویژگی ‌های دیگر ارائه می ‌گردد. در صورت تمایل به تهیه یک دستگاه مناسب، کافی است با کارشناسان روکوویپ در ارتباط باشید، تا هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت با خیال راحت دستگاه مد نظر را تهیه کنید.

 

سوالات متداول

آیا سیگارهای الکترونیکی امن هستند؟

مطالعات نشان داده سیگارهای الکترونیکی نسبت به سیگارهای سنتی امنیت بیشتری دارند.

 

آیا سیگار الکترونیکی اعتیادآور است؟

در صورت استفاده بی‌رویه می‌تواند اعتیاد آور باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سینی کابل گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟
چگونه فرش دستباف را شست و شو دهیم؟
قیمت هیدروموتور به چه عواملی بستگی دارد
در دوران بارداری چه ضد آفتابی استفاده کنیم؟
روایت تصویری زندگی ایرانی: فراخوان جشنواره عکس «ایران من» توسط نورنگار
هتل‌های ۴ ستاره کیش رو به دریا در کجای جزیره قرار دارند؟
برنامه نیمه نهایی جام حذفی اعلام شد
کلاهبرداری عجیب معاون جعلی از اساتید دانشگاه در این شهر
مهلت سنجش سلامت کودکان اول دبستان تمدید شد
غم انگیزترین عکس افتتاحیه مجلس دوازدهم
واکنش جالب سرمربی فرانسه به هم‌گروهی با ایران در جام جهانی فوتسال
زمان معاملات صندوق‌های قابل معامله در فرابورس تغییر کرد
قاب جالب از روسای سابق مجلس در افتتاحیه مجلس‌ دوازدهم +عکس
اقدام کاپیتان استقلال بعد از اتهام به پرسپولیس
شادی عجیب یک بازیکن پرسپولیس
واگذاری مذاکرات هسته‌ای به علی شمخانی
آخرین مهلت ثبت‌نام با تاخیر در نوبت دوم کنکور
دوربرگردان اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری
اینفوگرافیک/ ۱۲ توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان دوره دوازدهم
۵ نفر از اعضای یک خانواده در سیرجان به قتل رسیدند + جزئیات
نوبخت و واعظی کاندیدای ریاست جمهوری می‌شوند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top